Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bilmodell er sikreste bilen på norske veier?


Halib

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den videoen der beviser lite , for det først ser det ut som der lav profil sommer dekk på toyotaen og mer offroad lignende dekk på chevy'n , for det andre så så har tundraen i videoen bakhjuls trekk å silveradoen 4x4 ,osv osv , prøv patrol vs tahoe eller no sånt dere se hva der kommer frem til der

Lenke til kommentar

den testet der blir ikke fair ikke det hele tatt, siden det har veldig mye å si hvordan man treffer hullet, lengde på bilen, dekk, osv. tundra har også spere man kan aktivere, vet ikke om silverado har det også. edit: ser den har auomatisk sperre eller no. hadde dem akivert sperra på tundra hadde den jo klart det lett, kan jo ikke la være å bruke den bare fordi silverado gjør det av seg selv:S er da mye bedre å kunne velge dette selv.

er også merkelig at tundra skal ha dette problemet når land cruser ikke har det, da de bruker samme 4wd system.

 

her er en annen, 4wd systemet og krefter teller mye her å

 

Fanboy: den tundraen er 4x4 da den ikke fåes med bakhjulsstrekk, når det kommer til 4wd er det subaru veldig bra, men alt til sitt bruk.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Hva vet du om hvordan disse bilene går i forhold til hverandre egentlig???

 

det er du som ikke leser, din tulling. Den japsegreia gir neppe samme følelsen av å kjøre ordentlig bil. Mere slagvolum, mere dreimoment. Tipper Yukon går en del bedre, selv om japsen har en hel hp mer....

 

 

Tallenes tale er jo klar. Sequoia har 0,3 liter større slagvolum enn GMC. Noe som har resultert i 61 hester mer enn i Toyotas favør. Den har vesentlig mer dreiemoment også. 491 nm hos Yukon mot Sequoias 543.

 

Yukon gjør dermed 0-100 på 8,5 sekunder, Sequoia bruker 6,2. I tillegg er Toyotaen større, men forskjellen i bensinforbruk er likevel bare 1 mpg. Slett ikke så verst til å være en drittbil. Alt dette ifølge amerikanske og særs heterofile Motor Trend.

 

http://www.motortrend.com/roadtests/suvs/1...dict/specs.html

http://www.motortrend.com/roadtests/suvs/1...ifications.html

 

Hvor får du det med slagvolum fra.. Det står jo i linken din at Toyotaen har en 5,6l V8 mens GMC kjører med 6,2V( Vortec. Du har antageligvis sammenlignet med modellen under Denali, som har 5,3 l V8. Riktig nok er det denne modellen det er solgt mest at i Norge, men så har det vel heller ikke blitt solgt så mange Totota av nevnte modell i Norge. Staten sørger for sånt

Lenke til kommentar
den videoen der beviser lite , for det først ser det ut som der lav profil sommer dekk på toyotaen og mer offroad lignende dekk på chevy'n , for det andre så så har tundraen i videoen bakhjuls trekk å silveradoen 4x4 ,osv osv , prøv patrol vs tahoe eller no sånt dere se hva der kommer frem til der

 

Står da ganske klart og tydelig 4wd bak på Tundraen, eller leste du bare kommentarene under filmen?. Det beviser at Tundraen ikke klarer seg så bra under diverse forhold, men dekk har mye si selvsagt.

 

Vw, Skoda, Seat, Landrover, Ford, Bmw, Mercedes, Kia, Renault, Peugoet, Fiat, Opel, Mini, Citroen, Alfa, Lexus, og Audi har alle modeller som har klart 5 stjerner

 

Btw, Nissan Navara 2008 fikk 0,5 Stjerner i Ncap, kvalitet?

Endret av trra
Lenke til kommentar
den videoen der beviser lite , for det først ser det ut som der lav profil sommer dekk på toyotaen og mer offroad lignende dekk på chevy'n , for det andre så så har tundraen i videoen bakhjuls trekk å silveradoen 4x4 ,osv osv , prøv patrol vs tahoe eller no sånt dere se hva der kommer frem til der

 

Står da ganske klart og tydelig 4wd bak på Tundraen, eller leste du bare kommentarene under filmen?. Det beviser at Tundraen ikke klarer seg så bra under diverse forhold, men dekk har mye si selvsagt.

 

Vw, Skoda, Seat, Landrover, Ford, Bmw, Mercedes, Kia, Renault, Peugoet, Fiat, Opel, Mini, Citroen, Alfa, Lexus, og Audi har alle modeller som har klart 5 stjerner

 

Btw, Nissan Navara 2008 fikk 0,5 Stjerner i Ncap, kvalitet?

 

Den testet sier ikke så mye da det er så mange ting som spiller inn. synes den virker merkelig på flere måter den "testen" :p

 

Men fikk ikke nissan navara 1 stjerne da? :!:

Lenke til kommentar

jo det fikk den , men nissan jobber med bilen nå for å gjøre den sikkerere ;) jeg syntes euro ncap burde lage et 6 stjerners system siden det er såmange biler somklarer 5 for tida , også burde de han 80 og 100 kmh kræsjtest sånn at bilfabrikantene har noe å bryne seg på

Endret av Fanboy
Lenke til kommentar

Navara fikk vel hele 2,5 eller 3 stjerner i ny test så jeg nå, en oppgradering av airbag systemet. Er jo endel biler som det tar lang tid før de blir testet, f.eks bmw X3, ble testet 2-3år etter den kom.

Endret av trra
Lenke til kommentar

yes, en slik stor bil med 3 stjerner vil det i de fleste tilfeller lage totalt mos av en personbil, men de som er i den store bilen vil ikke få alvorlige skader, så på discovery mener jeg det var om dette problemet. En person bil er desginet for å treffe en bil med samme høyde, siden det er det som skjer når de kræsj tester dem. bilprodusentene er på stjerneajakt, Derfor desginer de bilen for å gjøre det best mulig i slike tester de blir utsatt for.

 

men treffer 2 biler av samme størrelse vil det være greit og ha med seg de ekstra stjernene :yes:

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

Et annet "problem" er kollisjon mellom en gammel og en ny bil i samme klasse. Den nye vil totalt mose den gamle og gjøre store skader på den, og eventuelt drepe\alvorlig skade noen i den gamle.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Historisk sett var sikkerhet i biler ikke noe tema før tidlig på 1960-tallet, og da var det Volvo og USA-biler som begynte med komprimerbar rattstamme og andre sikkerhetsdetaljer. Andre fulgte etter på 1970-tallet, først Tyskland, men både Frankrike og Italia kom etter. Sikkerhetsbelter ble påbudt foran i Norge i 1971, og bak i 1986.

 

Japanske biler var stort sett svært lite kollisjonssikre til slutten av 1980-tallet, og koreanske det i samme klasse i det neste 10-året. På slutten av 1990-årene hadde både Focus, Astra og Golf 4 stjerner i EuroNCAP, mens Hyundai Accent hadde 2-to. Japanske og etterhvert koreanske er blitt bedre, men vi har vel alle fått med oss de testene som er gjort på kinesiske biler, som er på nivå med koreanske for 10-15 år siden, og japanske 10 år før det igjen. I dag kan vel både europeiske, amerikanske og japanske biler fra "anerkjente" produsenter likestilles når det gjelder sikkerhet, men det er forskjeller fra modell til modell.

 

I dag er det fortsatt forskjeller, og selv om passiv sikkerhet er viktig, er aktiv sikkerhet (gode kjøreegenskaper etc) viktigere, og det aller viktigste er selvsagt føreren.

Lenke til kommentar
Herregud for en idiotisk tråd som har sporet totalt av fra temaet.

 

Uansett, jeg vil tro Mercedes S-klasse er bortimot noe av det sikreste man kan kjøre. Pre-safe, avstandsmåler, "nattkamera" osv. er ting som gjør den spesielt sikker.

Pre-safe og nattkamera?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...