Kverulantus Skrevet 20. september 2011 Rapporter Del Skrevet 20. september 2011 Nå er det jo ganske stor forskjell mellom Wotlk (Var tank igjennom expansion) og Cata. Men det dere sier er at det har blitt vanskeligere å tanke? Ikke at det bryr meg veldig mye. Må man trene på det, så må man : ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. september 2011 Rapporter Del Skrevet 21. september 2011 Har blood som offspecc på mainen min, og har tanket endel i løpet av cata, og DK tanking er ikke direkte vanskelig, men er helt klart vanskeligere å spille en DK bra, enn det er å spille feks. en prot. paladin Og selv om vi er den svakeste tankclassen, så betyr ikke det nevneverdig mye før en kommer til raids, og da spesielt heroic modes. I 5mans kan feks. en godt spilt DK gjøre ganske imponerende ting. Har feks. tanket endel bosser i ZA/ZG uten healer, dog med ganske aggressiv bruk av cooldowns Hvis du tanket endel i wotlk som blood vil du nok kjapt bli vant til spillestilen, den er forholdsvis lik. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 21. september 2011 Rapporter Del Skrevet 21. september 2011 Snakker om raids, i 5mans er det nesten ikke noe forskjell. Om det har blitt vanskeligere å tanke siden wotlk skal jeg ikke si så kjempe mye om, lenge siden jeg spilte WotLK. Dog, såvidt jeg huska holdt jeg stort sett bare aggro, trengte ikke å tenke så mye på survivability(igjen, lenge siden!). Men ja, må nok trene litt. Kommer også annpå om du skal raide eller bare kjøre 5mans, stor forskjell der imo Greia som gjør DK vanskelig, er at vi må være veldig delaktive i vår tanking contra f.eks. paladins eller warriors. Mens dem har en passiv sjanse for å redusere inntaket av skade må vi hele tiden jobbe for å gjøre det samme, enten via CD's eller Death Strike/Blood Shield. Igjen, dette er angående raiding, 5mans er rimelig lett. Lenke til kommentar
Oskov Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Hei! Jeg vil gjerne ha litt starthjelp til en Frost DK. Jeg er nå lvl 60, og bruker følgende prioritering av spells: Icy Touch - Plague Strike - (Pestilence ved flere mobs) - spam Frost/Death Strike. Mind freeze som interupt. Prøver å bruke Pillar of Frost på hver cooldown. Pet bruker jeg lite, bare på bosser i dungeons; bør det brukes på hver cooldown? Føler jeg har lite kontroll på petet. Frost presence i dungeons, ofte Blood i solo pve questing. Men nå får jeg snart Obliterate; og det ser ut som mye er bygd opp rundt denne spellen. Hvor skal den inn i prioriteringslista? Og har Frost DK noen annen heal enn den gjennom Death Strike? Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Single Target Priority Diseases Obliterate if both Frost/Unholy pairs and/or both Death runes are up, or if Killing Machine is procced Frost Strike if RP capped Rime Obliterate Frost Strike Horn of Winter www.elitistjerks.com Lenke til kommentar
Oskov Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Single Target Priority Diseases Obliterate if both Frost/Unholy pairs and/or both Death runes are up, or if Killing Machine is procced Frost Strike if RP capped Rime Obliterate Frost Strike Horn of Winter www.elitistjerks.com Takk for svar. Siden jeg bare er lvl 61, så får jeg kutte ut Rime og Horn of Winter. Bør "gapene" fylles med noe annet, eller blir det lite "dødtid" uansett mon tro?? Lenke til kommentar
Oskov Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Hva er det egentlig folk har mot DK`er i dungeons?? Jeg var akkurat i ei gruppe med en warrior-tank i heirlooms som bestemte seg for å pulle hele Hellfire på en gang virka det som; og da tanken døde og healer rett etter så fikk jeg kjeft fordi jeg sto ved siden en mob som kom ut av polymorph. Jeg angrep ikke mobben engang; hadde jo nok med gruppa på 8 som var igjen etter at tanken daua. Herregud.... Generelt virker det som om folk bare venter på at man skal gjøre noe feil i dungeon når man er DK; jeg har fått pes for å være i Frost presence selv om jeg ikke er tank, og da jeg i neste dungeon var i Blood presence fikk jeg pes for det (det kan jeg forstå, går ut i fra at jeg som Frost bør holde meg til frost??). Death grip bruker jeg ikke i dungeons overhodet for ikke å ødelegge for Tanken. Men det virker som det holder bare å møte opp om man er DK, så kan man regne med kjeft.... Jaja, der fikk jeg ut litt steam Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 For min del elsker jeg DK som bruker Death Grip korrekt. Det er utrolig bra dersom DK bruker DG dersom tank puller en gruppe der minst en er spellcaster og dersom dere bør flytte dere lengre bak. DG spellcaster og gruppen er safe. Lenke til kommentar
Oskov Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Det hadde jeg ikke tenkt på, men det er jammen sant. Det skal jeg prøve ut; er mange spellcasters i Hellfire i allefall. Jeg syns nesten det er litt synd at DK`er en hero-class, hadde vært morsomt å levle dem som vanlige klasse og lært dem å kjenne litt etter hvert. Men så langt er de i allefall morsomme å spille; gjør bra skade i dungeons og null problemer med å overleve i solo questing. Savner litt en heal nå som jeg ikke bruker Death Strike siden Obliterate er tilgjengelig. Dukker opp mer heal seinere kanskje...? Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Ikke bruk blood eller frost presence som dps, kun unholy. Husker ikke nøyaktig hva du får, men er vel mer haste og kjappere runes. Bruk Death Strike for å få deg opp igjen om du har lav HP, så er ikke det noen problem. Med mindre du er blood er det strengt tatt den eneste, den og runeforgen. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Digger å spille DK. Kanskje litt selvskryt men jeg elsker da jeg greier å toppe med DPS i heroics og raids Lenke til kommentar
toxiciity Skrevet 2. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2011 Skaff deg glyph of deathstrike Ja, men jeg blir litt skuffa når jeg ser folk med likt gear gjør 3/4k lavere dps en meg Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 2. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2011 Jeg sitter under trash og inspecter andre Dker og evt sier hva dem gjør feil om dem drar for lite DPS. Er som regel veldig hjelpsom :3 Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 2. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2011 Link armory da, Juletre Lenke til kommentar
nagina Skrevet 2. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2011 Signatur ftw. Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 2. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2011 Så dum jeg er .. Lenke til kommentar
Oskov Skrevet 2. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2011 Ikke bruk blood eller frost presence som dps, kun unholy. Husker ikke nøyaktig hva du får, men er vel mer haste og kjappere runes. Jeg er bare lvl 62, så jeg må nesten bruke blood eller frost. En ting til jeg lurer på er hva slags våpen jeg bør bruke som frost; 2-enhånds eller 1 tohånds. Å glyphe Death strike har jeg ikke tenkt på, det må jeg sjekke. Har vel Glyph of Obliterate og Glyph of Frost strike for øyeblikket. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 2. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2011 Aah, du får ikke frost presence før 70 nei. Har ikke lvla DK siden release av WOTLK, så huska ikke den Frost DW er iaff win i endgame, så jeg hadde gått for 2 1-hands. Skal ikke si noe 100% sikkert though, ikke helt up to date når det kommer til leveling. http://db.mmo-champion.com/s/96284/glyph-of-dark-succor/ Kjør på Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 2. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2011 Link armory da, Juletre Noe du var ute etter ;P? Lenke til kommentar
Waldemariel Skrevet 2. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2011 Noe du var ute etter ;P? Hvordan liker du det nye innholdet som kom med 4.3. i rollen som Frost DK? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå