Inge Rognmo Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Når man viser to sider ved siden av hverandre i Adobe Reader, er det da mulig å forandre på hvilke sider som vises ved siden av hverandre? Nå leser jeg f.eks. en pdf-utgave av en papiravis, hvor forsida vises ved siden av side 2, og side 3 ved siden av side 4, noe som jo blir helt feil. I enhver normal bok/avis/tidsskrift hører jo side 2 og 3 sammen på et oppslag, og for- og bakside vil jo da bli stående alene.Dette er jo særlig irriterende når man har en sak eller et bilde som strekker seg over hele oppslaget. Jeg har latt meg fortelle at dette er noe som kan endres i leseren (og altså ikke noe som ligger i kodingen av pdf-filen), men fikk ikke vite nøyaktig hvordan. Har skummet gjennom alle innstillings-sidene (og dem var det mange av...) uten å finne noe som fikk det til å gå opp et lys for meg.. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 View -> Page Display -> Show cover page. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 View -> Page Display -> Show cover page. Der var det ja -jeg lette bare under Rediger-innstillinger... Takk for hjelpa! På norsk blir det forøvrig: Vis-sidevisning-vis førsteside under dobbeltarkvisning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå