Tharos. Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg beklager om dette er et spørsmål av typen "uhyggelig enkelt" eller noe i den duren. Jeg har søkt på nettet og på forumet, og selv om det er noen emner om Imagemagick fra før, handler de fleste om å installere det på en lokal Windowsserver. Jeg har webserver hos One.com, og jeg la for ikke lenge siden inn Xoops (CMS). Alt fungerte ganske greit, men gallerimodulen jeg la inn, lager noen merkelige thumbnails. Fargene blir på de fleste bildene helt blåst, noe som er litt irriterende. Derfor tenkte jeg nå å legge inn Imagemagick, for å se om det hjelper. (Noe det helt sikkert gjør). Problemet er at jeg ikke har snøring på hvordan man legger inn Imagemagick på webhotellet mitt. I alle guidene jeg har lest, må jeg logge inn gjennom "SSH" eller "Telnet"-brukeren min. Dette har jeg aldri hørt om før. Kan jeg i det hele tatt legge inn Imagemagick på et webhotell, og hvordan? Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Du har nok sannsynligvis ikke muligheten til å installere Imagemagick selv hos one.com. ImageMagick er nemlig ikke et PHP-script i seg selv, men en plugin til PHP. Det betyr at du trenger muligheten til å kjøre vanlige programmer (som de du kjører på din egen PC) på denne serveren, noe som kan gjøres via SSH hvis du har tilgang til dette. Siden du ikke har det, blir mulighetene få. Du kan først spørre one.com om de kan hjelpe deg med dette, det kan hende de har noen servere der ImageMagick er installert. Hvis de ikke vil gjøre det, må du enten bytte til et webhotell som støtter ImageMagick (det er ganske mange som har støtte for det), eller ikke bruke ImageMagick i det hele tatt. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Aha, skjønner. Hjertelig takk for et lettforståelig svar. Da får jeg heller prøve å finne ut hvorfor thumbnailene blir så forbaska misfarget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå