Gå til innhold

Den store Death Knight tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du noen flere macros jeg burde ha? :new_woot::innocent:

 

#showtooltip

/cast Blood Tap

/cast Bone Shield

/cancelaura Blood Tap

 

#showtooltip Summon Gargoyle

/cast Blood Fury (Bytt ut Blood fury med /use "navn på trinket" om du ikke er orc)

/use Potion of Speed

/cast Summon Gargoyle

 

Potion of speed er ikke så veldig viktig om du gjør heroic dungeon, bruker den bare i raids jeg.

Trinkets og slikt skal du alltid bruke FØR du bruker gargoyle, fordi den får statsen din, men om du summoner den før du bruker trinkets så får den ingen nytte av dem. Kun du som gjør extra damage da.

Lenke til kommentar

#showtooltip

/cast Blood Tap

/cast Bone Shield

/cancelaura Blood Tap

 

 

Vil ikke den fjerne BT, og da også Unholy-runen før du får opp Bone Shield om du skulle være i Global fra noe annet?

 

 

Hvorfor Potion of speed sammen med Gargoyle-Macroen? Potion of Speed vil du helst spare til Bloodlust. Om bossen f.eks har en Burn-fase på siste 20% og en da trenger Bloodlust, så vil også Gargoyle allerede har vært brukt i starten av kampen? ( thus brukt opp speedpoten )

Lenke til kommentar

#showtooltip

/cast Blood Tap

/cast Bone Shield

/cancelaura Blood Tap

 

Hva gjør den? Hva skal jeg bytte ut microen med? :dontgetit: Husk at dere snakker et språk jeg ikke skjønner enda :p

 

Enkelte her tror det holder å bare skrive en macro uten å forklare hva den gjør, hvorfor man bruker den, eller hvordan.

 

Jeg vil tro du mest sansynlig bruker Boneshield om du spiller Unholy. Den gir mer skade så lenge den er aktiv.

 

Om den blir borte fra deg og du trenger og putte den opp igjen så koster den deg en Unholy-rune. Når du bruker en Unholy-rune på et spell som Bone Shield vil du ikke kunne gjøre rotasjonen din slik som jeg postet i et par inlegg over uten å først vente til den er klar igjen.

 

Det Blood Tap gjør, det er å aktivere en Blood Rune, og bytter den ut med en Unholy-rune så lenge Blood Tap er aktiv ( det er en buff ).

 

Når Bone Shield går ut, så kan du dermed bruke den macroen for å aktivere en unholy-rune og dermed kaste Bone Shield "gratis" om du skjønner hva jeg mener.

 

Det er også viktig å huske på et par ting når det gjelder Blood Tap. Du har 2 runer, og den vil alltid gjøre om den runen med lavest cooldown til en Unholy Rune. Om du dermed kun har brukt 1 Blood Rune vil den gjøre om den som allerede er aktiv til en Unholy Rune og taper en Blood Rune du kunne brukt i rotasjonen. Bruk derfor bare macroen når BEGGE Blood-Runene dine er på cooldown.

 

Ikke vær redd for å spørre videre.

Lenke til kommentar

#showtooltip

/cast Blood Tap

/cast Bone Shield

/cancelaura Blood Tap

 

 

Vil ikke den fjerne BT, og da også Unholy-runen før du får opp Bone Shield om du skulle være i Global fra noe annet?

 

 

Hvorfor Potion of speed sammen med Gargoyle-Macroen? Potion of Speed vil du helst spare til Bloodlust. Om bossen f.eks har en Burn-fase på siste 20% og en da trenger Bloodlust, så vil også Gargoyle allerede har vært brukt i starten av kampen? ( thus brukt opp speedpoten )

 

 

Den har iallfall ikke ødelagt rotationen min så langt, så da funker den som den skal.

 

Jeg har 2 gargoyle macroer, en med bare gargoyle og trinket, og en med alle tre.

Lenke til kommentar

Detectable: Ah, takk. Merka at det fucka opp rotasjonen min når jeg måtte få igang bone shield igjen.

Men, hvor skal jeg legge macroen, skal den byttes ut med bone shield, eller skal den få en egen knapp? Og når skal jeg trykke på Blood Tap?

 

Prøver å spille inn Icy T, Blood S, Scourge, Blood S, RP dump nå, men er ikke så lett. Funker fint første runden, men så er det ikke alltid det går videre :p

Lenke til kommentar

Jeg har både macroen og boneshield framme, fordi det er ikke nødvendig å bruke blood tap før kampen ha begynt :p

 

 

Bruker du ikke Plague strike eller har du bare glemt å skrive det inn? Plague strike og Icy touch er veldig viktige for dps, da de booster damagen alle de andre angrepene dine gjør.

 

 

Min rotation er slik.

 

 

Icy touch > Plague strike > Blood strike > Blood strike > Scourge strike > DC(Death Coil) > Horn of winter

 

Scourge strike > DC > Scourge Strike > Scourge strike > DC

 

Så på ny igjen.

Lenke til kommentar

"Hvorfor Potion of speed sammen med Gargoyle-Macroen? Potion of Speed vil du helst spare til Bloodlust. Om bossen f.eks har en Burn-fase på siste 20% og en da trenger Bloodlust, så vil også Gargoyle allerede har vært brukt i starten av kampen? ( thus brukt opp speedpoten ) "

 

Jeg bruker en potion of speed rett før jeg kommer i combat i raids, da kan du bruke en ny igjen når heroism/bloodlust kommer.

Lenke til kommentar

"Hvorfor Potion of speed sammen med Gargoyle-Macroen? Potion of Speed vil du helst spare til Bloodlust. Om bossen f.eks har en Burn-fase på siste 20% og en da trenger Bloodlust, så vil også Gargoyle allerede har vært brukt i starten av kampen? ( thus brukt opp speedpoten ) "

 

Jeg bruker en potion of speed rett før jeg kommer i combat i raids, da kan du bruke en ny igjen når heroism/bloodlust kommer.

 

Det vet jeg. Dog Irrelevant til hva jeg skrev over.

 

 

Prøver på nytt.

 

Hvis kampen er lang nok til at du bruker Gargoyle 2 ganger, og bossen i tilegg har en Burn-fase siste 30-20% og Gargoyle da er klar, så vil du ha brukt opp Potion of Speed sammen med Gargoyle nr.1.

 

Tar du poenget mitt?

Lenke til kommentar

Så les igjennom hva du quoter da.....

 

Jeg spurte om hvorfor du hadde Speedpotion sammen med Gargoyle, og forklarer også hvorfor det ikke er lurt.

 

Så quoter du dette inlegget og skriver noe helt irrelevant ( at du bruker potion før kampen starter ) for dermed å påpeke at du har 2 forskjellige macroer.

 

For all del gjør som du vil. Men du har jo allerede åpenbart en knapp for Speed, Knapp for Gargoyle, også trenger du i tilegg en knapp for begge to de gangene det er lurt å bruke de sammen?

Lenke til kommentar

Så les igjennom hva du quoter da.....

 

Jeg spurte om hvorfor du hadde Speedpotion sammen med Gargoyle, og forklarer også hvorfor det ikke er lurt.

 

Så quoter du dette inlegget og skriver noe helt irrelevant ( at du bruker potion før kampen starter ) for dermed å påpeke at du har 2 forskjellige macroer.

 

For all del gjør som du vil. Men du har jo allerede åpenbart en knapp for Speed, Knapp for Gargoyle, også trenger du i tilegg en knapp for begge to de gangene det er lurt å bruke de sammen?

 

For det første, så sa jeg aldri at jeg brukte potion før kampen starter, det var det en annen fyr som sa.

 

Jeg skriver det igjen..

 

Jeg har 2macroer for gargoyle, ikke for speedpot(har jeg aldri sagt) og heller ikke for bare gargoyle(har jeg heller ikke sagt).

 

Med andre ord, 2 forskjellige knapper for gargoyle, kun 2stk.

 

Den ene har da speedpot, trinket og gargoyle.

Den andre har trinket og gargoyle.

 

Grunnen til at jeg har 2 er ikke bare for å slippe å waste speedpot i begynnelsen av raid, men fordi jeg gidder ikke sløse penger på å bruke potion i dungoens da bosser går ned før jeg har blitt ferdig med en hel rotation. Er ganske dyrt med potion of speed på den serveren jeg er på.

Endret av .Butthead.
Lenke til kommentar

"Hvorfor Potion of speed sammen med Gargoyle-Macroen? Potion of Speed vil du helst spare til Bloodlust. Om bossen f.eks har en Burn-fase på siste 20% og en da trenger Bloodlust, så vil også Gargoyle allerede har vært brukt i starten av kampen? ( thus brukt opp speedpoten ) "

 

Jeg bruker en potion of speed rett før jeg kommer i combat i raids, da kan du bruke en ny igjen når heroism/bloodlust kommer.

 

Det vet jeg. Dog Irrelevant til hva jeg skrev over.

 

 

Prøver på nytt.

 

Hvis kampen er lang nok til at du bruker Gargoyle 2 ganger, og bossen i tilegg har en Burn-fase siste 30-20% og Gargoyle da er klar, så vil du ha brukt opp Potion of Speed sammen med Gargoyle nr.1.

 

Tar du poenget mitt?

 

Tar du poenget mitt med at grunnen til at man bruker den rett før combat er at man kan bruke en til når heroism kommer? Du vet hvordan pots fungerer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...