knutby Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Første kontakt var via GET kundeservice på TLF da fikk jeg vite at jeg måtte ut med 49kr månden for en GET box pluss 219kr månden for hele kanal pluss pakken. INGEN andre avgifter. Så da jeg møter opp på Spaceworld i storgata får jeg beskjed om at de prisene jeg har fått er helt feil, men siden jeg ikke fikk det skriftelig må jeg jo bare forholde meg det det Spaceworld sier. Der får jeg beskjed om at jeg må betale 99kr månden for GET Box og 249kr(tror jeg) for Kanal pluss. Dette er overkommelig så jeg godtar det. Han sverget også på at dette var alt og ikke noen andre avgifter. Så kommer det vanskelige Når jeg ser på regningen jeg har fått nå ligger det et stinkende årsgebyr der, det kan jeg ikke huske noen ting om da jeg var i spaceworld butikken. Da jeg var innom i går fikk jeg se på den elektroniske oversikten de hadde, og der stod det heller ikke noe om årsgebyr. Men de anbefalte meg å sjekke kviteringen jeg hadde hjemme. Den kopien som spaceworld har videresender de til GET så jeg kunne ikke se den der. Men jeg fikk se noen andre som ikke hadde blitt videre sendt enda og der står det noe om årsgeby. Det ser jo åpenbart ut som om jeg selv ikke har sett det punktet om årsgebyr, men det som gjorde at jeg er litt ivrig i saken er at alle signaturene de hadde var digitale(signert på trykkfølsom skjerm). og jeg kan selv ikke huske å ha fått en kvitering(ikke finner jeg noe hjemme heller) Så om jeg har signert digitalt på den avtalen jeg så på skjermen der(uten årsavgift) skal jeg vel ikke betale årsavgift? Hva med dere? hvordan fikk dere ut GET boksen hos Spaceworld? Lenke til kommentar
nb Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg betaler et årsgebyr for GET digital-TV. Aner ikke hvor mye det er, mener det er 495 kroner i året eller noe slikt. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 En kjent sak med Get og deres prisjungel- forhandlere og kundeservice glemmer ofte å opplyse om alle avgifter, og fordi det er så mange prisvarianter( om du er i borettslag er det en pris, privat en annen osv) blir det fort surr i svingene. En ting som jeg kan si deg sikkert er at du ikke kommer deg unna årsgebyret, enten du vil det eller ei. Dette er en del av kritikken rettet mot telecomoperatørenes prissammensetning, at det er vanskelig å få full oversikt over de faktiske utgifter, tilogmed de som jobber hos Get tar ofte feil, trust me, jeg har jobba der. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Regnet vel egentlig med at det bli vanskelig å slippe å betale det. Men er det slik at alle dere har fått skriftelig kvitering på prisen? Jeg kan ikke huske det, men jeg er litt glemskt så det kan hende jeg har mistet den. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Joda man slipper unna det. Det er bare å benytte angreretten som du har gjennom forbrukerkjøpsloven hvor du henviser til at faktureringen ikke er i henhold til avtalen med selger. Ulempen er jo selvfølgelig at du må levere tilbake utstyret Skal du ha GET sin løsning så MÅ du dessverre bare godta at de tar denne ekstra betalingen. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Alle avgifter skal stå på kontrakten. Du fikk sikkert med deg en kopi hjem? Uansett hva selger har opplyst deg om eller ei så er det faktisk påbudt i Norge å lese det man skriver under på. Såklart kan du muligens vri deg unna og levere alt tilbake hvis du henviser til at selger ikke opplyste deg om alle kostnadene. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Angreretten gjelder såvidt jeg vet bare ved salg over internett eller telefon... Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Joda man slipper unna det. Det er bare å benytte angreretten som du har gjennom forbrukerkjøpsloven hvor du henviser til at faktureringen ikke er i henhold til avtalen med selger. Ulempen er jo selvfølgelig at du må levere tilbake utstyret Skal du ha GET sin løsning så MÅ du dessverre bare godta at de tar denne ekstra betalingen. For det første gir ikke forbrukerkjøpsloven angrerett. For det andre gjelder ikke angrerettsloven ved kjøp over disk i butikkens faste utsalgssted. For det tredje reguleres sannsynligvis ikke kabel-tv-avtalen av forbrukerkjøpsloven overhodet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå