Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bilmodell er sikreste bilen på norske veier?

Halib

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har ikke rot i virkligheten. Nyere Suburban o.l lager mos av de fleste som er så uheldig å møte de front til front. Nye modeller av disse har ikke akkurat spinkelt karosseri. Mulig det var slik før, men ikke nå. Dette er meget pålitelige biler som tåler ekstremt med juling. Kvaliteten er noe helt annet enn billig japsemøkk.. Politiet bruker jo slike biler til ekstreme oppdrag, det sier vel sitt

Bare litt off-topic: Hvis du mener politiet i Norge... hvilke ekstreme oppdrag har de her? Stå i veikanten og måle farten til andre biler? :p;)

Men jeg er helt enig... jeg stoler ikke på alle de sikkerhetstestene...

Lenke til kommentar

Dette har ikke rot i virkligheten. Nyere Suburban o.l lager mos av de fleste som er så uheldig å møte de front til front. Nye modeller av disse har ikke akkurat spinkelt karosseri. Mulig det var slik før, men ikke nå. Dette er meget pålitelige biler som tåler ekstremt med juling. Kvaliteten er noe helt annet enn billig japsemøkk.. Politiet bruker jo slike biler til ekstreme oppdrag, det sier vel sitt

Bare litt off-topic: Hvis du mener politiet i Norge... hvilke ekstreme oppdrag har de her? Stå i veikanten og måle farten til andre biler? :p;)

Men jeg er helt enig... jeg stoler ikke på alle de sikkerhetstestene...

he he, beredskapstroppen kjører flere Suburan har jeg sett. Da gjerne utstyrt med brede stigtrinn og stiger på taket

Lenke til kommentar

At politiet bruker en spesiell bilmodell gjør jo ikke at det automatisk er den sikreste bilen. Ford Excursion klapper jo mer eller mindre sammen hvis man legger den på taket. Og med tanke på hvor elendige svingegenskaper det er i slike lastebiler er jo det i aller høyeste grad en faktor som er verdt å tenke over når man skal vurdere sikkerheten.

Lenke til kommentar

Hvis man kjøper suburban for å kun tenke sikkerhet, tenk om det var deg som fikk den i tryne?

Man øker jo egne sjangser til å overleve, men de i den andre bilen blir som sagt mos.. Litt kjipt å ha noen liv på samvittigheten hvis du f.eks kom over i feil fil?

Lenke til kommentar

At politiet bruker en spesiell bilmodell gjør jo ikke at det automatisk er den sikreste bilen. Ford Excursion klapper jo mer eller mindre sammen hvis man legger den på taket. Og med tanke på hvor elendige svingegenskaper det er i slike lastebiler er jo det i aller høyeste grad en faktor som er verdt å tenke over når man skal vurdere sikkerheten.

Ford Excursion kjenner jeg ikke spes mye til, men jeg mente pålitelighet og driftsikkerhet. Felles for alle SUV er jo at tyngdepunktet er høyt og de da velter kjappere enn lavere bilder. Ford Excursion er neppe noe unntak her, men som sagt gjelder det for de fleste SUV.

Å kalle disse bilene lastebiler er ikke riktig. Disse bilene ble frem til 2004 stort sett solgt som lastebil pga et hull i det norske avgiftssystemet. De gjorde de jo ikke til lastebiler av den grunn. I da selges de som vare eller kombinertbiler. En personbil versjon selges også i ny og ne. Sannheten er at de fleste store US SUV`s er biler av mye bedre kvalitet enn konkurrerende japse og tyske modeller. Man må grave ganske dypt i lommeboken, og da kjøpe en tysk SUV, for å finne noe som er bedre.

Svingeegenskaper????? Som sagt kjenner jeg ikke mye til Ford Excursion , men tilsvarende US SUV`s vil jeg påstå også her er bedre enn sine japse og tyske konkurrenter...

Endret av BudFox10
Lenke til kommentar

De nye Amerikanse SUVene er blitt veldig sikkert sammenlignet med de for bare noen år siden.

Uansett så har ikke en vanlig bil noe å stille opp mot hvis den smeller i i en slik type bil unasett om den har 5 stjerner.

Dette er fordi bilen blir ikke testet mot en større og tyngre bil, og høyden på en SUV gjør slik at personbilen mister nesten alle sine egenskaper å motstå en kollisjon.

som man kan se på videoene under er det bra forksjell fra en Ford F-150 fra 2002 som er en diger vits når det kommer til sikkerthet

Toyota Tundra er feks en veldig sikker truck.

Se filmen hos Youtube

og det samme med nyere suburban

Så veldig sikkert å ha en slik bil hvis man treffer front mot front med en vanlig personbil i feks 80.

da testen over viser hva som skjer når de treffer samme bil, ville feks Toyota Tundraen ikke hatt store skader etter å ha truffet en vanlig bil.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

BudFox10:

Nå har feks Toyota, Subaru og Nissan hatt mange biler blant suv markedetsom er bedre enn det amerikanere klarer å bygge når det kommer til både sikkerthet, motor, 4wd system.

Feks hvis en Truck fra en Amerikansk (eller hvilket som helst) merke som er bedre enn Toyota Tundra i alt som du mener de er? er ikke uten grunn at Tundra har vunnet så mange priser, blant annet truck of the year.

er forsten ikke før nå i det siste 2-3årene at amerikanere har klart å bygge en SUV som fakktisk er sikkker.

Du må gjerne komme med noen forslag til hva du synes er er bedre med Amerikanse SUVer og trucker enn feks Toyota Tundra, Toyota sequoia, Nissan Titan osv.

hva som er gærnt med kvaliteten feks på disse?

Du sitter jo bare her å skriver tull.

her har vi feks en Toyota Sequoia, mye bedre kvalitet en en US suv, ser mye bedre ut, bedre motor, og Gjør 0-100 på litt over 6 sek

toyota-sequoia.jpg

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

Er vel helst omvendt. Den store trenden er jo å hate Amerikanske SUV'er, og si hvor dårlige de er basert på en holdning som har stor allmenn aksept, men liten rot i virkeligheten.

Og hvordan kan du vite at den toyotaen har mye bedre kvalitet enn en amerikansk SUV? Har du i det hele tatt kjørt amerikaner?

Lenke til kommentar
BudFox10:

Nå har feks Toyota, Subaru og Nissan hatt mange biler blant suv markedetsom er bedre enn det amerikanere klarer å bygge når det kommer til både sikkerthet, motor, 4wd system.

Feks hvis en Truck fra en Amerikansk (eller hvilket som helst) merke som er bedre enn Toyota Tundra i alt som du mener de er? er ikke uten grunn at Tundra har vunnet så mange priser, blant annet truck of the year.

er forsten ikke før nå i det siste 2-3årene at amerikanere har klart å bygge en SUV som fakktisk er sikkker.

Du må gjerne komme med noen forslag til hva du synes er er bedre med Amerikanse SUVer og trucker enn feks Toyota Tundra, Toyota sequoia, Nissan Titan osv.

hva som er gærnt med kvaliteten feks på disse?

Du sitter jo bare her å skriver tull.

her har vi feks en Toyota Sequoia, mye bedre kvalitet en en US suv, ser mye bedre ut, bedre motor, og Gjør 0-100 på litt over 6 sek

toyota-sequoia.jpg

Tror kanskje du skal åpne opp øynene og lese det jeg skriv er. Jeg har ikke argumentert for US Trucks kontra eks. Toyota Tundra . Jeg snakker om SUV\s Å påstå at Toyota Sequoia er en bedre bil en de fleste US SUV`s er nesten komisk. Sjekk denne bilen

http://www.gmc.com/yukon/denali/index.jsp

Hvem vil ikke sette seg inn her og fyre opp en skikkelig V8 i stdet for å kjøre rundt i den japsegreia . Slike japanske biler er stggge, kjedelige og kjønnsløse i forhold til eks. Yukon. Kan aldri tenke meg at du har kjørt en slik bil noen gang. Bedre motor i japsebiler,,, neppe. Tror heller det er du som farer med tull...

Da US bilene var avgiftsfrie var de et reelt alternativ. I dag er disse bilene blitt for dyre. Det jeg mener er at man må grave ganske dypt i lommeboeken, eks. MB ML, Cayenne etc. for å finne bedre biler. Med det norske avgiftssysmet priser man biler som Yukon nesten like dyrt som eks. cayenne , og da blir valget enkelt selv for en amcar fantast som meg.

Endret av BudFox10
Lenke til kommentar
Hah, Sequoia har 381hp, Yukon Denali har 380. Begge V8. :D

Om du er amkarfantast er det lite poeng i å diskutere med deg, minner litt om den berømte konsollkrigen.

hehe ja :!: og så sier han at jeg ikke leser :tease:

BudFox10:

og hvem har best motor? her kommer amerikanere med en motor som har en god del større motorvolum enn den som står i toyotaen, men likevell mindre gamp og ca samme tid 0-100, ja skikkelig super motor :whistle:

den Yukonen var forresten drit stygg. :ph34r:

Er de som klarer å få en motor til å yte mest mulig hk og nm i forhold til motor størresle som kan bygge motor. og den Toyota motoren er nok også 10 ganger mindre vedlikehold med.

Trur du må lese litt mer på nette og få øyene opp, Toyota bygger bedre V8 motorer enn amerikanerne nå om dagen.

ta en titt på det siste fra Lexus som er Toyota, IS-F feks. Toyota har mange V8 motorer.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

Om du er amkarfantast er det lite poeng i å diskutere med deg, minner litt om den berømte konsollkrigen.

BudFox10:

og hvem har best motor? her kommer amerikanere med en motor som har en god del større motorvolum enn den som står i toyotaen, men likevell mindre gamp og ca samme tid 0-100, ja skikkelig super motor :whistle:

det er du som ikke leser, din tulling. Den japsegreia gir neppe samme følelsen av å kjøre ordentlig bil. Mere slagvolum, mere dreimoment. Tipper Yukon går en del bedre, selv om japsen har en hel hp mer....

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

BudFox10:

det er du som ikke leser, din tulling. Den japsegreia gir neppe samme følelsen av å kjøre ordentlig bil. Mere slagvolum, mere dreimoment. Tipper Yukon går en del bedre, selv om japsen har en hel hp mer....

Dette blir bare helt tragisk, nei yukonen går ikke bedre selv om du tipper det.

du sitter her og tipper alt mulig rart.

Toyota bygger ikke bare leke biler som Yaris osv som vi kjører her i Norge pga de syke avgiftene. du har sikkert aldri prøvd noen av de bilene, du bare sitter her og tipper. det kan du gjøre på lørdag.

forresten Eye for the Straight Guy kjent som homsepatruljen her hjemme kjører forresten en slik "ikke" homo bil som du vil ha.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

BudFox10:

Dette blir bare helt tragisk, nei yukonen går ikke bedre selv om du tipper det.

du sitter her og tipper alt mulig rart.

Toyota bygger ikke bare leke biler som Yaris osv som vi kjører her i Norge pga de syke avgiftene. du har sikkert aldri prøvd noen av de bilene, du bare sitter her og tipper. det kan du gjøre på lørdag.

forresten Eye for the Straight Guy kjent som homsepatruljen her hjemme kjører forresten en slik "ikke" homo bil som du vil ha.

så det dreit du deg så jævlig ut igjen hahaha :!:

Hva vet du om hvordan disse bilene går i forhold til hverandre egentlig???

forresten, Yaris har jeg kjørt ja. Der har du i hvert fall rett i en ting.... det er den drittbil...

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Hva vet du om hvordan disse bilene går i forhold til hverandre egentlig???

Tallenes tale er jo klar. Sequoia har 0,3 liter større slagvolum enn GMC. Noe som har resultert i 61 hester mer enn i Toyotas favør. Den har vesentlig mer dreiemoment også. 491 nm hos Yukon mot Sequoias 543.

Yukon gjør dermed 0-100 på 8,5 sekunder, Sequoia bruker 6,2. I tillegg er Toyotaen større, men forskjellen i bensinforbruk er likevel bare 1 mpg. Slett ikke så verst til å være en drittbil. Alt dette ifølge amerikanske og særs heterofile Motor Trend.

http://www.motortrend.com/roadtests/suvs/1...dict/specs.html

http://www.motortrend.com/roadtests/suvs/1...ifications.html

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Skjerpings, folkens! Det må da gå an å diskutere bil, saklig, uten å måtte dra inn stereotyper, navnekalling og krangling.

Innlegg er fjernet, og ved gjentatte overtramp på retningslinjene vil advarsler og/eller utestengelser bli tatt i bruk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...