dvn Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei, Min far satte opp et trådløst nettverk her for et halvt år siden med en Belkin Wireless G Plus router. Problemet er at når jeg prøver å koble til med min nye laptop får jeg beskjed om å taste nettverksnøkkel. Jeg har prøvd alt av passord min far ville brukt dersom han satte denne nøkkelen selv, men ingen stemmer, så kan nøkkelen være bestemt av routeren? Hvordan kan jeg finne denne, evt hvordan bytte/fjerne den? Litt kjedlig å koble til nettverket med kabel slik som jeg gjør nå.. Eivind Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 bruk reset knappen på routeren. den ligger nok litt skjult/innfelt. da resetter du routeren og den blir slik den var da dere kjøpte den. "factory reset" kalles det. Men da må du konfigurere den på nytt, bare så det er sagt. Du kan og prøve å cracke keyen, men det blir gjerne for mye styr om du ikke kan det fra før av. Raskest og resete den. Lenke til kommentar
dvn Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 ok, takk, det er jo alltids en løsning det. men er det ingen mulighet for at passordet ligger "forhåndsprogrammert" i routern? slik at det er mulig å oppdrive den? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Skal du koble deg opp trådløst må du ha krypteringsnøkkelen. Kan du koble deg opp med kabel så kan du sjekke hva krypteringen er selv. Lenke til kommentar
dvn Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Hvor sjekker jeg det? Finner nemlig ingen ting. Men når jeg sitter på en annen laptop, koblet til trådløst, ser jeg inne på wireless properties at security type er WPA-personal og encryption type er TKIP. Hjelper det meg? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 At det er WPA betyr bare at du må lese passphrase i router eller resette routeren. Da må du være tilkoblet med kabel og logge deg inn på routeren. Du finner kryptering under Wireless / WLAN. Lenke til kommentar
dvn Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Ok, takk, men jeg finner ikke helt fram tror jeg. Må jeg ha noe programvare eller gjør jeg det i Network Center? Har vista. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Du går inn på nettleseren og taster inn ipadressen til routeren i adressefeltet der det står http://www.diskusjon.no nå. Denne adressen er vanligvis 192.168.1.1 eller 192.168.0.1. Lenke til kommentar
dvn Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 thanks! funka som bare det.. da er jeg på trådløst nett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå