twilight_world Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg er OneCall-kunde som ennå ikke har blitt flyttet over på nettverket til Network Norway. Etter å ha blitt oppmerksom på følgende setning på OneCalls hjemmeside ble jeg imidlertid litt bekymret: "Har du dekning via Network Norway, vil du foreløpig ikke kunne benytte GPRS og MMS i utlandet." For meg er MMS en ganske viktig tjeneste når jeg er i utlandet, så jeg er svært lite lysten på å miste den. Følgende uttalelse på Network Norway sin hjemmeside gir imidlertid håp: "Kan jeg sende og motta MMS i utlandet? Ja, med vår nye løsning kan vi nå tilby GPRS i utlandet. Dette gir deg tilgang til tjenester som MMS, Internett og WAP når du er på reise." OneCall sier altså at det ikke virker med MMS i utlandet, mens Network Norway sier at det virker. For å finne ut av det sendte jeg en mail til OneCalls kundeservice for en uke siden, men jeg har ikke fått svar (skal man bedømme etter innleggene på dette forumet, så har de sikkert mye annet å jobbe med for tiden). Uansett, er jeg ikke sikker på om jeg ville ha hatt noen særlig tillit til svaret deres. Det jeg lurer på er derfor: Er det noen av dere OneCall kunder som allerede har blitt flyttet til Network Norway som har vært i utlandet etterpå og kan bekrefte at MMS ikke virker lenger? Eller enda bedre: som kan bekrefte at MMS faktisk virker i utlandet? Lenke til kommentar
twilight_world Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Jeg er OneCall-kunde som ennå ikke har blitt flyttet over på nettverket til Network Norway. Etter å ha blitt oppmerksom på følgende setning på OneCalls hjemmeside ble jeg imidlertid litt bekymret: "Har du dekning via Network Norway, vil du foreløpig ikke kunne benytte GPRS og MMS i utlandet." For meg er MMS en ganske viktig tjeneste når jeg er i utlandet, så jeg er svært lite lysten på å miste den. Følgende uttalelse på Network Norway sin hjemmeside gir imidlertid håp: "Kan jeg sende og motta MMS i utlandet? Ja, med vår nye løsning kan vi nå tilby GPRS i utlandet. Dette gir deg tilgang til tjenester som MMS, Internett og WAP når du er på reise." OneCall sier altså at det ikke virker med MMS i utlandet, mens Network Norway sier at det virker. For å finne ut av det sendte jeg en mail til OneCalls kundeservice for en uke siden, men jeg har ikke fått svar (skal man bedømme etter innleggene på dette forumet, så har de sikkert mye annet å jobbe med for tiden). Uansett, er jeg ikke sikker på om jeg ville ha hatt noen særlig tillit til svaret deres. Det jeg lurer på er derfor: Er det noen av dere OneCall kunder som allerede har blitt flyttet til Network Norway som har vært i utlandet etterpå og kan bekrefte at MMS ikke virker lenger? Eller enda bedre: som kan bekrefte at MMS faktisk virker i utlandet? Det var visst ingen på forumet som visste noe om dette. Men, nå har jeg testet det selv og svarer på mitt eget innlegg i tilfelle det er noen andre som lurer på det samme. Jeg har testet mobilen min med det nye sim-kortet (Network Norway) til OneCall i England i litt over en uke. Konklusjonen er at MMS virker, men tjenesten kan være noe ustabil. Jeg klarte å både sende og motta MMS, men det var et par enkelttilfeller hvor meldingen ikke kom frem. SMS virket også greit bortsett fra en periode på ca. to dager, hvor jeg fikk feilmelding ved sending av samtlige SMS (men det viste seg allikevel at alle var kommet frem). Ellers var det et par merkelige ting med det nye sim-kortet: Alle meldinger jeg mottok forsvant fra innboksen etter at jeg hadde lest dem. Etterhvert oppdaget jeg at de faktisk ble lagret i katalogen "Lagrede meldinger". Ikke noe problem, men dette skjedde ikke med det gamle sim-kortet. Da ble meldingene liggende i innboksen til de eventuelt ble slettet/flyttet. Her i Norge viser telefonen min teksten "OneCall-U1", mens i England fikk jeg opp den lokale operatøren og teksten "OneCall-U2". Er det noen som har peiling på hva U1 og U2 betyr for noe? Jeg måtte forøvrig taste "1" foran pinkoden for at mobilen skulle koble seg til nettet i England. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Ring One Call kundeservice og be om nytt SIM-kort. -snubbel Lenke til kommentar
Stringer Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Quote: twilight_world Ellers var det et par merkelige ting med det nye sim-kortet: Alle meldinger jeg mottok forsvant fra innboksen etter at jeg hadde lest dem. Etterhvert oppdaget jeg at de faktisk ble lagret i katalogen "Lagrede meldinger". Ikke noe problem, men dette skjedde ikke med det gamle sim-kortet. Da ble meldingene liggende i innboksen til de eventuelt ble slettet/flyttet. Akkurat det samme opplevde jeg da jeg var i London i påsken. Jeg hadde portert inn til Onecall noen få dager før jeg dro og har Network Norway-simkort. ( dette ser man ved at det står NWN etter SIM-nummeret på selve kortet) Det gikk helt fint å sende og motta SMS, og også å ringe og motta samtaler, men som twilight nevner gikk alle motatte SMS rett i "lagrede meldinger" istedenfor innboksen. Jeg har btw Sony Ericsson K810i. Jeg fatter egentlig ikke hvorfor dette skulle skje, og det har ingen ting å si for praktisk bruk av telefon i utlandet, men uansett en morsom kuriositet, og verdt og merke seg for andre Onecall-kunder som skal utenlands @ snubbel: tror du det har noe for seg med nytt SIM-kort? dette "problemet" har jo ingen stor praktisk betydning sånn sett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå