Gå til innhold

Hva proteindrikk er best ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er *VELDIG* individuelt hva folk liker og ikke. Jeg har fått anbefalt produkter av venner som skal være "sykt gode", og så viser det seg at det smaker helt utrolig jævlig, og andre ganger har jeg anbefalt ting jeg liker og fått tilbakemelding om at det ikke falt i smak i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Definitivt ikke. Om jeg ikke husker helt feil, så er powerade en energidrikk, og gjør ikke annet enn å tilføye energi. I mine øyne er den derfor unødvendig, fordi de fleste får nok energi fra et vanlig kosthold. det blir som å drikke brus :p

 

Proteindrikker tilfører kroppen protein, noe som er nødvendig for å bygge muskler.

Lenke til kommentar
Definitivt ikke. Om jeg ikke husker helt feil, så er powerade en energidrikk, og gjør ikke annet enn å tilføye energi. I mine øyne er den derfor unødvendig, fordi de fleste får nok energi fra et vanlig kosthold. det blir som å drikke brus :p

 

Proteindrikker tilfører kroppen protein, noe som er nødvendig for å bygge muskler.

Energidrikker som powerade/gatorade er en drikk som tilfører de stoffene du mister under trening. De inneholder blandt annet vann, natrium, kalium, magnesium, sukker, maltodekstrin, sitronsyre og aroma. Så den gjør litt annet enn bare å tilføye energi. Når du drikker vanlig vann etter trening erstatter det egentlig ikke noe annet enn væsketapet.

 

Dette må ikke forveksles med proteindrikk. Som -MK- sier er den ment for å tilføre kroppen mye proteiner umiddelbart etter trening så du får maksimal utbytte av treningen.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar
Energidrikker som powerade/gatorade er en drikk som tilfører de stoffene du mister under trening. De inneholder blandt annet vann, natrium, kalium, magnesium, sukker, maltodekstrin, sitronsyre og aroma. Så den gjør litt annet enn bare å tilføye energi. Når du drikker vanlig vann etter trening erstatter det egentlig ikke noe annet enn væsketapet.

 

Det visste jeg vel egentlig. vetkje hvorfor jeg ikke sa det men :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...