Gå til innhold

EA byr på Take-Two

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merker jeg blir sint når jeg leser dette. Det er ødeleggende at de ser ut til å ville eie alt i spillbransjen. Skummelt, men så lenge oppkjøpsemnene står på sin rett, skulle en tro de ikke ville klare å kjøpe opp alt. Men å gå bak Take-Twos rygg og appellere til aksjeholderne, det er lavmål. Hvorfor EA vil prøve å tvinge studioene til å jobbe for dem når de ikke selv vil er også helt uforståelig. Nei, EAs handlinger i denne sakens øyemed skriker ikke akkurat "vi vil lage kvalitetsspill igjen", som sjefene så fint lovet.

Jeg er så sinnsykt enig med deg at jeg får vondt inni meg...

Lenke til kommentar

Men la oss nå si at EA kjøper opp Take Two (naturligvis vil dem det rett før release av GTA IV), hvem blir da neste? Kan faen ikke fortsette sånn, fordi EA er ikke kjent for kvalitet akkurat, dem spytter ut mange spill, og ja for all del noen titler er jo veldig bra og godt laget, men stort sett er det bare halvferdig crap. De som jobber under EA ligger alltid under konstant press, de har en fast dato de MÅ holde seg til som regel, og å få utsatt noe for å få det bedre er ikke ofte EA villig til å gjøre heller. Det jævla selskapet har ruinert en del spill allerede som brukere ovenfor har også nevnt.

Om det her går sin gang og EA først får tak i Take Two og så enda flere, for et marked vi får da? Jeg klarer ikke å se noe positivt i dette i det hele tatt. Hva blir steget senere? Skal dem prøve seg på Valve? Da tror jeg at jeg ville ha flippa mentalt. EA er som en overfeit katt som vil ha mer og mer og gir seg fæn ikke før den har fått vilja si.

Skal ikke si jeg var heller så glad for å høre at Blizzard og Activision skulle slå seg sammen for en stund tilbake, men det blir jo et slags teamwork der, hvor ingen kommer og herser med Blizzard, selskapene får jobbe i fred. Dessuten er begge selskapene kjent for Kvalitet > Kvantitet.

Konkurranse er en fin ting, desto flere selskap, desto hardere kamp om å levere det bedre produktet naturligvis. Skulle vi hatt kun EA, så ville det ha vært kopiering gallore.

Med andre ord, jeg slenger meg på og sier: FUCK YOU EA. :grumpy:

Endret av SynSwitch
Lenke til kommentar

The sims er vel et av spillene de har som er geniale da. Dette grunnet at det spillet selges til andre enn den vanlige gamer. Skulle take two bli oppkjøpt av EA så vil jeg nok måtte komme til å slutte å kjøpe spill fra dem etter GTAIV er i hus. Det er en katastrofe for spillenes fremtid om dette går igjennom.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er forferdelig rart at konkuranse nemnda i EU ikke legger stopper for det EA driver med, de eliminerer all form for konkuranse i markedet ved å selv sitte som hovedeier på alle selskapene, det er jo ikke mer enn 2 hjernecellers tenking til for å se hva det er EA driver på med her.

EA er det spilleselskapet som må betegnes som den omvendte Midas. Alt gull de tar i blir til gråstein. De har ødelagt Red Alert, Sim City, satt stopper for oppfølger til Dungeon Keeper 3, kjøpt opp Bioware. Hvorfor? De er jo ikke ute etter å lage gode spill, de er kun ute etter penger og mer av det.

Synes det er dårlig av dem at de ikke respekterer det Take Two sier at de ikke vil selge. Meget dårlig. Jeg for min del har dog enda igjen å se et kvalitetsspill komme ut av dørene til den smellfeite ræva til EA. Det er for det mest kun dritt som kommer ut av den gården. Ja t.o.m deres eget herper de til det totalt ødelagte, Need for Speed.

Nei jeg er glad jeg ikke kjøper noen spill fra der i gården. Men fortsetter det slik har jeg vel ikke noe valg om jeg vil ha et spill.

Lenke til kommentar

Jeg blir også irritert over å lese dette, jeg kjøper minst mulig EA spill, det eneste spillet fra de som jeg faktisk spiller er BF2, men ikke noe annet. Jeg begriper heller ikke hvorfor NFS selger så godt, når det faktisk suger hesteballe. Og hva er det med alle de ekspansjonspakkene de spyr ut hele tiden? Det er jo en ekspansjonspakke med ett par nye element til 250kr i salg nesten før orginalspillene kommer ut. De fleste andre selskap ville gitt dette ut som patch, men det funker dårlig for pengemelkinga EA driver med. Hvis dette skjer er det farvel til enda en klype med gode spill, og da er det jammen ikke mye å velge i etterhvert. EA er kun uten etter en ting, penger, ikke noe annet, kvalitet gir de en lang marsj i tydeligvis. Det er vel derfor de kjøper opp titler som har godt rykte på seg, siden de ikke ville solgt drittspilla sine under egne titler.

Lenke til kommentar

Burnout: Paradise er jo fra EA, og det var jo et ganske greit spill egentlig(Ved untak av han homoe radiojævelen som konstant går meg på nervene).

Uansett, så boikotter jeg allered de EA spill jeg kan. Det er ikke å komme forbi at uansett hva vi sier nå, så KOMMER VI til å kjøpe ett eller annet EA spill i framtiden(grunnet online og konsollspill).

Selv håper jeg EA brenner i helvete, da de allerede har settet en stopper for Dungeon Keeper 3, som nesten var ferdig i utvikling da EA kjøpet opp Bullfrog.

Lenke til kommentar

Hvis det utenkelige skulle skje, håper jeg de fleste ansatte lager ett nytt selskap og startet på en "ny" gta franchise. Hvis EA kjøper Take Two blir det en mørk dag i spillverden. "GTA: 2 Stories - only on Nintendo DS, Sony PSP, all mobile phones and Nintendo Wii!"

Lenke til kommentar
Hvis det utenkelige skulle skje, håper jeg de fleste ansatte lager ett nytt selskap og startet på en "ny" gta franchise. Hvis EA kjøper Take Two blir det en mørk dag i spillverden. "GTA: 2 Stories - only on Nintendo DS, Sony PSP, all mobile phones and Nintendo Wii!"

Om EA får tak i Take Two tror jeg kanskje vi får vi nok GTA 4: 2 New cars edition, GTA 4: 1 old lady edition. Og EA's personelig favoritt, gi ut det samme spillet med oppdatert grafikk, toppen 2 nye ting, flashy nytt menysystem men generelt sett et spill man har spillet 1 gang for mye tidligere.

EA er barrieren som forhindrer forferdelig mye kreativt arbeid. Fremfor at det blir laget og satset på noe nytt (EA er i besittelse av mange fantastiske studioer nå) holder de seg til feig stilen og satser aldri noe nytt. Er kun dritt og sarv som blir spyd ut av den gigantiske EA rompa.

Lenke til kommentar

EA er som MS, De greier ikke og lage noe nytt lengre, så de bare kjøper opp alt de greier og få fingrene i. Håper aksjonærene hat litt vett og forlanger mer enn 1 dollar mer pr aksje for at de skal gidde og selge.

Håper også det ikke blir noe av dette oppkjøpet. EA har jo klart og kjøpe opp 20% av ubisoft også.

Lenke til kommentar
EA er som MS, De greier ikke og lage noe nytt lengre, så de bare kjøper opp alt de greier og få fingrene i. Håper aksjonærene hat litt vett og forlanger mer enn 1 dollar mer pr aksje for at de skal gidde og selge.

Håper også det ikke blir noe av dette oppkjøpet. EA har jo klart og kjøpe opp 20% av ubisoft også.

MS dog tør å investere i noe nytt, som f.eks Alan Wake som de kjøpte rettighetene til, samt at de gir underkontorene sine litt mer frihet med tanke på utviklingen. Lionhead har vel mer eller mindre fritt spillerom men det er vel fordi Molyneux er en såpass viktig brikke for MS at de vil ikke miste han. EA mistet han i sin tid.

Men ellers er jeg tilbøyelig til å være enig, MS og EA er alen av samme ulla, og det er vel strengt tatt alle storselskapene som Nintendo, MS, EA, Ubisoft og Sony, men EA er den aller værste vil jeg si for de satser aldri på noe nytt, de kjøper kun opp når de ser muligheten til å melke et produkt for alt det er verd. De kjøpte opp Dice etter at BF ble en suksess f.eks.

Nei det går strake veien nedover hvis EA får tak i Take two, de får alt for mye kontroll. Hvor kan man klage dette inn for EU? MS ble jo dømt for å misbruke sin markedsposisjon, må jo være mulig å få EA dømt og.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...