8086 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) I vista har man den nye og for det meste velfungerende Windows Search 3, ment å erstatte den gamle Indexing Service, som indekserer det meste (du har spesifisert) på maskinen. Mitt problem er at jeg har en Ext2 partisjon som blir delt mellom Windows og Linux, og av en eller annen grunn nekter Windows Search å indeksere denne. Derfor har jeg installert den gamle Indexing Service (til tross for at den er et ressurssvin) i håp om at denne er litt mer filsystemagnostisk. Det virker å fungere, for etter å ha spesifisert hvilke mapper som skal gjennomsøkes (i mitt tilfelle hele d:\ ) kjørte prosessen CISVC.EXE prosessorbruken i taket i ca. en time. Det jeg ikke skjønner er hvordan jeg skal bruke denne nye indeksen! Når jeg søker via startmenyen eller et explorervindu brukes bare den gamle indeksen (som bare gjelder NTFS-volumet mitt). Må jeg bruke et annet program for å kjøre spørringer, i så fall hvilket, eller går det an å integrere den "gammeldagse" indeksen med WDS? WDS = Windows Desktop Search. Endret 13. mars 2008 av 8086 Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hei du! Prøv å ta en titt på Locate32. Det indekserer alt som er og søker kjapt. Lenke til kommentar
8086 Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Takk for svar. Løser kanskje ikke problemet mitt, men i et større perspektiv går det jo ut på det samme. Skal sjekke det ut. Takk for svar. Løser kanskje ikke problemet mitt, men i et større perspektiv går det jo ut på det samme. Skal sjekke det ut. Er den integrert i Utforsker, slik at man kan bare trykke Ctrl-E og starte søkingen i vinduet? Var halve poenget med det jeg prøvde på Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Den er ikke like integrert nei, men den gjør jobben sin fælt godt. Jeg anbefaler deg virkelig det programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå