Gå til innhold

BK: Scooter drag


Jamm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
.......

Hva med å prøve å gi mer luft foran scooteren, på den måten vil man kanskje få enda bedre inntrykk av at den akselerer.

......

Er det slikt du mener? Her er bildet uten crop.

Føler ikke at bildet beskriver det jeg ønsker å vise, Scooter-drag. Er bildet fra Drag, Cross eller Pølsetur? :ermm:

 

post-99540-1205870445_thumb.jpg

Lenke til kommentar
.......

Hva med å prøve å gi mer luft foran scooteren, på den måten vil man kanskje få enda bedre inntrykk av at den akselerer.

......

Er det slikt du mener? Her er bildet uten crop.

Føler ikke at bildet beskriver det jeg ønsker å vise, Scooter-drag. Er bildet fra Drag, Cross eller Pølsetur? :ermm:

 

post-99540-1205870445_thumb.jpg

Komposisjonsreglene tilsier at det bær være luft foran kjøretøyet i bevegelsesretningen. Dette er for å indikere hvor kjøretøyet skal. Men det er mulig at du må også ha med noe mer bak scooteren for å få med snøspruten. Er ikke den der, så er det vel stor sjanse for at man tror det er en pølsetur uansett hvordan du tar bildet?

 

Tom

Lenke til kommentar
...

Komposisjonsreglene tilsier at det bær være luft foran kjøretøyet i bevegelsesretningen. Dette er for å indikere hvor kjøretøyet skal. Men det er mulig at du må også ha med noe mer bak scooteren for å få med snøspruten. Er ikke den der, så er det vel stor sjanse for at man tror det er en pølsetur uansett hvordan du tar bildet?

 

Tom

Du har helt rett.

Får eksperimentere med å sette sammen to bilder til ett. Først ett med panorering av publikum for å gi fartsfølesen, så ett annet bilde av en scooter når den forlater startmatta. :whistle:

Lenke til kommentar
Den behandlingen din gjorde jo bildet mye bedre!

 

NOT!

 

Snøen er jo helt utbrent.

Ingenting er utbrent. Det ser eg til og med her på laptopen. Dessutan er det berre JPEG fila som ligg i førsteposten eg har brukt. Ikkje akkurat eit bra utgangspunkt.

Så berre ta det med ro og hiss deg ned.

Lenke til kommentar
Den behandlingen din gjorde jo bildet mye bedre!

 

NOT!

 

Snøen er jo helt utbrent.

Ingenting er utbrent. Det ser eg til og med her på laptopen. Dessutan er det berre JPEG fila som ligg i førsteposten eg har brukt. Ikkje akkurat eit bra utgangspunkt.

Så berre ta det med ro og hiss deg ned.

Jasså. Her ser det nemlig helt for jævlig ut. Selv om det er litt detaljer igjen i snøen så er den fortsatt alt for overeksponert og jævlig. Du kan ikke mene at den snøen er korrekt eksponert etter den "behandlingen" din?

Lenke til kommentar

Pass på språket! Hvis noen overhodet skal våge å delta i BK kan vi ikke strø om oss med fraser som "for jævlig", og lignende ukvemsord som hører hjemme i mer private former. Det er mulig at det blant ungdom er vanlig å æreskjelle hverandre med godt humør, men på et så blandet forum som dette må slikt ikke forekomme. Nå er KimNK en erfaren forumdeltaker, men det er det langtfra alle som er. Dette er ikke et dataforum, så her oppfører vi oss deretter. I og med at synderen er et nytt medlem så får vi se mellom fingrene denne gang.

 

Ps: Ikke kom med regla om å leke moderator, for slik opprydding må vi selv ta.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Jeg har merket at mange av dere ikke liker språket mitt. Selv synes jeg ikke det er noe galt i å si jævlig, men hvis dere synes det er uakseptabelt kan jeg bruke andre ord.

Er det greit om jeg sier at det ser forfedelig ut? Elendig?

Endret av tbotrqual
Lenke til kommentar

Elendig er greit nok, men forferdelig synes jeg kan være litt sterkt. Uansett så går det ann å komme med konstruktiv kritikk uten å måtte ty til sterke uttrykk, for det er et poeng med BK. Poenget er ikke bare å vise fram sin "fortreffelighet". De fleste gjør det for å få konstruktiv kritikk på arbeidet man gjør. Da er det ganske demoraliserende å få vite at det man skaper er for jævlig, eller forferdelig for den slags skyld. Uansett så forsøker vi å erstatte slike utbrudd med å skrive at vi synes det er et mislykket forsøk på et eller annet, ikke et forferdelig resultat. Det er derfor heller ikke nødvendig å kalle noe for elendig, men det er ikke like sterkt. Jeg er litt i tvil om det siste også.

Lenke til kommentar
Jasså. Her ser det nemlig helt for jævlig ut. Selv om det er litt detaljer igjen i snøen så er den fortsatt alt for overeksponert og jævlig. Du kan ikke mene at den snøen er korrekt eksponert etter den "behandlingen" din?

Kom igjen, give me a break.

Snøen har ein svak blåtone og ingenting, eg gjentar - ingenting- er utbrent. Eg ser kvar einaste vesle detalj i snøen akkurat som på første bildet.

Hvis skjermen din er på bærtur, så er det ikkje min feil.

 

Legg ved histogrammet, så er det EOD på det her.

post-26831-1206197771.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...