Gå til innhold

Hjelp til valg av hodetelefoner

Anbefalte innlegg

Jeg har sett meg lei av å bruke det altfor for svære headsette med mic som jeg foresten bruker til gaming - og de små ørepluggene jeg har.

Jeg vil først av alt si at jeg leste guiden som er sticky, men klarte ikke bestemme meg helt.

Håper noen kan hjelpe meg å finne ett par hodetelefoner som oppfyller disse kravene:

- Er UTEN mikrofon

- Ikke sprer for mye lyd, (Koss porta pro sprer for mye lyd, bare litt bedre demping en dette er topp) og i tilleg ikke blokkerer meg ute fra verden, har ett par folk jeg må ta på før dem merker jeg er rundt dem selv om jeg skriker.

- Er behagelige å ha på ørene, gjerne noe som går rundt ørene og ikke presser midt på

- Uten altfor høy fjortisfaktor men som samtidig er stilrent og ser bra ut.

- Rimelig pris(ikke over 900)

Noen av kravene er forskjellig fra person til person.. men jeg blir glade for alle tips.

Husk; Jeg har brukt øreplugger som bare virker når dem vil - LENGE.'

Jeg er ikke altfor kresen på lydkvalitet osv så lenge den er "vanlig".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg Sennheiser HD555 og disse er helt rå til prisen. Lydkvaliteten er knallgod og ellers er de utrolig behagelige å ha på, blir aldri sliten. Koble disse også på forsterkeren, og ble nok en gang imponert over lyden. Anbefales så absolutt. Eneste minuset er at de lekker litt lyd og du hører litt lyd fra omgivelsene, men hvis dette ikke er noe problem, look no further.

Ellers kan Sennheiser HD270 være et minst like bra lukket valg. isse har jeg ikke hørt selv, men sennheiser er generelt gode på headsett, og jeg regner med at også disse stiller i nogenlunde samme klasse som HD555.

Lenke til kommentar

De såg fine ut begge to! :)

"- standard uttak er 6,3mm jack, adapteren er stor og tung og legger press på minijacken. Ny adapter burde kjøpes."

Jeg skal høre på musikk, ikke spille med det. Og musikken er bærbar, altså ipod/mp3 osv.

6,3 mm jack sier meg ingen ting.. er det virkelig noe hinder?

Lenke til kommentar

Beyerdynamic DT770M har veldig fin lyd og demper så godt at jeg bruker dem som hørselsvern på jobb. Har de på meg hele dagen uten at det blir ubehagelig, bortsett fra midt på sommeren da det ofte blir 30 grader der jeg jobber. :p

Minuset er at de koster skjorta og litt til.

Lenke til kommentar
Hei, er selv på jakt etter nye hodetelefoner til bærbart bruk, og jeg vil også ha klokker. Hvordan er HD555 på f.eks. fly ? Blir det plagsomt mye støy, eller isolerer den godt?

HD555 har som sagt knall lyd og er utrolig behagelige å bruke. Men den har en bakdel, den lekker litt lyd. Kan kansje bli litt plagsomt for andre folk hvis du guffer på skikkelig ja.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt rundt omkring så er jeg like ved å kjøpe DT 770 PRO, hva trur dere om disse? Blir jeg nødt til å kjøpe en pocket-amp til disse? I såfall virker pa2v2 som et ålreit alternativ, men blir jo litt mye ekstra å dra med seg... Til 970 kroner med dagens dollarkurs virker det jo som et røverkjøp :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Etter å ha lest litt rundt omkring så er jeg like ved å kjøpe DT 770 PRO, hva trur dere om disse? Blir jeg nødt til å kjøpe en pocket-amp til disse? I såfall virker pa2v2 som et ålreit alternativ, men blir jo litt mye ekstra å dra med seg... Til 970 kroner med dagens dollarkurs virker det jo som et røverkjøp :)

Men blir det ikke å koste mye mer med toll, moms (mva), frakt osv?

Hadde vurdert og bestille de selv fra ebay via paypal men er usikker fordi jeg vet ikke hva det kommer til og koste med alle avgiftene når de kommer til norge. Vet du noe om dette?

Lenke til kommentar

Koster varen over 200kr må du betale moms på varens verdi ink. frakten.

Så for de hodetelefonene sinus linker til blir det ca. 970kr for vare + frakt + ca. 240kr i moms. Må også betale gebyr for fortolling som ligger på mellom 100 og 200kr avhengig av varens pris. Husker ikke helt hvor mye gebyret er.

Så prisen ender på 1300-1400kr.

Er ikke så altfor mye å spare. Jeg ville gladelig betale de ekstra hundrelappene for å få de fra en norsk forhandler.

Lenke til kommentar

Jeg fikk tollgebyr på 259 kroner, noe jeg ikke syntes var for ille ;)

Pa2v2 kjøpte jeg siden iPhonen min ikke klarer å drive hodetelefonene for egen maskin, så hvis du vil ha noe som er veldig bærbart bør du kanskje finne et annet produkt. Ellers er jeg strålende fornøyd med dt 770 pro ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...