superkenny Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Heisann! nå har det endelig kommet inn litt penger på konto så jeg tenkte jeg skulle fleske til med en av disse to.. Jeg bare lurer på hvem av disse som faktisk gir meg mest for rundt en 10-13.000kr? Jeg er så sugen på ny pc nå men er redd for å kjøpe "den svakeste" dyrt,hvis dere skjønner? her er i allefall linken til pc'ene: xps 1530: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...X5305&s=dhs compal jfl92+: http://www.multicom.no/SystemConfigurator....t:10541359;fl:0 Hvor mye bør jeg skjermoppløsningen være?å hvilken cpu egner seg best til spill og litt filmer osv? Skal ha en pc som kan dra de fleste spill og som gir meg en god opplevelse både når den jobber for fullt og også til vanlig pc bruk:) Jeg kommer nok ikke til å spille så mye crisis å sånne ting,men greit å vite at om det kommer noen fete spill så har man muligheten til å spille de uten at PC-en sliter max! Hvis jeg skal ha en pc til maks 13.000(helst inkludert frakt) hvem av disse ville vært valg nr 1?å er ytelsen mye høyere på 45nm prosessorene? håper på svar! på forhånd tusen takk:) Lenke til kommentar
OlaStandal Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Heisann! nå har det endelig kommet inn litt penger på konto så jeg tenkte jeg skulle fleske til med en av disse to.. Jeg bare lurer på hvem av disse som faktisk gir meg mest for rundt en 10-13.000kr? Jeg er så sugen på ny pc nå men er redd for å kjøpe "den svakeste" dyrt,hvis dere skjønner? her er i allefall linken til pc'ene: xps 1530: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...X5305&s=dhs compal jfl92+: http://www.multicom.no/SystemConfigurator....t:10541359;fl:0 Hvor mye bør jeg skjermoppløsningen være?å hvilken cpu egner seg best til spill og litt filmer osv? Skal ha en pc som kan dra de fleste spill og som gir meg en god opplevelse både når den jobber for fullt og også til vanlig pc bruk:) Jeg kommer nok ikke til å spille så mye crisis å sånne ting,men greit å vite at om det kommer noen fete spill så har man muligheten til å spille de uten at PC-en sliter max! Hvis jeg skal ha en pc til maks 13.000(helst inkludert frakt) hvem av disse ville vært valg nr 1?å er ytelsen mye høyere på 45nm prosessorene? håper på svar! på forhånd tusen takk:) Multicom JFL92+ - 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare) - GeForce 8600M GT 512MB - Intel Core2Duo T8300 2.4GHz 45nm 3MB cache - 200GB SATA 7200RPM 2.5" - 4GB SO-dimm 667MHz (2x2GB) dual channel ( (krever 64-bits Vista for optimal utnyttelse) - 6-cellers batteri, 4800mAh - Intel® Turbo Memory 1GB (kun sammen med Windows Vista, fungerer ikke med Windows XP) - MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64-bit, norsk Pris: 12 535,- Fins det bedre pc til denne prisen? Lenke til kommentar
superkenny Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Hei og takk for kjapt svar=) hvor mye har - Intel Core2Duo T8300 2.4GHz 45nm 3MB cache vs 6mb cache å si? å forskjellen på matt og blank skjerm? hva er evt. fordeler og ulemper? Lenke til kommentar
OlaStandal Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei og takk for kjapt svar=) hvor mye har - Intel Core2Duo T8300 2.4GHz 45nm 3MB cache vs 6mb cache å si? å forskjellen på matt og blank skjerm? hva er evt. fordeler og ulemper? Matt skjerm har mindre refleksjoner, men er ikke så "god" som glare i kvalitet. Det vil si at du ser skrift bedre. Når det kommer til cache så har du ikke noe annet valg enn og gå for Intel Core2Duo T8300 2.4GHz 45nm 3MB cache... however du kunne jo oppgradert til 6mb cache, men prisen ville vært for dyr til at det hadde smakt noe særlig.. :!: Lenke til kommentar
superkenny Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 så til spill og film er glare best?=) ja over 1000 spenn forskjell på 3mb og den med 6:P liksom akkurat finni et budskjett som funker nå vettu...damn;) men regner ikke med at jeg merker så stor forskjell..veit bare at det blir sinnsyyykt mye bedre enn det jeg har nå å det er det som teller;) Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Dell'en har vel skjermkort som er 15-20% bedre enn den multicom pcen? Dell'en har DDR3 minne mens multicomen har DDR2 minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå