Bushnell Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 jeg bytta kjøler på xp 2k maskina her i huset.. fattern var litt lei swiftechen min med 43 db papst på.. så jeg bytta den ut med en silent twin, problemet er at den kanskje blir litt for varm... den pleier å være på 60-65 grader.. når jeg skal installere windows kommer det blåskjerm som det står no tull på å jeg må restarte.. jeg tipper det skyldes litt varm cpu, men da jeg sette på kjølern tok jeg ikke vekk litt av den gammle artic silvern fra kjerna.. (turte ikke tulle med det der) så jeg bare satte på kjølern som alerede hadde kjølematte opplegg.. kan dette foråsake varmen? hjelper det hvis jeg fjerner alt å bruker bare artic silver 3? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Ja du må alltid fjerne restene etter gammel kjølepasta når du tar av kjøleribben, det samme må du gjøre når du tar av en nye med padd på. Da må du og fjerne den. AS3 er den beste kjølegoopen du kan kjøpe. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 ok.. har litt artic silver 3 så det er ikkeno problem.. hva skal jeg bruke når jeg fjerner den gammle? tror enten sprit eller rødsprit er det beste jeg kan finne her i huset.. vet noen ikke helt liker rød sprit men det gjør kanskje nytta? Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 du må ikke finne på å bruke tresprit, whitesprit eller rødsprit til dette formålet, da dette etterlater fett.. teknisk sprit alias ispropanol skal brukes! Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Isopropanol anbefales til dette formålet. Du får kjøpr blå isopropanol på (nesten) alle bensinstasjoner. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 ok.. får se hva jeg finner.. takk for alle svar Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 du må ikke finne på å bruke tresprit, whitesprit eller rødsprit til dette formålet, da dette etterlater fett.. teknisk sprit alias ispropanol skal brukes! Faktisk så bruker man rødsprit til avfetting. Så si at det etterlater fett, og at men ikke skal bruke det er overdrevet! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hvis det er litt gammel AS på cpuribbe så er ikke det noe farlig. Sålenge den er fersk og alt sammen så er det bare og ta på litt ekstra og sette på kjølern. Det kan også være litt lurt og sette ned Vcore littegranne. (Prøv og sett den 0.1V lavere) Lenke til kommentar
ulversoy Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 har brukt rødsprit selv på min cpu en 5-6 ganger siste 3 ukene (testet forskjellige kjølere). Har hørt at whitesprit kan legge igjen et fettlag, men at rødsprit ikke gjør dette. Jeg synes det har fungert fint iallfall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå