Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget data, starter ikke

Anbefalte innlegg

Kjøpt nylig data, som dere kan se her.

Har i hvert bygget den nå, skrur på datamaskinene, og det kommer _noen ganger_ litt lys i vifta på døra og frontpanelet, så jeg lurer litt på om det er noe sånn apenbart hva det kan være.

Har prøvd bruke kun 1 rambrikke, skifte slot osv.

Leste et annet sted at man i noen tilfeller må trykke på power mange ganger før strømforsyningen ble "tråkket igang", tror dere det kan være tilfelle her?

For øvrig så lyser den "lykta" nede på hovedkortet og når jeg trykker på on @ strømforsyningen

Takker for all hjelp, er rimelig sørgelig med ny data som ikke funker :(

Endret av NajuZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier at den ikke starter, men sier at når du trykker på powerknappen så settes lyset på viftene igang.

Slår den seg av etter dette, eller står den bare å går uten at den kommer noen vei?

Men jeg ville fulgt rådet til 2mmy91 og sjekke kabler og at alle ledninger er plassert riktig.

Og at du har husket å feste alt av hardware skikkelig.

Lenke til kommentar

Jeg hadde dette problemet når jeg byttet ut mitt ASUS P5K med ASUS P5K PRO hovedkort.

Viste seg at det var en kortsluttning som ble skapt av en av support-boltene under hovedkortet jeg hadde glemt å fjerne etter å ha tatt ut ASUS P5K hovedkortet (som er mye større enn PRO'en).

Hvis LED lyset på hovedkortet lyser grønt men den bare skruer seg av ett splitt sekund etter du har startet så kan det være en korsluttning en eller annen plass.

Lenke til kommentar

Har du husket avstands stykker mellom kabinett og hovedkort...? Hvis ikke, er det stor sannsynlighet for at hovedkortet har gått, pga kortslutning gjennom kabinettet.

Vet ikke helt, man kan tenke meg at det er et vanlig problem. Enten at man glemmer å sette inn, eller fjerne de gamle.

(Sjekka ikke linken, så hvis det er en blogg er nok dette innlegget bortkasta)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...