Gå til innhold

Er harddisken min ødelagt?


Anbefalte innlegg

Har et seriøst prob. med min stakkars hardd. den lever sitt eget liv. Maskina krasjer så grundi i en vakker bluescreen ved hvert steika trekk jeg gjør. Når jeg starte StreetLegal det dn alltid ut i windows, men det er i beste fall. Når jeg så desperat prøver å legge inn windows på nytt krasjer den da også.. Har en WD 120Gb 8mbcache. Problema startet når jeg la inn LOTR (lord of the rings), noe jeg aldri skulle ha gjort(helvete)...

I bluescreenen står det DRIVER_IRQL_NOT_EQUAL_OR_LESS

En gang stod det BOOTDEVICE NOT ACCESABLE

en anna gang stod det at jeg måtte sjekke om jeg hadde ledig plass.

jeg har for øyeblikket windows 2k innlagt på haukåsen mentale avd.(min hardd.) har prøvd å legge inn winxp pro men kom aldri så langt som til innstal-prosessen for den hadde bluescreen på menyen. Kanskje den har en eller annen sterk trang til å vise frem den nydelige blåe bluescreenen sin.

 

 

specs

AGPkort: GF4 TI 4200 ASUS

HK:ASUS A7v8x

WD 120gigs

DVD: LG et eller anna

Audio: Creative soundblaster 5.1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller det kan være IRQ-konflikter. Se etter om det er flere enheter som deler samme IRQ og så prøve å flytte PCI-kort til et annet spor. Du kan jo også disable LPT og COM porter hvis du ikke bruker de, da får du jo en IRQ ledig for hver port du disabler. Det måtte ihvertfall jeg gjøre på en maskin med samme feilmelding. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...