Gå til innhold

Ett steg nermere deltidsjobb, jobbintervju!

Anbefalte innlegg

etter trolig mange søknader, iherdig innsats har jeg til slutt fått utslag på en av søknadene mine, jeg er nemlig blitt innkaldt til jobbintervju.

MEd andre ord, ett steg nermere jobben jeg ønsker meg.

Problemet er at selvom de har vist interesse for søknaden min, er det fremdeles noe som gjenstår, nemlig jobbintervju. Tro det eller ei, i en alder av snart 18 år har jeg ikke vært innkaldt til jobbinterju, da jeg har fåttjobb via bekjente.

UAnsett, som jeg har sagt er denne jobben en jobb jeg har veldig lyst på, har 0 inntekter så det sier seg selv at jeg trenger det. Det er flere som er blitt inkaldt til interju, men de har bare en stillingledig.

Så spørsmålet mitt er, hva slags klær burde jeg kle meg i? Hvilke spørsmål vil jeg sansynelig få? OG hva kan jeg gjøre for at arbeidsgiver skal si WOW !?

Noen bra tips dere har å komme med? Erfaringer å meninger?

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags jobb det er snakk om er egentlig irrelevant. Syntes du skal tenke på alt det positive du kan dra ut av et førstegangsintervju selv om du mot formodning ikke skulle få jobben.

Kan snakke som tidligere arbeidsgiver og arbeidstaker med mange intervju på baken begge veier. Det er viktig å se ordentlig kledd ut. Smoking og tversover er å overdrive, hullete jeans nedpå knærne, gedigen genser med et eller annet lovprisende om cannabis er heller ikke å foretrekke. Se velstelt og presentabel ut, hverken mer eller mindre.

Vær hyggelig og svar ærlig på det du blir spurt om, vær forberedt på spørsmål som "hva forventer du av en jobb? hva ser du etter hos dine kollegaer? hva er dine positive egenskaper? har du noen negative sider? hva kan du forbedre med deg selv?" osv osv osv. Svar ærlig. Å ha en negativ egenskap er ikke nødvendigvis negativt så sant du er klar over den og er innstilt på å forbedre deg på det punktet.

Prøv også så godt du kan og selge deg selv, og ikke det du kan fra før av. På en sånn type jobb du har søkt på er ikke utdanning/erfaring så fryktelig relevant, men dem er på utkikk etter en omgjengelig og service-innstilt person. Mange av dem jeg ansatte i bedriften jeg dreiv tidligere ansatte jeg ene og alene på grunn av inntrykk dem gav på intervju. Personen som var hyggelig og ivrig etter å lære vant lett over den arrogante som hadde 4 års erfaring i samme yrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...