Chados Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Har kjøpt en Arctic Cat DVX 400 som jeg driver og "pusler" litt med. Kommer til og poste div oppgraderinger av den her og håper andre med lik eller lignende atv også poster div hint og triks. Så langt så har jeg fjernet skruen som hindrer full gassvandring på håndtaket, montert handguards og lagt på Thermo Tec eksos tape. Fant ut at eksos tape er tingen da jeg brente hull i buksebenet etter en lite "crossrunde". Skal også sette på Slip-on potte / full race anlegg og evt dysesett hvis den går magert. Har ennå ikke bestem meg for hvordan anlegg det blir, men eneste jeg vet er at det blir bestillt fra statene pga sinnsyke priser her på berget. Noen som har noen bra sider? Evt erfaring med leverandører? Kommer bilder i løpet av helgen. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Høres spennende ut. Post bilder! Lenke til kommentar
Chados Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Ja etter ca600 km på min Arctic Cat har jeg og et par kompiser gjort en del mod's og erfaringer. Vi er 4 kompiser som alle kjøpte Arctic Cat DVX 400 samtidig og dette er noe av det vi har gjort så langt. Det som jeg har gjort av mod's nå er og fjerne bremse som er ettermontert. Denne sitter på bakbremson og gjør slik at forbremsen aktiveres sammtidig som bakbremsen, noe som etter min mening og erfaring er noe forb... tøv! Først og fremst så fungerer det lik null, klarer ikke holde sykkel og fører i ro en gang når man har stoppet i en slakk bakke og bremse i fart skal man bare glemme. Problemet er at man må stå på pedalen med så og si all kropsvekt for at den skal lystre litt, noe som er vanskelig og tøvete i di fleste situasjoner. Ved litt kjøring utenfor asfalt er bakbremsen gull verdt når man skal ned en litt kinki bakke, kontrollere sladder på snø, grus, asfalt og ved kjøring på bakhjulene. Er litt hendig og kunne "tvangsstoppe" skiten om man kommer litt feil opp på bakhjulene. Bremsene er vel noe som er ettermontert på alle atv'er som er registrert for gate. Chock hendelen måtte også flyttes lenger ned på styret da sykkelen kveltes hver gang man svingte helt om til venstre. Dette er pga at den er montert for langt opp på styret så når man legger helt over så strammes vieren så mye at motoren drukner av for mye bensin. Clutch hendelen anbefales også og byttes da den orginale har en parkeringsbrems påmontert og man ikke kan clutche på et høvelig vettig vis uten og måtte bruke alle fingrene på venstrehånden. Problemet er at hendelen er så flat at man ikke kan bare bruke 3 fingre feks til og clutche. Noe som er en vanesak for noen men jeg synest det er uhøvelig når man crosser litt. Er fort gjort at man "mister" grepet med venstrehånden ved slag ol. på framdekkene. Biltema har en hendel som fungerer gull og gjør faktisk at clutchen blir lettere. Orginalt er clutchen hard på DVX'en. Ellers har vi motert nytt styre på den ene sykkelen etter en "lettere" rulling Kjøpte et fatboy styre på Biltema og monterte det, noe som fungerer fint. Full race anlegg og dyser er og montert på di 2 av sykklene, 1 venter på levering mens den siste venter på feriepenger Der kommer jeg tilbake med mere for alle kjøper forskjelling anlegg mens alle har kjøpt dyser fra samme leverandør. Vi fant en lev. i statene som leverer dyser som er produsert av samme firma som har laget forgasseren til DVX. Dette er en fordel for da vet man at dysene er laget av en seriøs produsent som har 100% kunskap om den forgasseren og ikke laget av en "redneck" men slegge og spett. Vi kjøpte forskjellig eksos anlegg både for man foretrekker forskjellig lyd og for og se om det er stor forskjell på effekt. Hvis det ene merket viser seg overlegent til di andre så blir man nåkk og skifte til det etter hvert. Ellers har det vært litt småbugs med sykklene noe som egentli er bare og forvente. Det har ikke vært noe alvorlig men bare irriterende småfeil. Jeg nevner: røket clutchvire, gassoppheng (ubehagelig har jeg erfart), div el. feil (speedometer, lys, ukontakt til jord osv) og div plastkåper som løsner. Dette er bare tullfeil som ble retter etterhvert men gassoppheng er litt kinkig. Hadde en del sittuasjoner i rushtrafikken som var kjedelig for meg men sikkert så fett ut for andre traffikanter. Har en tendens til og få gassoppheng når jeg giret opp fra 1ste til 2dre gir noe som resulterte i heftig bakhjulskjøring som jeg ikke har noen kontroll på. Litt skummelt når dett er tett med biler og folk på alle kanter. Satser på og poste bilder av sykklene over helgen. Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Gå heller inn på dette frumet http://atv.egetforum.se/portal/index.php Har en Honda TRX 400ex selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå