Brack Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 http://nrk.no/programmer/tv/fbi/1.5081962 Sakset fra artikkelen: Vedtaket gjelder alle typer batterier til bærebare datamaskiner. Om batteriet ved normal bruk slutter å virke før det har gått 2 ½ til 3 år, så gir Forbrukertvistutvalgets (FTU) vedtak deg rett til reklamasjon. Ringte Dell idag, og fikk tilsendt nytt batteri til min gamle Dell D610 pga. battericelle som har blitt ødlagt. Er sikkert noen andre som har defekte batterier liggende hjemme. Mvh Brack Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 http://nrk.no/programmer/tv/fbi/1.5081962 Sakset fra artikkelen: Vedtaket gjelder alle typer batterier til bærebare datamaskiner. Om batteriet ved normal bruk slutter å virke før det har gått 2 ½ til 3 år, så gir Forbrukertvistutvalgets (FTU) vedtak deg rett til reklamasjon. Ringte Dell idag, og fikk tilsendt nytt batteri til min gamle Dell D610 pga. battericelle som har blitt ødlagt. Er sikkert noen andre som har defekte batterier liggende hjemme. Mvh Brack Bra at det er kommet en viss avklaring på dette. Det mangler imidlertid en avklaring på hva å "slutte å virke" er. Det største problemet er vel ofte at folk opplever at batteriet har vesentlig begrenset brukstid etter lading, ikke at det slutter helt å virke. Skulle gjerne sett en spesifisering av feks prosent restkapasitet som en slags definisjon på hva et ødelagt batteri er. Ellers er jeg redd fpr at dette vil "bare" gjelde batterier som bli direkte ødelagt grunnet klare produksjonsfeil, og at produsentene fremdeles kan lage batterier som begynner å gå på halv maskin etter bare noen måneders bruk. Olav Lenke til kommentar
Panter Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Det som er så trist er at hele raportasjen som var på tv igår er gjennomsyret av feil. Kort fortalt, det er ikke 2,5 reklamasjonsrett på batterier, men 2 år. Lenke til kommentar
kurtegutt Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Bare ikke glem at dette gjelder konsumentmarkedet og ikke business. Lenke til kommentar
Brack Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 PC-en min var ihvertfall like over 2.5 år gammel. Og det var ikke noe problem å få nytt batteri. Ringte idag kl. 9.30 og batteriet blir levert på døra til meg imorgen. Det kaller jeg service. Mvh Brack Lenke til kommentar
Brack Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 28 timer tok det før jeg hadde nytt batteri på døra. Er slike ting som dette som gjør at jeg sikkert velger Dell neste gang og. Mvh Brack Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 "Er sikkert noen andre som har defekte batterier liggende hjemme." Vell,nå skal du vel si ifra snarest mulig etter at feilen er oppdaget...kan ikke "samle opp" batterier over tid ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå