trondbue Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Ska kjøpe nye sommer felger og dekk til bilen, og vil da ha anbefaling på støysvake dekk. Helst ikke noen som er veldig dyre. Har vært hos Vianor å fått tilbud på noen Champiro GT dekk. Noen som vet om dette er dekk med greit støynivå, og ellers greie dekk? Regner med jeg skal ha 215/45R17 dekk. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hvis du vil ha lite dekkstøy, så er kanskje det lureste å velge et litt smalere alternativ. Ellers har jeg akkurat lagt om til sommerdekk selv. Kjøpte noen Continental-dekk og de støyer like lite som vinterdekkene jeg tok av. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Har lurt på å gå ned til 205/45-17 ja. Er det en merkbar forskell mellom 215 og 205 med tanke på støynivået? Har lest at Continental skal være rimelig støysvake ja, men de ligger vel også i en helt annen prisklasse en Champiro GT. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Beste tipsene jeg kan gi deg for å få støysvake dekk er: 1. Lavest mulig hastighetskode (høyere hastighetskode betyr hardere dekk, mer slitasje og mer støy). 2. Unngå V-mønster. Continental er gode på støy fordi SportContact3 har løpemønster (mao riller som følger banen hele veien rundt). Da slipper man at knastene slår i asfalten. Lenke til kommentar
empboy Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Beste tipsene jeg kan gi deg for å få støysvake dekk er:1. Lavest mulig hastighetskode (høyere hastighetskode betyr hardere dekk, mer slitasje og mer støy). 2. Unngå V-mønster. Continental er gode på støy fordi SportContact3 har løpemønster (mao riller som følger banen hele veien rundt). Da slipper man at knastene slår i asfalten. Hvis æ ikke tar helt feil har hårdere dekk mindre slitasje enn myke dekk, ang. Continental: har sjøl hatt Premium contact..synes ikke de var så støysvake de..men men har jo heller ikke noe sammenligningsgrunnlag...hatte de på en V40 T4 str. 205/50-16 de var rimelig støyete og de sporet ganske bra og....ville ikke ha gått for mere en 215 i alle fall Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 En link til de dekkene jeg har fått tilbud på: Champiro 328 GT Dette er vel kanskje en slags V-mønster slik at disse ikke vil være like stillegående som f.eks Continental? Tenkte å rundt å høre om priser på mandag, andre dekk en Continental som er rimelig stillegående? Regner med Continental er såpass mye dyrere enn de Champiro dekken at det spørs om det blir det. Vurderer enten 215/45-17 eller 205/45-17. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Det er Continental Ecocontact jeg har, som jeg syns støyer lite på bilen min. Det er et såkalt økonomidekk, og det er sikkert derfor det ruller lett og gir lite lyd. Betalte 500 kr/stykk i dimensjon 185/65 R14 i dekkhuset på Storo i Oslo. Andre Continental-modeller støyer sikkert mer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Mener du Dekkvarehuset? Jeg har også handlet dekk der et par ganger. Bra utvalg, gode priser og god service. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Ja, dekkvarehuset. Bak storo storsenter. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Da har jeg bestilt dekk og felger. Endte opp med noen Yokohama dekk. Skal vist være rimelig greie med tanke på støy og endel bedre enn de andre dekkene jeg har fått tilbud om. Var det eneste merket som virket litt kjent og fikk de til en grei pris, så da får jeg se hvordan de er når de kommer og det er tid for å ta på sommerdekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå