Gå til innhold

Den store Death Knight tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Under levling?

Strenght > AP > Crit > Agility > Haste > ArP > Stamina

 

Stamina "trenger" du ikke i og med at jo mer DPS du gjør, jo mer healer du deg selv.

 

Gjelder hvertfall for Blood. Unholy og Frost kan være litt annerledes?

 

Edit:

Parry og dodge kan også vurderes som en 3de- stat på et item, ettersom Rune Strike -foreløpig- slår sinnsykt hardt!

 

 

Under levling er det:

Str > Crit > resten

 

Haste er en ganske ubrukelig stat for DK siden man uansett på vente på runes. Agility er mye dårligere enn crit rating. ArP er bare fint for blood, ganske ubrukelig for unholy og frost. Stamina trenger man bare om man skal tanke.

 

Synes det er skikkelig unødvendig at det er så mye haste på T7.

 

Edit:

Så fort man begynner på heroics/raids er det:

Hit (til 9%) > Str > Expertise (til 25) > Crit > resten

 

Str er alltid bedre enn ap.

 

Ser at jeg helt glemte Hit og Expertise :)

Lenke til kommentar

Dk nerfen: Hva syns dere? Var ikke såååå ille egentlig.

 

We have talked about making some of these changes and wanted to provide more details. You should be able to try these out yourselves on the PTR before they go live.

Our reason for most of these changes should be obvious, but some common themes are:

* Making tanking still rely on cooldowns, but rely on them a little less.
* Make Blood a more attractive spec, and particularly for tanking.
* Chill out some of the defensive capabilities all DKs have in PvP.
* Avoid having to use Death and Decay as an out-of-combat runic power generator.


General

* All multi-rune abilities generate 15 runic power.
* New runeforge rune -- Rune of the Stoneskin Gargoyle (two-handed only) now grants 25 Defense and 2% Stamina.
* Many death knight glyphs have been changed. In many cases the negative consequences were removed.
* New death knight sigils are now available, primarily from vendors, including a tanking-oriented sigil. 


Blood

* Rune Strike -- damage decreased from 200% to 150% but threat increased to 150% from 100%.
* The healing of Blood Aura, Blood Presence and Death Pact has been doubled.
* Heart Strike – we overhauled this ability. It no longer has a haste debuff but will now be able to strike two targets like a cleave. It still hits for more than Blood Strike, but you can still use Blood Strike if e.g. you don’t want to break CC.
* Bloody Strikes – the bonus damage from Pestilence has been moved here to help Blood AE slightly.
* Vampiric Blood -- in addition to its current effects, also adds 20% health temporarily.
* Will of the Necropolis -- now reduces the damage of any attack that takes the DK below 35% health by 5 /10/15% instead of boosting armor when wounded,
* Dancing Rune Weapon – cost reduced from 60 to 40 runic power.


Frost

* Icebound Fortitude – now reduces damage by 20% instead of 50%. The amount of damage reduced increases with bonus Defense (to about 35% for 540 Defense, but it can go higher). The stun immunity is intended to be its primary role in PvP.
* Frost Presence -- bonus armor increased from 60 to 80% and magic damage reduction increased from 5 to 15%. We wanted to reduce the effectiveness of cooldowns but bring up base mitigation to reduce damage spikiness.
* Horn of Winter -- now has no cost and grants 10 runic power in addition to its stat buff, but has a 30 sec cooldown.
* Hungering Cold – cost reduced from 60 to 40 runic power.


Unholy

* Anti-Magic Shell -- cooldown lowered to 45 sec from 60 sec.
* Bone Shield -- mitigation reduced from 40% to 20%.
* Corpse Explosion -- damage increased substantially, added 5 sec cooldown, and changed cost to 40 runic power.
* Night of the Dead -- now grants 40/70% passive area spell avoidance to your pet in addition to its current effects.
* Outbreak – this talent no longer receive bonus damage from Pestilence. The bonus from Plague Strike and Blood Boil has been increased slightly.
* Pestilence -- no longer has a 10 sec cooldown.
* Raise Dead -- now split into two spells: Raise Dead now raises a ghoul or pet ghoul (if talented). Raise Ally now raises a fallen party member (at no reagent cost).
* Shadow of Death -- duration reduced from 45 seconds to 25 seconds.
* Unholy Blight – cost reduced from 60 to 40 runic power.

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar
De endringene der har ikke mye å si for pvp, klasser som tar deg tar deg uansett om boneshield og IBF er på 40% og 50% eller ikke.

BM hunters f.eks, "can't touch this".

 

BM hunters blir jo nerfet i minst like mye grad, så det er ikke noe stress.

BM hunters må bli nerfet. Har ikke sjangs mest i det hele tatt. Eneste motstanderen i PvP som jeg har møtt til nå på rundt samme level som jeg ikke har hatt sjangs på. Bortsett fra en, men han var jo rett og slett dum.

Lenke til kommentar

Jeg spiller PvE med min Death Knight og kan igrunn ikke se noen ulemper med disse forandringene. Det er også veldig godt å se at Raise Ally og Raise Ghoul blir to separate spells slik at jeg ikke trenger løpe langt avgårde for å summone et pet mens et party member ligger død i nærheten :)

 

Forresten, er det noen av dere som har lest elitistjerks sitt "Death Knight DPS compendium"? Der nevner de spell rotations for diverse specs, men så langt har jeg funnet ut at ikke en eneste av dem fungerer i praksis.

 

Jeg tar til eksempel Unholy (17/0/54/) sin rotasjon siden jeg er Unholy:

Plague Strike - Icy Touch - Blood Strike x2 - Scourge Strike - Unholy Blight

Så langt fungerer det, men så kommer følgende:

Scourge Strike x3(!) - Death Coil(s).

 

Det jeg ikke forstår, er hvordan man skal være i stand til å slenge ut 3 Scourge Strikes etter hverandre? Jeg forstår at dette har med Death Rune konvertering å gjøre, men for meg virker det som om konverteringen skjer på feil tidspunkt elns.

Uansett, det jeg har gått over til istedet (med Scourge Strike glyph), er å spamme Scourge Strike så fort den ikke har CD, Blood Strike ellers, holde Unholy Blight oppe og bruke RP på Death Coils mellom hver Unholy Blight. Ikke noen fast rotasjon altså, og avhengig av om SS glyph proccer eller ikke, kan det gå en god stund mellom hver gang jeg faktisk er nødt til å bruke Icy Touch og Plague Strike. Ligger på rundt 3.2k dps i raids på single targets med min nåværende "strategi", har vært oppe i 6.6k dps på AoE tror jeg.

Dersom noen av dere har en bedre strategi, let me know :)

 

Edit: skrivefeil

Endret av AMD 4ever!
Lenke til kommentar
Forresten, er det noen av dere som har lest elitistjerks sitt "Death Knight DPS compendium"? Der nevner de spell rotations for diverse specs, men så langt har jeg funnet ut at ikke en eneste av dem fungerer i praksis.

 

Jeg tar til eksempel Unholy (17/0/54/) sin rotasjon siden jeg er Unholy:

Plague Strike - Icy Touch - Blood Strike x2 - Scourge Strike - Unholy Blight

Så langt fungerer det, men så kommer følgende:

Scourge Strike x3(!) - Death Coil(s).

 

Det jeg ikke forstår, er hvordan man skal være i stand til å slenge ut 3 Scourge Strikes etter hverandre? Jeg forstår at dette har med Death Rune konvertering å gjøre, men for meg virker det som om konverteringen skjer på feil tidspunkt elns.

Du har følgende runes (B=blood F=frost U=unholy X=cooldown D=death):

BBFFUU

 

icy touch og plage strike gir:

BBFXUX

 

Blood strike x2 gir:

XXFXUX

 

SS gir:

XXXXXX

 

Etter UB så bør de 2 første være ganske klare:

XXFXUX

 

Etter SS så er de 2 neste klare:

DDXXXX

 

Så etter SS er de to neste klare:

XXXFXU

 

SS igjen:

XXXXXX

 

Og etter litt deathcoil spam så er du på starten igjen.

 

Edit:

"Hemmeligheten" er at de 2 runene du bruker på Blood Strike blir om til Death runes når de blir klare igjen. Det vil si at etter UB så får du følgende runes: DDFFUU, som du kan bruke på 3x SS.

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar

Hvis det er mer enn en Unholy så trekker det ned, siden det bare kan være 1 Ebon Plague per mob (så da er det bare en som får 3 diseaser på target, resten får 2).

 

Bortsett fra det så har de jo forskjellige raid buffs. Blood har 10% ap, Frost har 20% haste, Unholy har 13% spelldamage debuff.

 

Edit:

Men om man allerede har disse buffsa fra andre classes så har det ikke noe å si om man har flere med samme spec (bortsett fra unholy).

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...