Gå til innhold

hvem skal jeg kjøpe? Quad Extreme eller en e8400?

Refi

Anbefalte innlegg

hvem skal jeg kjøpe?? Quad Extreme eller en e8400? Det er jo STOR forskjell på prisene her da!! men er pisen til en Quad Extreme vært det?? Eller burde jeg gå for en e8400?

Skal bruke den til å spille med og nettsurfing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvem skal jeg kjøpe?? Quad Extreme eller en e8400? Det er jo STOR forskjell på prisene her da!! men er pisen til en Quad Extreme vært det?? Eller burde jeg gå for en e8400?

Skal bruke den til å spille med og nettsurfing.

Extreme vs e8400 er som å spørre om du skal kjøpe lastebil eller en sportsbil.

Dvs. er annen klasse...

Men, ja.. Om du bare spiller, surfer, etc. så kjøper du gjerne E8400 ja.

Da må du se på MHZ på CPU (innenfor samme prosessorteknologi og med samme cache), da de fleste spill bruker 1-2 cores. E8400 kan også clockes lengre, bruker mindre strøm, etc.

Q(uad) er fint om du rendrer video, samt når du pakker ut rar-filer.

Dog. vil en Q koste mye mer.

Q i samme klasse som E8400, er Q9300, men denne yter mye dårligere i spill. (kan dog være bedre for å rendre video).

Lenke til kommentar

Det er bare du selv som kan svare på ditt eget spørsmål.Du kjøper ikke en extreme cpu hvis du ikke har økonomi til det.

Skal du overklokke,kan du vel like godt kjøpe en q6600 eller E8400.En E8400 klokker til ca 4.0GHz i gjennomsnitt,noe som gir deg bra boost i spill.Pris/ytelse er en E8400 i toppsjiktet.Har du grei kjøling,så oppnår du nok ca 3.5-3.8GHz med en Q6600 også.Da har du en mye raskere cpu,enn hvilken som helst extreme cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...