1harHag Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Hei. Jeg har blitt oppringt av Conocophillips om jeg hadde lyst til å komme på jobbintervju hos de i Stavanger. Jeg går 2 året el-energi og lurer på hva man burde forberede seg på til intervjue... Får man f.eks. spørsmål om fagoppgaver osv.? Er det noen der uten som har vært på intervju hos de eller som har fått lærlingeplass der som kan svare på dette...? Endret 13. mars 2008 av 1harHag Lenke til kommentar
V_B Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei. Jeg har blitt oppringt av Conocophillips om jeg hadde lyst til å komme på jobbintervju hos de i Stavanger. Jeg går 2 året el-energi og lurer på hva man burde forberede seg på til intervjue... Får man f.eks. spørsmål om fagoppgaver osv.? Er det noen der uten som har vært på intervju hos de eller som har fått lærlingeplass der som kan svare på dette...? Hallais. Gratulerer så mye =) Det som det gikk mest av angående spørsmål på Copno intervjuet var spørsmål om deg som person og hva du drev med. Da jeg var på intervjue for automatiker spurte de kun om en liten snutt HMS, som egentlig bare gikk på logisk tenkning og hva som var følger. Vil bare si at du har ingenting å grue deg for, det er veldig greie folk som er der. Hilsen lærling i Conoco. Lenke til kommentar
1harHag Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Takk for svare. Viss du har lyst så kan du jo svare på flere spørsmål... Hvordan er det å jobbe der.? Jobber du turnus eller ikke.? Hvordan er lønnen.? Jobber du offshore eller onshore.? Skaffer de forpleining til deg.? Lenke til kommentar
1harHag Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 E d ingen der ute som har nåkka meir å tilføy...E d fleire der ute som har fått tilbud om å kom..? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Kan ikke svare konstant, da jeg er på jobb og ikke sitter foran pcen hele tia Hvordan er det å jobbe der.? Toppers, kjempe masse greie folk ! Jobber du turnus eller ikke.? Offshore er turnus! Hvordan er lønnen.? Vet ikke hvordan den er på elektro, men den ligger over lærlinger på land Jobber du offshore eller onshore.? Alle lærlinger innen håndtverk jobber offshore i copno. Skaffer de forpleining til deg.? Hæ ? hva mener du ? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Forpleining betyr vel mat, sengeplass osv. Det tror jeg de fikser for deg, fordi det ville blitt et santans styr hvis du skulle bringe med deg kjøleskap, fryseboks og himmelseng hver gang du skulle ta helikopteret ut til feltet. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hehe, daså. Det er kantine der du får frokost, ettermiddagsmat og kvelds. Du får også en frokost nummer to og kaffe senere på dagen på kontoret/verkstedet der du jobber. Når det kommer til soveplasser så har du ett rom der du har tv, seng og en liten pult samt bad. Ellers har du treningsrom, kino, internetcafe o.l som du kan drive med på fritiden. Lenke til kommentar
1harHag Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Tusen takk for kjempe svar. Har de mange forskjellige plattformer eller er du på en spesiell hele tia. eller rullerer du på forskjellige plasser. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Hehe, Phillips har nok en del platformer ja. Du får en fast fadder og en/flere platform(er) som du hører til, men du kan fritt velge om du vil se deg litt rundt omkring. Vil forresten anbefale at du leser litt om ConocoPhillips før du drar på intervjuet, det ser ikke ut som du vet alt for mye om offshore samt firmaet slik det er nå. Vist du også har gode kunnskaper om firma samt hvorfor du vil jobbe der (eks at de satser på ansatte ved videreutdanning o.l) så har du også gode svar vist du får spørsmålet; hvorfor vil du jobbe i ConocoPhillips ? (Det spørsmålet fikk jeg) og da holder det ikke med noe viss vas. Endret 14. mars 2008 av Vbrattla Lenke til kommentar
1harHag Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Hehe, Phillips har nok en del platformer ja. Du får en fast fadder og en/flere platform(er) som du hører til, men du kan fritt velge om du vil se deg litt rundt omkring. Vil forresten anbefale at du leser litt om ConocoPhillips før du drar på intervjuet, det ser ikke ut som du vet alt for mye om offshore samt firmaet slik det er nå. Vist du også har gode kunnskaper om firma samt hvorfor du vil jobbe der (eks at de satser på ansatte ved videreutdanning o.l) så har du også gode svar vist du får spørsmålet; hvorfor vil du jobbe i ConocoPhillips ? (Det spørsmålet fikk jeg) og da holder det ikke med noe viss vas. Ok tusen takk. Nei eg veit nok ikkje så alt før mykje om teng som skjer offshore. Men har ennda noen uker på meg... Skal ikkje være der før den 25.03 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 1harHag, når søkte du på jobben? Har sendt søknad jeg også, men jeg har kanskje blitt sila ut. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Ok tusen takk. Nei eg veit nok ikkje så alt før mykje om teng som skjer offshore. Men har ennda noen uker på meg... Skal ikkje være der før den 25.03 Ønsker deg lykke til ! Og husk det med å lese om firmaet, det vil du ikke angre på ! Lenke til kommentar
1harHag Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 1harHag, når søkte du på jobben? Har sendt søknad jeg også, men jeg har kanskje blitt sila ut. Jeg søkte på jobben før fristen gikk ut... Ca 10 februar søkt eg. Ja vess du ikkje har hørt noe til nå så er sjansene små. De skal ta inn to lærlinger i år Ok tusen takk. Nei eg veit nok ikkje så alt før mykje om teng som skjer offshore. Men har ennda noen uker på meg... Skal ikkje være der før den 25.03 Ønsker deg lykke til ! Og husk det med å lese om firmaet, det vil du ikke angre på ! Takk Lenke til kommentar
V_B Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Bare to ? Har de sagt noe hvorfor de ikke tar inn flere ? Lenke til kommentar
1harHag Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Bare to ? Har de sagt noe hvorfor de ikke tar inn flere ? Nei eg sente som sagt en mail til de og da fikk eg svar tellbake at de skulle ta in to eletrikkerlærlinger Lenke til kommentar
V_B Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Hei, har du fått noen tilbakemelding fra copno ? Fikk høre det idag at de kun tok inn 2 elektro lærlinger, 1 automatiker og 5 prosess =) Endret 27. mars 2008 av Vbrattla Lenke til kommentar
E.T Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Ser man det, var selv på intervju for plassen som automatikerlærling i år. Sammen med 3 andre, derav 1 fra Trondheim og 2 fra Sandnes (er selv fra Stavanger). Intervjuet gikk i grunn ganske bra, selv om jeg nå kommer på en million ting jeg kunne sagt/tatt opp i intervjuet + at jeg har en sjef som viste seg å være en rimelig crappy referanse. Lykke til uansett, kan bare si at ConocoPhillips virker som en svært fin arbeidsplass. Jeg får svar i neste uke og sitter i høyspenn nå. Lenke til kommentar
1harHag Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Ser man det, var selv på intervju for plassen som automatikerlærling i år. Sammen med 3 andre, derav 1 fra Trondheim og 2 fra Sandnes (er selv fra Stavanger). Intervjuet gikk i grunn ganske bra, selv om jeg nå kommer på en million ting jeg kunne sagt/tatt opp i intervjuet + at jeg har en sjef som viste seg å være en rimelig crappy referanse. Lykke til uansett, kan bare si at ConocoPhillips virker som en svært fin arbeidsplass. Jeg får svar i neste uke og sitter i høyspenn nå. Hehe ja jeg og 5 andre har vært på jobbintervju for å få lærlingeplass hos de... så jeg håper at jeg er en av de 2... Ja jeg kommer også på en million ting jeg kunne ha sagt til de som kunne ha vært med på å bedre mine sjanser... emn det er sånn man kommer på i ettertid... Etterpå klokskap er en farlig synd spør du meg.. hehe du for skrive her da vet du... om du er en av de som får plass. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 jess, will do, kjenner forøvrig han ene som fikk læreplass som elektriker nå. Steffen fra Sauda (høy, mørkt hår) hvis du vet hvem jeg snakker om Lenke til kommentar
1harHag Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 jess, will do, kjenner forøvrig han ene som fikk læreplass som elektriker nå. Steffen fra Sauda (høy, mørkt hår) hvis du vet hvem jeg snakker om Nei eg veit nok ikkje kem d e... Vess han har fått svar så har nok han andre også fått svar så då blei d nok ikkje meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå