Gå til innhold

Noen SPM om "parabol internet" og fiber...


Anbefalte innlegg

1. Jeg bor i leilighet å lurer på hva som er det lureste av Internet igjennom parabolantenne eller fiber for hele bygget? (Flere her som vil på Internet enn meg =P)

 

 

2. Kan man sjekke om man kan få fiber på nettet?

 

3. Og vist det blir internet for alle leilighetene her hvordan funker det da med innstillinger på ruter/modem? Som feks det å åpne NAT, kan hvem som helst gå inn å tukle med det?

 

 

Håper dette er riktig plass for dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor kan du ikke bare bestille ADSL som de fleste andre?

Har du vunnet i Lotto siden du snakker om to veis satelittforbindelse til Sørlandet? :p

Jeg snakker om at hele bygget skal få Internet (alle leilighetene), så jeg lurer på hva som er den beste løsningen.

Det må jo være raskt nok.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Telenor har vel ikke fiber?

 

Siden du har skrevet "Sørlandet" i profilen din går folk utifra det. Derfor kan du jo også ta kontakt med LOS, som driver å bygger ut fiber på sørlandet, i byene.

Jeg har ikke peiling på om telenor har fiber, jeg er igrunn helt grønn. Derfor spør jeg :)

Kan mase på LOS ja.

 

Vi har hatt parabol internett på jobben, som både sendte og mottok.

Dette er ikke noe vits i å vurdere en gang, var en helt grusom ping.

Vi snakker 5-600 ms til VG.

Høres ræva ut ja.

Lenke til kommentar
Telenor har vel ikke fiber?

 

Siden du har skrevet "Sørlandet" i profilen din går folk utifra det. Derfor kan du jo også ta kontakt med LOS, som driver å bygger ut fiber på sørlandet, i byene.

Jeg har ikke peiling på om telenor har fiber, jeg er igrunn helt grønn. Derfor spør jeg :)

Kan mase på LOS ja.

Trenger ikke mase, her kan du sjekke utbygging eller melde intgeresse. Har et håp om at vårt borettslag også skal bytte til dette Los Bynett

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Vi har hatt parabol internett på jobben, som både sendte og mottok.

Dette er ikke noe vits i å vurdere en gang, var en helt grusom ping.

Vi snakker 5-600 ms til VG.

Kan du peika mot kva leverandør du har eller kanskje kva produkt det er snakk om?

 

Er det evt. andre aktuelle leverandørar av 2-vegs Internett via parabol?

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg Fiber, ingen praktiske begrensninger på båndbredde i motsetning til signal via satelitt.

 

Det du kan gjøre visst hele boretslaget vurderer fiber er å ringe inn på bedrift linjene eller til selgerne på fiber selskapene i nærheten.(se f.eks altibox.no). sku det ikke være noen "privatperson leverandører av fiber" i nærheten kan du også prøve å kontakte disse store som legger fiber til bedrifter(se SONG,Telenor osv) og sjekke om de kan tilby noe til hele boretslaget

Lenke til kommentar
Vi har hatt parabol internett på jobben, som både sendte og mottok.

Dette er ikke noe vits i å vurdere en gang, var en helt grusom ping.

Vi snakker 5-600 ms til VG.

Kan du peika mot kva leverandør du har eller kanskje kva produkt det er snakk om?

 

Er det evt. andre aktuelle leverandørar av 2-vegs Internett via parabol?

 

Nei, hvem som leverte er jeg ikke sikker på. Dette var på en plattform i Nordsjøen, før vi fikk fiber/radiolink.

 

MVH

 

Tommy

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...