Gå til innhold

Den store Death Knight tråden.


Anbefalte innlegg

Mener du at han bør gå 2hander frost? :ohmy:

 

Hvis du har litt dårlig gear, ville jeg gått unholy med talents i blood.

Hvis du har ganske bra gear ville jeg gått for unholy med talents i frost.

 

doh... missforsto han. sent kjenner jeg....

 

gå en unholy specc uten reaping. bruk reaping når du har tier 10 set bonus med 2 items ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ville jeg holdt meg til unholy med blood talents, når du får 2set bonus ville jeg gått for reaping som juletreduden sier.

Når du får 4set bonus(så har du nok ganske greit gear ellers), ville jeg gått over til unholy med frost talents.

 

 

Ble litt redigering her :p

Endret av .Butthead.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann... Har akkurat kommet i 80 med Dken min, og prøver å finne en god frost build.

Etter en stund kom jeg opp med noe jeg har sett endel andre også bruke 0/53/18.

Så når jeg skal finne rotaion, snakker de ofte om Killingmachine... Men hva er egentlig det?

har ikke sett noen angrep som heter det, eller spec. Noen andre som har peiling?

Lenke til kommentar

Heisann... Har akkurat kommet i 80 med Dken min, og prøver å finne en god frost build.

Etter en stund kom jeg opp med noe jeg har sett endel andre også bruke 0/53/18.

Så når jeg skal finne rotaion, snakker de ofte om Killingmachine... Men hva er egentlig det?

har ikke sett noen angrep som heter det, eller spec. Noen andre som har peiling?

 

Jeg har i grunnen null peiling py DK frost spec, så jeg aner ikke hvordan/hvor/når en oppnår Killingmachine. Men her er da en link til noe info: Spell Killing Machine

Lenke til kommentar

Heisann... Har akkurat kommet i 80 med Dken min, og prøver å finne en god frost build.

Etter en stund kom jeg opp med noe jeg har sett endel andre også bruke 0/53/18.

Så når jeg skal finne rotaion, snakker de ofte om Killingmachine... Men hva er egentlig det?

har ikke sett noen angrep som heter det, eller spec. Noen andre som har peiling?

Killing Machine er et 5 pt talent du finner i Frost treet som proccer av angrepene du gjør og gjør at din neste Icy Touch, Howling Blast eller Frost Strike blir critical hit. Grunnen til at folk snakker om dette talentet når det kommer til Frost rotation er at det gjør Frost til et priority system. Du kan teknisk sett ha en rotation, men pga diverse procs du må reagere på når man spiller Frost, så gjør blir det omtrent umulig å følge rotation dersom du vil maksimere din DPS.

 

Spell/ability prioritet kan være litt forskjellig fra spiller til spiller, men ser som regel sånn her ut:

 

1) Diseases

2) Obliterate

3) Killing Machine -> Frost Strike

4) Blood Srike

5) Frost Strike

6) Rime

7) Horn of Winter

 

Noen setter KM+FS på som første prio eller som nummer to, men som sagt så varierer det fra spiller til spiller og gear. Jeg har kommet fram til at denne prioritet lista funker best for meg og mitt gear - både gjennom mye testing og ved å bruke Kahorie's DK Simulator.

 

Hele prioritet systemet kan ta litt tid å mestre, men kort og greit, så er din første prio over alt annet å ha diseases på target(s). Deretter vil du bruke Obliterate som gjør mest single target damage. Når du ikke kan gjøre Obliterate, og har Killing Machine proc så bruker du Frost Strike. Hvis ikke, så bruker du Blood Strike for å få Death runes. Hvis du ikke kan gjøre noen av disse, men fortsatt har runic power, så bruker du Frost Strike. Deretter kommer enda en proc; Rime. Dersom du får Rime (selve proccen heter Freezing Fog om jeg ikke husker helt feil) så bruker du Howling Blast. Rime gjør at cooldownen din på Howling Blast blir resatt og at den ikke bruker noen runes. Og tilslutt, dersom du rett og slett ikke kan gjøre en shit - så bruker du Horn of Winter for å få runic power og ikke minst opprettholde buffen.

 

Siden du akkurat har nådd lvl 80, så er jeg rimelig sikker på at mange 5-man heroics står i tur. Da forandrer prioritet systemet seg litt, men det greieste er bare så sette Killing Machine + Howling Blast foran så og si nesten alt annet når du har store pulls. Og ikke minst bruke KM+Rime procs når det skjer.

 

Håper det var sånn halvveis greit forklart, men anbefaler deg til å ta en titt i denne tråden på elitistjerks.com; http://elitistjerks.com/f72/t83319-frost_dps_3_3_3_will_day_long_remembered/

 

Når det kommer til spec, så har man typ en default template 0/52/15. Der har du 4 pts til overs som du kan bruke litt avhengig av raid composition, om du har threat problemer eller om du vil pumpe ut maks DPS.

 

Subversion

This is probably the weakest DPS gain/point, but should be grabbed if you notice that you are having trouble with threat.

Blood Caked Blade

Probably the highest DPS gain/point, especially if you have a decent amount of ArPen on your gear. Points should be allocated here first, after Subversion.

Killing Machine & Black Ice

Most sims/math show these two talents to be roughly on the same level when it comes to overall DPS. At this point, it's probably a wash between the two (<1% difference) so grab whatever makes you happiest.

 

Chill of the Grave

Like Subversion, points placed in this talent will be determined by your raid makeup (how many trees/disc priests do you have?) and by the fight (how much AoE magic damage is there?). If you find yourself starved for RP, move some points into CotG and if you notice that you have way too much, take some out.

 

Personlig bruker jeg 1/52/18 siden det er det jeg har kommet fram til funker best for meg DPS- og threat-messig.

 

Nei, det er det ikke. Men som DK kan man raise noen som ghoul hvis de dør istedenfor combatress. Det er dårligere, men man kan gjøre ganske grei DPS som ghoul faktisk.

Her vil jeg bare legge til at characters du resser som ghoul fortsatt kan bli resset via combat ress om jeg ikke husker helt feil - så med andre ord skader det ingenting å raise folk som ghoul dersom de dør, spesielt dersom druidene er opptatt med andre ting akkurat når det skjer.

Endret av armanite
Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen, og fot at du tok deg tid til å svare:) Når jeg mente at jeg nesten akkurat har kommet i 80, så mente jeg at jeg ikke har så mye lvl 80 erfaring med DK's.

Men i icc25 igår, fant jeg ut av det meste:)

Etter noen par bosser, var det denne rotationen som kom i smak.

 

 

1) Diseases

2) Obliterate

3) Blood strike

4) Blood strike

5) Frost strike x?

6) Obliterate / howling blast

 

Prøver egentlig å holder diseases oppe, menst jeg spammer

Ob/howling Blast, Blood strike og Winyer strike.

Har ikke så mye erfaring som frost, så føler at dette funker beste helt til jeg får en mer fast rotation.

 

har forresten dette speccet 0/53/18

Endret av defelases
Lenke til kommentar

ahh, jeg føler meg så undertrykket hver gang jeg logger på min DK, føler jeg blir flamet av alle for å spille som en death knight, jeg spiller det for det er det jeg liker å spille som, så kommer disse forbanna kukkene og skal flame meg om at jeg er en noob for å velge DK osv osv.

 

Begynner å bli litt lei.

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen, og fot at du tok deg tid til å svare:) Når jeg mente at jeg nesten akkurat har kommet i 80, så mente jeg at jeg ikke har så mye lvl 80 erfaring med DK's.

Men i icc25 igår, fant jeg ut av det meste:)

Etter noen par bosser, var det denne rotationen som kom i smak.

 

 

1) Diseases

2) Obliterate

3) Blood strike

4) Blood strike

5) Frost strike x?

6) Obliterate / howling blast

 

Prøver egentlig å holder diseases oppe, menst jeg spammer

Ob/howling Blast, Blood strike og Winyer strike.

Har ikke så mye erfaring som frost, så føler at dette funker beste helt til jeg får en mer fast rotation.

 

har forresten dette speccet 0/53/18

Den ser grei ut den inntil du kommer inn i priority systemet.

 

Når du først starter på bosser, så kan du godt ha en initial rotation som ser sånn her ut typ;

 

(Potion of Speed 2 sek før combat, og evt. Hyperspeed Accelerators om du har engineering) - IT - PS - OB - BS - Blood Tap - Unbreakable Armor - BS - FS - OB - OB - BS - Pestilence

 

Tror du skal ende opp med en rotation som ser omtrent slik ut (med Frost Strikes innimellom);

 

OB - OB - BS - BS - OB - OB - BS - Pestilence (noen ganger man må ta Pestilence før BS, litt avhengig av hvor mye tid du har på å refreshe diseases - i nødtilfellle får du bruker Blood Tap - Pestilence, dersom du ikke har noen B eller D runes klare).

 

Her bruker du altså dine F og U runes på Obliterate, B og D runes på Blood Strike eller Pestilence og dersom du får Killing Machine, så bruker du Frost Strike (Howling Blast hvis det er adds/trash) framfor Blood Strike. Og dersom runes er på cooldown så bruker du Frost Strike får å kvitte deg med runic power. Horn of Winter om buffen faller av eller om du ikke kan gjøre noe annet.

 

Dersom du ikke vet det, så er altså IT Icy Touch, PS Plague Strike, OB Obliterate og BS Blood Strike. Du skal klare å få inn en god del slag før diseases starter å falle av - lurt med en addon (f eks MagicRunes) for å tracke runes sånn at du lett kan se når f eks Blood eller Death runes kommer av cooldown sånn at du kan se om du rekker å pestilence før diseases faller av etc.

 

Og som du ser så bruker man Pestilence for å refreshe diseases, og for å gjøre det så trenger du Glyph of Disease.

 

Håper det hjelper.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...