Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

PC-batterier skal vare minst 2.5 år

Brack

Anbefalte innlegg

http://nrk.no/programmer/tv/fbi/1.5081962

Sakset fra artikkelen:

Vedtaket gjelder alle typer batterier til bærebare datamaskiner. Om batteriet ved normal bruk slutter å virke før det har gått 2 ½ til 3 år, så gir Forbrukertvistutvalgets (FTU) vedtak deg rett til reklamasjon.

Ringte Dell idag, og fikk tilsendt nytt batteri til min gamle Dell D610 pga. battericelle som har blitt ødlagt.

Er sikkert noen andre som har defekte batterier liggende hjemme.

Mvh

Brack

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://nrk.no/programmer/tv/fbi/1.5081962

Sakset fra artikkelen:

Vedtaket gjelder alle typer batterier til bærebare datamaskiner. Om batteriet ved normal bruk slutter å virke før det har gått 2 ½ til 3 år, så gir Forbrukertvistutvalgets (FTU) vedtak deg rett til reklamasjon.

Ringte Dell idag, og fikk tilsendt nytt batteri til min gamle Dell D610 pga. battericelle som har blitt ødlagt.

Er sikkert noen andre som har defekte batterier liggende hjemme.

Mvh

Brack

Bra at det er kommet en viss avklaring på dette.

Det mangler imidlertid en avklaring på hva å "slutte å virke" er. Det største problemet er vel ofte at folk opplever at batteriet har vesentlig begrenset brukstid etter lading, ikke at det slutter helt å virke. Skulle gjerne sett en spesifisering av feks prosent restkapasitet som en slags definisjon på hva et ødelagt batteri er. Ellers er jeg redd fpr at dette vil "bare" gjelde batterier som bli direkte ødelagt grunnet klare produksjonsfeil, og at produsentene fremdeles kan lage batterier som begynner å gå på halv maskin etter bare noen måneders bruk.

Olav

Lenke til kommentar

PC-en min var ihvertfall like over 2.5 år gammel. Og det var ikke noe problem å få nytt batteri. Ringte idag kl. 9.30 og batteriet blir levert på døra til meg imorgen. Det kaller jeg service.

Mvh

Brack

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...