gukki Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Heisann. Sliter med en meny i css. Har brukt denne: http://mgmweb.no/kodeeksempler/css/meny/horisontal-css-meny Greia er at den kommer opp horisontal, hvordan får jeg lagt den vertikal? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) #menu { padding: 0; width: 10%; background: transparent; } #menu ul { font: bold 11px Arial; margin: 0; padding: 0; list-style: none; } #menu li { display: inline; margin: 0 2px 0 0; padding: 0; text-transform: uppercase; } #menu a { float: bottom; display: block; color: white; margin: 0 1px 0 0; padding: 5px 10px; text-decoration: none; letter-spacing: 1px; background-color: black; border-bottom: 1px solid white; } #menu a:hover { background-color: gray; } #menu #this a { background-color: #D25A0B; border-color: #D25A0B; } #menu-line { clear: both; padding: 0; width: 13%; height: 5px; line-height: 5px; background: #D25A0B; } Testet Endret 13. mars 2008 av Famen Lenke til kommentar
semafor Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) css: #menu li { display: block; margin: 0 2px 0 0; padding: 0; text-transform: uppercase; width: 150px;} #menu li a { float: none; } Endret 13. mars 2008 av semafor Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) *snip* Den funker ikke!, den oppførr (som er min) er testet! EDIT: Du har endret den , men den fungerer ikke optimalt fortsatt, min fungerer bedre Endret 13. mars 2008 av Famen Lenke til kommentar
semafor Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Float: bottom? Ja, way to go. Lenke til kommentar
lassejl Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Egentlig ikke, etter som det ikke er en mulig verdi av float. Like greit som å skrive font-size: tolvogenhalvpiksel; Tilbake til problemet. Jeg løser dette veldig enkelt og uten mye dill dall ved bare #nav li { display: inline; } Eventuellt om du vil ha blokk elementer (om du skal ha bakgrunn rundt som endrer farge osv uten bruk av bilder). #nav li { display: block; float: left; } Endret 13. mars 2008 av lassejl Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) #menu { padding: 0; width: 10%; background: transparent; } #menu ul { font: bold 11px Arial; margin: 0; padding: 0; list-style: none; } #menu li { display: inline; margin: 0 2px 0 0; padding: 0; text-transform: uppercase; } #menu a { float: none; display: block; color: white; margin: 0 1px 0 0; padding: 5px 10px; text-decoration: none; letter-spacing: 1px; background-color: black; border-bottom: 1px solid white; } #menu a:hover { background-color: gray; } #menu #this a { background-color: #D25A0B; border-color: #D25A0B; } #menu-line { clear: both; padding: 0; width: 10%; height: 5px; line-height: 5px; background: #D25A0B; } (nå ble det rett, sant?) EDIT:!!! Okei, din kode fungerte , ble ikke testet riktig på min server (feil stilskjema)... Sorry, får mulig frekkhet i innlegget EDIT:!!!! men den første <li> ble ikke forskyvet med min kode, det blir den på din, 1 eller 2px Endret 13. mars 2008 av Famen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå