Ferchie Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 hehe ja, panser på to meter så kommer resten av bilen. Skulle blitt intressant å se bykjøring rundt om kring i verden da. men jeg går ut ifra at ''AlltidRett'' Bare spøkte. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Det var delvis spøk ja,men tenk om de kunne fått til å lage et sammenleggbart panser. Kort i lave hastigheter som bykjøring etc, og langt på motorveien Blir jo ren science fiction, og de finner sikkert på noe annet smart, men det kunne jo hjulpet. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Hvordan vil et langt stykke aluminium hjelpe deg, om det ikke er støttet opp med tilhørende bjelker og andre ting som skal ta av for støtet? Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Tja, datagreier i hver bil som registrerer når det holder på å gå galt, som så aktiverer noe hydraulikk som sørger for at panseret blir skutt ut og så gir en mye større deformasjonssone? Ikke spess igjennomtenkt, bare dikta det opp nå for å demonstrere at alt kan gå an om nepa har litt fantasi. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Tja, datagreier i hver bil som registrerer når det holder på å gå galt, som så aktiverer noe hydraulikk som sørger for at panseret blir skutt ut og så gir en mye større deformasjonssone? Ikke spess igjennomtenkt, bare dikta det opp nå for å demonstrere at alt kan gå an om nepa har litt fantasi. Ikke nødvendigvis dårlig gjennomtenkt, det du foreslår minner litt om en bisarr videreutvikling av Mercedes sitt pre-safe system og Citroëns såkalte "aktive panser": http://www.dinside.no/php/art.php?id=31003 http://www.dinside.no/php/art.php?id=499133 Dog er det jo litt kjedelig hvis man skulle klare å unngå kollisjon og stoppe 5 cm unna den andre bilen, samtidig som panseret skyter framover for å lage en meter ekstra deformasjonssone. Endret 21. mars 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Hehe,ja det hadde vært en smule kjipt. Men om det i det hele tatt skulle vært mulig med noe slikt, så måtte jo timingen til computerene vært nær perfekt uansett da. Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Statistisk sett er faktisk større "Sport Utility Vehicle" sikrere her i landet en for eks. Amerika. Fordi den største sikkerhets risikoen ved slike biler er velt så slår vår bil kultur veldig inn. Den største grunnen til fatal utgang etter en velt er på grunn av at vedkommende blir slengt ut av bilen, vist du da bruker bilbelte reduserer du sjansen for og bli slengt ut betraktelig. Og som alle vet er ikke belte bruken særlig god i statene. Ved en front til front kollisjon er størrelsen den viktigste faktoren, der kommer jo de fysiske lover inn i bildet. Det illustreres veldig godt meg folksams undersøkelse der Chrysler Voyager kom best ut i virkelige ulykker, mens den ble slaktet hos ENCAP. Så vist du bruker belte og kjører forsiktigt er de sikkreste bilene(for deg og familien din)i forhold til prisen, etter min mening amerikanske biler som suburban, tahoe osv. (2003+ Ford Expedition) Kjører du en slik bil reduserer du jo sjansen for at passasjerer i biler du kolliderer med overlever, og det er jo et tankekors. Men når du samtidig vet at hver 14 bil som passerer deg har en ruset sjåfør, og at 2 av 3 ulykker er det rus inn i bildet, vel da tenker jeg vel mer på meg og mine. Går jo nesten ikke en dag at jeg ikke opplever hasardiøse forbi kjøringer og sjåfører som er opptatt med alt annet en faktisk og kjøre bilen. Endret 13. april 2008 av Andy Dufresne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå