Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

stort disconnect problem

Anbefalte innlegg

Hei! før har vårt nettverk vært veldig stabilt og fint. nesten aldri noe problem med disconnects eller noe sånt. Jeg har da et 20mbit nettverk fra nextgentel (tror jeg). og det er 2 forskjellige hubs som er tilkoblet i tilleg rundt om i huset. på det maksimale er det 5 forskjellige maskiner/ps3 som er tilkoblet samtidig. nå de siste ukene har 2 av de som er på nettverket å disse VELGIG mye (de to er på samme hub/ruter), så da tenkte vi at det var den ruteren de var tilkoblet som var problemet, så derfor kjøpte de en ny en. Etter at de gjorde dette ble problemet enda verre, nemlig at hele nettverket timer ut hele tiden, og foråsaker at alle på hele nettverket får disconnect i stedet for kun de to som vi hadde fra før. dette skjer alt fra en gang i minuttet til en gang hvert femte minutt, og noen dager disser vi nesten ikke i det hele tatt, . Jeg sjønner absolutt ikke hva dette kan foråsakes. Dette er et kjmpeproblem siden jeg spiller wow, og det gjør også 4 andre som også bruker dette nettverket. og det er alltid sånn at alle på hele nettverket disser samtidig, og så blir vi påkoblet samtidig noen sekunder etterpå. Dette er ikke noen lagg, for vi blir helt disconnected fra alt som heter internett, ms til vanlig ligger fra 50-150 innpå wow, og 30 på vt. Det jeg tror KAN være årsaken selv, er at ruteren nede som kobler hele nettet sammen er ødelagt på en eller annen måte. for det kan vel umulig være en eller annen instilling digitalt på ruteren som foråsaker dette siden det har gått så bra før nå. som dere sikkert sjønner kan jeg ekstremt lite om nettverk, og trenger hjelp til å få ordnet dette problemet. Hjelp meg vær så snill!

Endret av trond333
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er nok at det er mange forbindelser totalt i nettet deres.

WoW bruker mange forbindelser og med mange som spiller samtidig vil det kanskje bli for mye for router(ne). Hvis noen driver på med bittorrent nå så er trolig det forklaringen på at nettet krasjer nå i forhold til tidligere.

Skal du få et helt stabilt nett så bør dere skaffe en router som tåler mest mulig belastning.

-Det mest stabile er å sette opp en linux-PC med gratis software.

-Det nest beste er å sette opp f.eks en D-link DIR-655 som tåler >200 forbindelser.

Foran denne routerløsningen så bruker du routermodemet i bridgemodus slik at det ikke krasjer.

Lenke til kommentar

ja, det høres jo rimelig ut, men det var jo aldri slik før... vi har like mange rutere tilkoblet nå som før. Vi bruker en dir-615 nemlig, jeg vet ikke helt hvor mye den tåreler og sånn. Men det er ingen som bruker torrent eller noe lignende når vi spiller, men når det er noen som laster ned samtidig som vi spiller blir det bare lagg, nesten aldri diss... Men i dag har nettet vært helt fint, ikke en eneste diss i dag... merkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...