Gjest faenfittekuk Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Mornings. Har seg slik at jeg har Kyssesyken, men ikke så ille angrep da jeg er fullt oppegående osv. Anyway, jentami var på besøk og vi hadde da sex. Jeg brukte kondom da jeg tror det vil hjelpe mtp på smittsomhet. Er hun smittet, eller hvordan er ståa? :\\ Lenke til kommentar
SuperWay Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Mononukleose (kyssesyken) overføres gjennom spytt, altså ved å kysse (derfor navnet kyssesyke), dele en drikke eller mat, osv. ellers kan det bli overført til en annen person via blod. Gjetter at dere kysset så sjansene for at hun er smittet er ganske høye. Det beste å gjøre er å bare sette dere selv i karantene til dere er friske igjen. Prøv å ikke dele mat eller drikke, kysse, og vask hendene ofte. Den gode nyheten er at etter dette blir dere begge mest sannsynlig immune mot mononukleose resten av livet. Du kan alltids ta et legebesøk for å få henne testet for kyssesyken. Endret 12. mars 2008 av SuperWay Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Kan jo hende de ikke kyssa ? Da berger hun sikkert. Må nevne at jeg ble smittet av kyssesyken i en periode jeg ikke hadde kjæreste og ikke kyssa noen. Venninna mi smitta meg Sikkert delt drikke på fest eller noe.. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg visste ikke at je hadde kyssesyke da jeg hadde det, så jeg hadde sex og kysset på damen. Hun ble ikke smittet...men jeg fikk postviralt trøtthetssyndrom og var syk i 2,5 år, da...mulig det ikke hadde noe med sexen å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter. Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Klarte faktisk la være å kysse, siden vi var redde for at jeg skulle smitte henne. Så sjansen er ikke så stor fordi vi ikke kyssa? Lenke til kommentar
SuperWay Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) kanskje ikke. delt noen drikker? mat? o.l.? ...blandet blod med hverandre? anbefaler fremdeles å ta en legesjekk for å være sikker. Men sjansene er mindre ja. Endret 14. mars 2008 av SuperWay Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Er man rimelig oppegående merker man vel rimelig kjappt om man har fått kyssesyken eller ikke uten å flyve til legen hver gang man har hatt sex med typen sin som er syk :!: Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Kyssesyken varer vel en periode..? Jeg var borte fra skolen i en mnd eller to. Du får unngå å dele spytt med dama di Håper du har vært til legen? Det er flere 'grader' av det, og du vil ikke ha en heavy en Endret 16. mars 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Jeg var dårlig i 5 dager, men sykemeldt i 2 uker. Var tilbake i full jobb etterpå (dette var i slutten av sommerferien da jeg skulle begynne 3. året på vgs) Merka ingen tretthet etterpå, og hadde ingen problemer på skolen bortsett fra at jeg fikk ta det med ro i gymtimene en tid etterpå. Typen din havna på sykehus en tid og var skikkelig dårlig i 3 uker! Så vil si det varierer veldig. Jeg fikk kyssesyken i en periode hvor jeg var veldig fysisk sterk og trente masse. Vet ikke om det var med på å gjøre det hele enklere for meg.. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Her står det litt om kyssesyken. Pass på å ikke ha for aktiv sex Skal ta det mest mulig med ro.. I rekonvalesenttiden kan lever og milt være ømfintlige for ytre påvirkninger og selv et lite støt kan i sjeldne tilfeller føre til brist og svær blødning. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hehe, takker for svar jenter Har alldeles ikke en heavy kyssesyke, da jeg egentlig bare har vondt i halsen og følte meg litt slapp/trøtt et par dager. Eneste ''treningen'' jeg får for tiden er sexen med dama ^^ Hehe. Tror nok jeg er tilbake på jobb igjen på mandag etter påskeferien. Lenke til kommentar
Pinup Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg hadde kyssesyken i et år, og fikk det i slutten av et forhold. Ba han sjekke seg, og han ble ikke smittet. 5 mnd senere fikk jeg ny kjæreste, (som jeg er sammen med nå) og har kysset en god del på han også for å si det sånn. Han ble heller ikke smittet. Jeg har også delt drikke osv. med folk, og ingen rundt meg har fått det. Sjansene for å bli smittet er da ikke så store som man skal ha det til. Folk sier at man bare kan bli smittet de første 8 ukene, men dette er bull. Jeg ble smittet av en jente som hadde hatt det i ca 4 mnd. Lenke til kommentar
Gjest Gutt 21 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei. Kjæresten min har fått kyssesyken for ca en uke siden. Jeg har ikke sett henne på et par uker. Jeg har aldri hatt kyssesyken. Jeg lurer på: 1. Kan vi ha sex uten at jeg blir smittet om jeg bruker kondom og vi unngår å kysse? 2. Er det høy risiko for å bli smittet ved å enten få eller gi oralsex? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg