downsattack Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Lurer på slags straff/bot man får hvis man har en person liggende bak i varebilen og man blir tatt av politet. Lurer også på hva som skjer hvis man blir tatt flere ganger. Takk for svar! Lenke til kommentar
gorber Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg tenker mer på hva som skjer med han stakkaren som ligger bakbundet i varebilen når du krasjer. Det blir vondt. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg tenker mer på hva som skjer med han stakkaren som ligger bakbundet i varebilen når du krasjer. Det blir vondt. Når trådstarter krasjer? Det var da voldsomt lite tiltro til trådstarters kjøreevner du hadde da. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Har han tenkt til å ha en stakkar liggende bak i en varebil sier det alt om mannens kjøreferdigheter. Edit; opp til flere ganger later det til at han har tenkt å gjøre det tilogmed. Endret 13. mars 2008 av gorber Lenke til kommentar
Swe Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Har han tenkt til å ha en stakkar liggende bak i en varebil sier det alt om mannens kjøreferdigheter. Hehe, jeg kan ærlig talt ikke se at det sier noe som helst om mannens kjøreferdigheter :!: Om mangel på omtanke for sine medpassasjerer derimot! Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Tror det blir forenklet forelegg men er ikke 100 % sikker. Det er noen ganger det er nødvendig å ha med en bak ved feks flytting eller kjøp av store ting. Så lenge det er greit for personen bak, fordi det er tross alt hans liv. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Panny; hørt om lastestropper? Lenke til kommentar
downsattack Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 haha. jeg skal ikke kræsje. Jeg krangler bare med en kompis. Vi satt og pratet om det, og det her er ca ordrett hva han sa: En bil som både er varebil og personbil kan være ca 200 000 billigere som varebil. Hvis man blir tatt så sier politiet: Du bruker denne som en personbil, dermed må du sette inn 3 seter til og betale alt av moms osv osv. Så boten kom på "minst" 200 000. Har prøvd å forklare hvor dumt det her høres ut, men han er litt evneveik og gir seg ikke. Lurte på om det er noen internett sider eller noe der jeg kan vise han Lenke til kommentar
gorber Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Så du mener med andre ord at Politiet gir pålegg om å omregistrere bilen til personbil? Lenke til kommentar
downsattack Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 han mener.... Beklager for vennen min sin tankegang, vet ikke hva foreldrene har gjort galt Lenke til kommentar
gorber Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Det er jo ikke et tema engang, ingen er så dum at de lar folk ligge/sitte/stå løs bak i en varebil. Ikke engang "ved flytting" som en påpeker her. Det er uansvarlig og direkte livsfarlig. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 haha. jeg skal ikke kræsje. Jeg krangler bare med en kompis. Vi satt og pratet om det, og det her er ca ordrett hva han sa:En bil som både er varebil og personbil kan være ca 200 000 billigere som varebil. Hvis man blir tatt så sier politiet: Du bruker denne som en personbil, dermed må du sette inn 3 seter til og betale alt av moms osv osv. Så boten kom på "minst" 200 000. Har prøvd å forklare hvor dumt det her høres ut, men han er litt evneveik og gir seg ikke. Lurte på om det er noen internett sider eller noe der jeg kan vise han Så lenge du har den registrert som varebil, men ikke satt inn noen fysiske seter, skal ikke du bli pålagt å kjøre på nye skilt. Du vil nok dog få et forelegg/bot for å kjøre med folk bak i. Lenke til kommentar
downsattack Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Det er jo ikke et tema engang, ingen er så dum at de lar folk ligge/sitte/stå løs bak i en varebil. Ikke engang "ved flytting" som en påpeker her. Det er uansvarlig og direkte livsfarlig. jeg har ikke varebil, så det er egentlig ikke ett tema. Men det var det jeg også tenkte, men fant ikke noe sted på internett der det stod... Vi får vel ringe vegvesenet Takk for svar;) Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Så lenge du har den registrert som varebil, men ikke satt inn noen fysiske seter, skal ikke du bli pålagt å kjøre på nye skilt. Du vil nok dog få et forelegg/bot for å kjøre med folk bak i. Hvis man blir stanset i en nyere (og DYR) varebil av en personbilutgave, som f.eks Chrysler Grand Voyager 2.8 Diesel, KAN man hvis man ikke har flaks, bli ilagt et forelegg, bli innraportert til Tollvesenet og dermed få en tilleggsavgift tilsvarende differansen mellom varebil og personbil. Som i dette tilfelle med Chrysleren ville gitt en avgift på ca kr. 300.000,- Har du riktig uflaks, ryker også førerkortet. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hvis man blir stanset i en nyere (og DYR) varebil av en personbilutgave, som f.eks Chrysler Grand Voyager 2.8 Diesel, KAN man hvis man ikke har flaks, bli ilagt et forelegg, bli innraportert til Tollvesenet og dermed få en tilleggsavgift tilsvarende differansen mellom varebil og personbil. Som i dette tilfelle med Chrysleren ville gitt en avgift på ca kr. 300.000,- Hvilken lov-paragrafer dette hjemlet i? Lenke til kommentar
downsattack Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Så lenge du har den registrert som varebil, men ikke satt inn noen fysiske seter, skal ikke du bli pålagt å kjøre på nye skilt. Du vil nok dog få et forelegg/bot for å kjøre med folk bak i. Hvis man blir stanset i en nyere (og DYR) varebil av en personbilutgave, som f.eks Chrysler Grand Voyager 2.8 Diesel, KAN man hvis man ikke har flaks, bli ilagt et forelegg, bli innraportert til Tollvesenet og dermed få en tilleggsavgift tilsvarende differansen mellom varebil og personbil. Som i dette tilfelle med Chrysleren ville gitt en avgift på ca kr. 300.000,- Har du riktig uflaks, ryker også førerkortet. Seriøst? Det er jo bare helt latterlig sykt da. De kan jo ikke kreve at du skal sette inn seter på bilen din. Hva om man har 6 personer i en 5 seters bil da? Eller 8 personer i en 7mannsbil. Skal de da kreve at man tar minibusslappen da eller? Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Det er bare om man har en varebil, og har plassert seter bak. Altså flere seter enn de 2-3 foran, da vil man kunne bli påtvingt om å regge bilen som personbil, pluss en bot tipper jeg. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Joda, Panny. Dersom man setter inn bakseter etter at bilen har blitt godkjent som varebil kan man vel få krav om tilleggsavgift, men det var jo ikke det probemstillingen var her. Hvis du legger en person i varerommet på en bil som kun har to seter, vil du ikke bli pålagt å omregistrere den. Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Så lenge du har den registrert som varebil, men ikke satt inn noen fysiske seter, skal ikke du bli pålagt å kjøre på nye skilt. Du vil nok dog få et forelegg/bot for å kjøre med folk bak i. Hvis man blir stanset i en nyere (og DYR) varebil av en personbilutgave, som f.eks Chrysler Grand Voyager 2.8 Diesel, KAN man hvis man ikke har flaks, bli ilagt et forelegg, bli innraportert til Tollvesenet og dermed få en tilleggsavgift tilsvarende differansen mellom varebil og personbil. Som i dette tilfelle med Chrysleren ville gitt en avgift på ca kr. 300.000,- Har du riktig uflaks, ryker også førerkortet. Glemte å Quote Autofil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå