pavement Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg vurderer sterkt og søke TMBN, (telemarksbattaljonen.) og jeg lurer på om noen av forum brukerne har vært eller er i TMBN, lurer mest på hva opptaks kravene er, siden det er vagt lagt fram på sidene dems. kom gjærne med inspilll om hvordan din eventuele tid i TMBN var, BTW: hva betyr 32\5 på lønn? Lenke til kommentar
pavement Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) . Endret 14. mars 2008 av pavement Lenke til kommentar
pavement Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 var liksom ikke det jeg lurte mest på. lurte mer på hvordan det er der, og om hvordan utstyr er, hvordan befalet er, osv... Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 var liksom ikke det jeg lurte mest på. lurte mer på hvordan det er der, og om hvordan utstyr er, hvordan befalet er, osv... Telemarksbataljonen er vel en vervet avdeling, altså ikke førstegangstjeneste? Ang. hvordan det er der så må du forberede deg på hard fysisk aktivitet, god spyke og en hefig motivasjon. Utstyrsmessig trener de nok med det som er av utstyr. Telemarksbataljonen har nok nye våpen og ny transport. Du må også være forberedt på utenlandstjeneste i Afghanistan. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Vil anbefale deg å lese her http://www.mil.no/haren/styrker/tmbn/start/ Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Jeg vurderer sterkt og søke TMBN, (telemarksbattaljonen.) og jeg lurer på om noen av forum brukerne har vært eller er i TMBN, lurer mest på hva opptaks kravene er, siden det er vagt lagt fram på sidene dems. kom gjærne med inspilll om hvordan din eventuele tid i TMBN var, BTW: hva betyr 32\5 på lønn? Se mil.no, TMBN søker etter grenaderer. 32/5 betyr at du blir avlønnet i lønnstabell 32, alternativ 5. Dette tilsvarer ltr 21. Se hele lønnstabellen på følgende link, side 35: http://www.regjeringen.no/upload/FAD/Vedle...omplett_rev.pdf Endret 24. mars 2008 av Jurist Lenke til kommentar
Arius Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 32 er lønnsrammen. Som grenader så vil jeg tro at du starter på lønnstrinn 21 + (x ant. års ansinitet). Her kan du lese mer om opptakskravene: http://www.mil.no/haren/styrker/tmbn/start/rekruttering/ Hva for et kompani har du tenkt å søke deg til? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Her ligger forøvrig fysiske krav (har ikke sett på dem selv). Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Unnskyld så meget for å bumpe en så gammel tråd men lurer veldig på mye av dette selv. Så bumper denne istdendfor å lage en egen selv? Noen som har vært i TMB? Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Har kommet inn der. Starter 5. januar. Bare spør på noe du lurer på, kanskje jeg eller andre kan svare deg Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hvilken tilling, MemorY? Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hvilken tilling, MemorY? Det veit jeg ikke før jeg er ferdig med 5 ukers grunnutdanning. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Aha. Hvilke stillinger er ledige? og hva gjorde du i fgtj? Og for all del, gratuilerer! Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Takk Var skytter cv90 i 2BN. Det er mye rart ledig, alt i fra skytter leo2 til mg. Jeg søkte sykkter cv90 og regner med at det er det jeg blir der, men får se. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Takk Var skytter cv90 i 2BN. Det er mye rart ledig, alt i fra skytter leo2 til mg. Jeg søkte sykkter cv90 og regner med at det er det jeg blir der, men får se. Spennende! Du får ha lykke til! Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hva ligger lønnen på i TMBN for en grenader? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hva med å lese tråden? Startlønnen er på i underkant av 250'000 kroner, men du får tillegg for øvelser, overtid o.l., så den reelle lønnen hjemme i Norge blir rundt 350'000, og i utlandet enda litt til Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hva ligger lønnen på i TMBN for en grenader? Startlønnstrinnet er 21 noe som tilsvarer ca. 240 000 i året. Når det gjelder øvelser og overtid som Herrbrun nevner så ville jeg ikke ha regnet med alt for mange av de, men det er ca. 2500 ekstra pr. øvelsesdøgn. I utlandet er lønna ca. 40 000 i måneden. Har kommet inn der. Starter 5. januar. Da sees vi kanskje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå