Rizzla Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei. Jeg får ikke til å partisjonere utildelt plass på harddisk med innebyde diskbehandling i Vista32bit (ultimate). Jeg har ca 35gig utildelt på hardiskene (raid 0). Når jeg prøve å partisjonere uavhengig av hvilken størrelse jeg prøver å tildele, får jeg bare opp feilmeldingen: Det er ikke nok ledig plass på diskene til å fullføre denne operasjonen.. Noen ideer?? Noen tjenester som ikke er startet? (har tuklet med tjenstene.. ) Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 oki, jeg skal prøve med programmet http://gparted.sourceforge.net/download.php Skal lage en lite partisjon til bitlocker og en partisjon til å ha xp på.. denne guide så bra ut: http://blog.myhken.com/?p=203 Skal si fra hvordan det går.. Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Funker dårlig dette.. Får ikke Gparted til å se at jeg kjører i raid0 ser det ut som. Gparted viser 2 stk harddisker på nesten 200 gig som ikke er partisjonert. Mens det i virkeligheten er to disker i raid0 som, ja, er partisjonert... huff... Noe hjelp? Endret 13. mars 2008 av Rizzla Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hvor mange partisjoner har du fra før av? 4stk? (lese om max antall partisjoner på en disk, og hvordan du kommer rund det, i så fall) Eventuelt vise fram hvordan det ser ut i diskbehandlingen. Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Hvor mange partisjoner har du fra før av? 4stk? (lese om max antall partisjoner på en disk, og hvordan du kommer rund det, i så fall) Eventuelt vise fram hvordan det ser ut i diskbehandlingen. Ja, ser ut som at det er allerede 4 partisjoner på denne... Har du link til hvordan jeg skal komme rundt problemet? Shot at 2008-03-15 Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Hvor mange partisjoner har du fra før av? 4stk? (lese om max antall partisjoner på en disk, og hvordan du kommer rund det, i så fall) Eventuelt vise fram hvordan det ser ut i diskbehandlingen. Ja, ser ut som at det er allerede 4 partisjoner på denne... Har du link til hvordan jeg skal komme rundt problemet? Shot at 2008-03-15 Du har følgende alternativer: 1) slette den siste partition, den på 2,5GB, hvis det er en partition som du har laget den i ettertid. Da vi det være mulig å opprette en partition fra det totalt utidelt space. Men den nye partition må bli en extended partition. I den extended partition vil du kunne opprette så mange partitioner du vil. (en extended er det eneste work around her) Hvis den partition blir ikke automatisk som extended, når du bruker diskbehandlingen, må du da bruke diskpart fra cmd. Før du går i cmd, skal du forlatte diskbehandlingen, med at der vises plassen som utildelt, ikke sant? Åpne cmd ...as administrator skrive diskpart skrive select disk 0 skrive create partition extended skrive exit Nå kan du gå tilbake i diskbehandling og partitionere med så mange partitioner som du vil, i den extended partition. 2)du kan extend din C:\ oppstarts system partition helt ut til grenser for den 2,5GB, eller utvide litt og litt. (litt og litt er ikke noe å anbefale). Endret 15. mars 2008 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå