Gå til innhold

Den store Death Knight tråden.


Anbefalte innlegg

Gjorde Nexus i går som første instancerunnet mitt med DK'en.. Det gikk til dundas, spilte Unholy som DPS og har jo ikke erfaring med den i instances i det hele tatt. Stjeler aggro fra tanken og noober med cooldowns, spruter ut runer i feil rekkefølge osv

En god rotasjon som Unholy, er:

Plague Strike - Icy Touch - Blood Strike - Blood Strike - Scourge Strike - Unholy Blight

- Scourge Strike - Scourge Strike - Death Coil - repeat.

 

Dette er en rotasjon som kun kan opprettholdes ved perfekte forhold selvfølgelig, men ikke bare spam det som er tilgjengelig, for abilities som Plague Strike og Icy Touch gjør relativt dårlig skade sammenlignet med Blood- og Scourge Strike, og bør derfor kun brukes for å holde oppe Plagues.

En spell du absolutt aldri skal bruke, er Obliterate. Den er ment for å konvertere Unholy og Frost runer til Death Runes med Blood Spec, Blood Strike gjør den samme nytten for Unholy.

 

Skal du gjøre syk AoE skade, bruker du følgende rotasjon:

Icy Touch - Plague Strike - Pestilence - Blood Boil - Unholy Blight - Icy Touch - Plague Strike - Icy Touch - Plague Strike - Blood Boil - Pestilence - Unholy Blight - repeat.

 

 

Velger du å kjøre Blood, brukte jeg følgende rotasjon:

Plague Strike - Icy Touch - Heart Strike - Heart Strike - Obliterate - Death Coil - Obliterate - Heart Strike x4 - Death Coil - repeat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjorde Nexus i går som første instancerunnet mitt med DK'en.. Det gikk til dundas, spilte Unholy som DPS og har jo ikke erfaring med den i instances i det hele tatt. Stjeler aggro fra tanken og noober med cooldowns, spruter ut runer i feil rekkefølge osv

En god rotasjon som Unholy, er:

Plague Strike - Icy Touch - Blood Strike - Blood Strike - Scourge Strike - Unholy Blight

- Scourge Strike - Scourge Strike - Death Coil - repeat.

 

Dette er en rotasjon som kun kan opprettholdes ved perfekte forhold selvfølgelig, men ikke bare spam det som er tilgjengelig, for abilities som Plague Strike og Icy Touch gjør relativt dårlig skade sammenlignet med Blood- og Scourge Strike, og bør derfor kun brukes for å holde oppe Plagues.

En spell du absolutt aldri skal bruke, er Obliterate. Den er ment for å konvertere Unholy og Frost runer til Death Runes med Blood Spec, Blood Strike gjør den samme nytten for Unholy.

 

Skal du gjøre syk AoE skade, bruker du følgende rotasjon:

Icy Touch - Plague Strike - Pestilence - Blood Boil - Unholy Blight - Icy Touch - Plague Strike - Icy Touch - Plague Strike - Blood Boil - Pestilence - Unholy Blight - repeat.

 

 

Velger du å kjøre Blood, brukte jeg følgende rotasjon:

Plague Strike - Icy Touch - Heart Strike - Heart Strike - Obliterate - Death Coil - Obliterate - Heart Strike x4 - Death Coil - repeat

 

de fleste har en rotasjon som begynner med Icy Touch.

noe jeg pliere og gjøre :)

Lenke til kommentar

Det har igrunn ikke noe å si om du starter med IT eller PS om man er Unholy.

Dersom man er Blood og har 51/13/7 bør man starte med PS, siden IT vil gjøre 30% mer skade dersom det allerede er en plage på målet.

Er man 50/0/21 har det ikke noe å si hva man starter med, med mindre man har PS glyph.

Lenke til kommentar

Ikke spilt wow siden TBC kom ut (levla til 70, raida 2-3 ganger, slutta) og idag startet jeg en Death Knigth. Det var drittgøy, sinnsykt rått, der jeg med druiden min før slett i Hellfire tar jeg gjerne 6-7 mobs samtidig.

Eneste jeg lurer på er om proc-raten på Bloddworms er bugga? Står 9% sjangse for å procce på et slag, føler jeg får dem ca hver fight. :p Ikke at det er negativt da. ^^

 

En ting til, om jeg vil flytte Death Knigthen over til en annen account må jeg da flytte druiden også? Eller kan jeg bare flytte Death Knigthen? Selv om det bare blir den på accounten og ingen andre chars over 55?

Lenke til kommentar
ser at flere sier at unholy er supert til å tanke med, men det skjønner jeg ikke. Tåler jo ikke en dritt i forhold til Blood spec! Noen som kan opplyse meg?

 

pga:

5 pointern med 5% merd dodge, DnD, Bone Shild pluss courg Strike som gir shadow dmg som da ikke blir forstyrret når det er snakk om warr's (hørt 80 som criter 7-8k med den på bra geara warriors i lvl 80 :)))

 

Moot point siden det er ett talent man tar for tanking uansett hva slags specc man har. samme med Thoughness...

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Gjorde Ramps og BF i går, vi var 4 DK's og druid healer. Det var bare å pløye gjennom. I BF forlot en DK før 2 boss og vi fortsatte med de vi var igjen og det gikk flott likevel. Jeg var den eneste som hadde frost presence på, hadde vel aggro på de fleste mob's men en og annen gang tok en annen DK en mob her og der.

På siste boss pulla jeg alle casterne rundt hjørnet og slo på Anti magic zone, vi tok knapt skade. DK er jo bare gøy.

Lenke til kommentar
noen som har en perfekt blood raid specc ?

og hjelpe meg med litt Dps rotasjon, hadde vært kult og toppe dps meteret litt:)

 

Bilde av Dk'en atm.

 

Plague Strike > Icy Touch > Heart Strike > Heart Strike > Obliterate > Death Coil > Obliterate > Heart Strike > Heart Strike > Heart Strike > Heart Strike > Death Coil > Repeat

 

Kort: PS, IT, HSx2, OB, DC, OB, HS x4, DC

 

Med dette speccet:

 

http://www.wowhead.com/?talent=jfVMqh0IcfoxzAoG0x0hZfM

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar
Rune Strike

Rune Strike is a tanking ability. It was designed to let DKs make up for the fact that their threat suffers so much from hits that fail to land. It does suffer from a confusing tooltip (which we have since fixed) but it is the DK who must avoid the attack to get Rune Strike to light up.

Rune Strike

I'll try this once again. I used "rogue killer" as shorthand, but so many players have such blind hatred for rogues that they only noticed those couple of words and missed the actual intent of the change.

 

We made Rune Strike a tanking tool. Really. We even made the decision in my office, and I think it was just after dinner one night. DK threat turned out to be a lot lower than we expected, largely because if an early hit in the rotation fails to land (miss, dodge or parry) then the DKs runes and rotations are all messed up. We needed an ability that you couldn't just spam, so we made it only light up when the tank dodges or parries. But Rune Strike was packing such a punch (and it needed to) that we didn't want to let it miss or we weren't really solving the threat problem.

 

The problem is this makes it a very good PvP tool vs. melee classes, because they are attacking the DK (who dodges or parries) and they often rely on their own avoidance to escape melee damage.

 

It's dangerous from a design perspective to have an ability really overbound like that. If DK threat was too low, we couldn't buff Rune Strike because that ends up being a big PvP buff. If DKs needed to do more PvP damage to melee classes we couldn't buff Rune Strike, because that makes them better tanks.

 

Our intent was not that the DK is all about Rune Strike the way the Arms warrior is all about Mortal Strike. Rune Strike isn't even that interesting an ability -- it doesn't use runes and isn't tied to diseases which are actually the core mechanics we want the DK to be concerned with in PvE and PvP.

 

It's not that we love rogues (or that we hate them). We just didn't want the PvP Death Knight to be a Rune Strike slinging fiend. Use Blood Strike, Howling Blast, Scourge Strike or your other abilities. If those aren't enough to let you stand up to melee, we'll make adjustments, but almost certainly not through Rune Strike.

 

If it can't help but distract you, forget the "rogue killer" part. We didn't want Rune Strike to be this ungodly PvP tool which it just happened to be.

 

Så blir nok en forandring snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...