NajuZ Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Kjøpt nylig data, som dere kan se her. Har i hvert bygget den nå, skrur på datamaskinene, og det kommer _noen ganger_ litt lys i vifta på døra og frontpanelet, så jeg lurer litt på om det er noe sånn apenbart hva det kan være. Har prøvd bruke kun 1 rambrikke, skifte slot osv. Leste et annet sted at man i noen tilfeller må trykke på power mange ganger før strømforsyningen ble "tråkket igang", tror dere det kan være tilfelle her? For øvrig så lyser den "lykta" nede på hovedkortet og når jeg trykker på on @ strømforsyningen Takker for all hjelp, er rimelig sørgelig med ny data som ikke funker Endret 13. mars 2008 av NajuZ Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Du har husket å plugge i alle kabler? Sjekk at alle kablene sitter skikkelig fast. Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Du sier at den ikke starter, men sier at når du trykker på powerknappen så settes lyset på viftene igang. Slår den seg av etter dette, eller står den bare å går uten at den kommer noen vei? Men jeg ville fulgt rådet til 2mmy91 og sjekke kabler og at alle ledninger er plassert riktig. Og at du har husket å feste alt av hardware skikkelig. Lenke til kommentar
AgentMinMax Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg hadde dette problemet når jeg byttet ut mitt ASUS P5K med ASUS P5K PRO hovedkort. Viste seg at det var en kortsluttning som ble skapt av en av support-boltene under hovedkortet jeg hadde glemt å fjerne etter å ha tatt ut ASUS P5K hovedkortet (som er mye større enn PRO'en). Hvis LED lyset på hovedkortet lyser grønt men den bare skruer seg av ett splitt sekund etter du har startet så kan det være en korsluttning en eller annen plass. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 CPU'en står riktig og godt nok plassert? Hadde et lignende problem en gang jeg bygde PC for noen år siden. Viste seg at jeg hadde (*rødme*) glemt bøylen på CPU'en. (Som forøvrig var en Socket-A så noen år siden er det jo.) Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Har du husket avstands stykker mellom kabinett og hovedkort...? Hvis ikke, er det stor sannsynlighet for at hovedkortet har gått, pga kortslutning gjennom kabinettet. Vet ikke helt, man kan tenke meg at det er et vanlig problem. Enten at man glemmer å sette inn, eller fjerne de gamle. (Sjekka ikke linken, så hvis det er en blogg er nok dette innlegget bortkasta) Lenke til kommentar
XDeaDeadeye Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Er du sikker på at strømforsyningen er kraftig nok til å drive detta da? ville også om mulig sjekket opp dette.. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Er du sikker på at strømforsyningen er kraftig nok til å drive detta da?ville også om mulig sjekket opp dette.. Den er garantert sterk nok, det oppsettet trekker nok ikke mer enn ca. 250W på full guff Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hvis ikke noe av overnevnte post ikke fungere, prøv å reset cmos(bios) før du starter maskinen. Alle nybygde maskiner skal resete cmos på første oppstart, etter min erfaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå