Celt765 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Ok, så i dag fikk jeg brev om at jeg skal inn til sesjon snart. Det jeg minst vil gjøre i livet mitt er å sløse bort tid i militæret, når jeg ikke vil i det hele tatt. Nå har det seg slik at jeg har astma, og tar 2 doser medisin hver dag. Jeg har også allergi for en del ting, som pollen, frukter og mat og forskjellige dyrearter. Jeg lurer på om det at jeg har astma og allergi kan få meg til å slippe å være med i militæret? Jeg har lest at andre personer ha ljuget til seg astma og sluppet militær, da må jo jeg få slippe også når jeg kan komme med en legeattest? Jeg har også dårlig syn, har ikke hatt noen synstest enda, men jeg vet jeg har dårlig syn. Bruker ikke briller eller linser. Takker for svar! Endret 13. mars 2008 av Celt765 Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 så lenge du har astma og mye allergi kan du få slippe... spørs hvor alvorlig astma du har men.. Btw, militæret er ikke så ille som du gjerne tror. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hahaha Peter pan! uansett, det heter at det er verneplikt i Norge, men det har seg slik at det er VELDIG lett å slippe millitæret pr. idag. Jeg vil imidlertid anbefale deg å gjennomføre førstegangstjenesten. Det er ikke ''sløsing med tid'' som du sier. ''siviltjeneste er for trygdesnyltere og chelsea fans'' som er kaptein sa til oss en gang! Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Og, at du har fullført militærtjeneste er et veldig pluss å ha på CV om du gjør det du skal gjøre i militæret og ikke leker drittunge. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Jepp, den jobben jeg har nå kan jeg takke millitæret for. Ble endel kursa der, samt å ha gode papirer derfra sier endel til sjefen din om hvordan du er som person. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Er det vanlig å få attest fra befal når du er ferdig med førstegangstjenesten? Lenke til kommentar
frevild Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Er det vanlig å få attest fra befal når du er ferdig med førstegangstjenesten? Vi fikk iallfall det da jeg var inne. Men attesten sier ikke stort. Så vidt jeg husker gikk det hele ut på at man fikk en slags karakter (fra under middels til over middels) på 4-5 punkter (høflighet, orden etc. - sikkert noen som kan korrigere meg her). Jeg vet ikke hvor utbredt slike attester er, men jeg har inntrykk av at det er veldig varierende hvor høy terskelen er. Hos oss fikk ganske få over middels på noe som helst, mens det i andre kompanier rundhåndet ble delt ut beste karakter. Så alt i alt har nok attesten ikke stor verdi. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Er det vanlig å få attest fra befal når du er ferdig med førstegangstjenesten? Ja, absolutt! Min attest viser kurs, utdanning, info om tjenesten, personlig tekst, karakterer osv. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Er det vanlig å få attest fra befal når du er ferdig med førstegangstjenesten? Man får tjenesteuttalelse,"karakterer" på forsjellige ting. F.eks "Fysisk og Psykisk mestring". Det står også hvilke kurs man har fullført, hvordan utdanningen har vært, samt en liten notis om hvordan du i helhet var. (sikkert noe mer som jeg har glemt også) Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Slik vi hadde det så kunne vi velge om vi ville få papirene eller ikke. Ble til at de som viste at de kom til å få dårlige papirer ikke ville ha dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå