baat94 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hei... Jeg leste nettop i ei bok at det er bra med ein proteindrikk før styrketrening.. så jeg lurer på hva proteindrikk som er best ? Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Vel og bra med proteiner før trening, men jeg tror det er enda bedre etter trening Forøvrig et veldig åpent spørsmål du stiller, som jeg tror går mye på subjektiv mening/smak. Titt litt rundt her : http://www.tn.no/shop/produkter.aspx?id=22 Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det er *VELDIG* individuelt hva folk liker og ikke. Jeg har fått anbefalt produkter av venner som skal være "sykt gode", og så viser det seg at det smaker helt utrolig jævlig, og andre ganger har jeg anbefalt ting jeg liker og fått tilbakemelding om at det ikke falt i smak i det hele tatt. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Du må nok prøve deg fram selv, og lære av egne feil Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Men sann som powerade og sanne som dei selger i dagligvare-butikker har det samme virkning som dei -MK- linka til ? Endret 13. mars 2008 av baat94 Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Definitivt ikke. Om jeg ikke husker helt feil, så er powerade en energidrikk, og gjør ikke annet enn å tilføye energi. I mine øyne er den derfor unødvendig, fordi de fleste får nok energi fra et vanlig kosthold. det blir som å drikke brus Proteindrikker tilfører kroppen protein, noe som er nødvendig for å bygge muskler. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Definitivt ikke. Om jeg ikke husker helt feil, så er powerade en energidrikk, og gjør ikke annet enn å tilføye energi. I mine øyne er den derfor unødvendig, fordi de fleste får nok energi fra et vanlig kosthold. det blir som å drikke brus Proteindrikker tilfører kroppen protein, noe som er nødvendig for å bygge muskler. Energidrikker som powerade/gatorade er en drikk som tilfører de stoffene du mister under trening. De inneholder blandt annet vann, natrium, kalium, magnesium, sukker, maltodekstrin, sitronsyre og aroma. Så den gjør litt annet enn bare å tilføye energi. Når du drikker vanlig vann etter trening erstatter det egentlig ikke noe annet enn væsketapet. Dette må ikke forveksles med proteindrikk. Som -MK- sier er den ment for å tilføre kroppen mye proteiner umiddelbart etter trening så du får maksimal utbytte av treningen. Endret 13. mars 2008 av Liquidkey Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Energidrikker som powerade/gatorade er en drikk som tilfører de stoffene du mister under trening. De inneholder blandt annet vann, natrium, kalium, magnesium, sukker, maltodekstrin, sitronsyre og aroma. Så den gjør litt annet enn bare å tilføye energi. Når du drikker vanlig vann etter trening erstatter det egentlig ikke noe annet enn væsketapet. Det visste jeg vel egentlig. vetkje hvorfor jeg ikke sa det men Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Det nærmeste en proteindrikk du kommer på dagligvare er vel forsåvidt Gainomax. Smaker faktisk (etter min mening) veldig bra, men er litt for lite proteiner og litt for mye karbohydrater etter mine behov. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Syns faktisk Gainomax smaker veldig bra jeg og. Foretrekker den fremfor brus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå