lohelle Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Hovedblitzer (Elinchrom Style BX400) 7100,- eks mva Bakgrunn hvit 500,- eks mva Bakgrunnsoppheng 1500,- eks mva Ekstra blitzsett fra Kaffebrus for eks (2500,- eks mva) Dette skulle vel holde? Settet fra Kaffebrus fungerer helt bra, og vil fungere bra til fill light osv. Radiosender følger også med her. Det utstyret jeg nå har linket til har jeg erfaring med fra før av, og det fungerer meget bra! kan evetuelt bytte ut Kaffebrus settet med Elinchrom Dlite 400 da om dere har bakgrunn med oppheng fra før. Da kommer dere ut omtrent likt (ca 12000,- eks mva inkl frakt) Husk da at dere trenger en billig trådløs trigger i tillegg. Endret 13. mars 2008 av lohelle Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Har lysmåler på begge studioene jeg jobber i ^^ Treffer ikke rett for nikon eller hasselbladen, though. Viser den 5,6 må jeg alltid opp på 6,7 på begge Litt gammel måler, så sikkert derfor. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 lohelle: men da kommer stativ og sånn i tillegg ser det ut som? Andre som har noen kit å anbefale? Ellers ser flere av disse veldig bra ut, problemet er bare å velge seg ut et av de. Som sagt har jeg ingen forhåndskunnskap på dette feltet, det er nå vi skal lære (fotogruppa) Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Stativ var inkludert med mitt BX400-sett. Der er også et nesten helt likt FX400-sett som er spesifisert med stativer. Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) lohelle Hvorfor BX-serien? Forskjellen er bare at BX har en arbeidsspenning fra 90 til 260V, men FX-serien er fra 200 til 260V. En kan også sette 150W innstillingslampe på FX. Se svar i en annen post. FX http://www.exposervice.no/index.php?page=S...;varenr=EL20649 BX http://www.exposervice.no/index.php?page=S...;varenr=EL20690 Crazysteps Grunnen til at dere bør kjøpe et kjent studio-merke er at det finnes mye ekstrautstyr (også fra 3.part lev. - eks. kaffebrus). Ukjente merker, som tidligere referert til i denne tråd, kan det være vanskelig å få "softbokser" og annet utstyr til. Også service. Kjøp lampemerker som Elinchrome, Broncolor, Hensel, Pro, Bowens. Og kjøp det fra den norske importøren (dersom denne finnes). Da får du best og raskest service. En radio-trigger er ikke et must i et "lite" studio. Og skal du ha en, bør den være av god kvalitet. Det følger med en 5 m lang kabel, som du setter i den nærmeste lampen. De andre lampene trigges av denne. Hama har en 10 m med spiral, eller en kan lage sin egen. PC-plugg (til kamera), 3.5mm jack og kabel (2-leder) fås kjøpt i de fleste elektro-butikker (ClasOhlsson eller Elfa). Apropos LYSMÅLER: http://www.exposervice.no/index.php?page=L...p;varenr=L-308S Liten og funksjonsbra (uten radiotrigger). Jeg mener at det er en nødvendighet, når du skal operere med flere lamper. Feil innstilling av lysets styrke kan ikke rettes opp i et bildebehandlingsprogram. Se på sidene til de fleste studiofotografer; de bruker lysmåler hele tiden. se på eks her (klikk på de forskjellige oppsettene og les om innstilling av lyset) http://www.photoflexlightingschool.com/Lig...door/index.html God påske!! Endret 15. mars 2008 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 lohelleHvorfor BX-serien? Forskjellen er bare at BX har en arbeidsspenning fra 90 til 260V, men FX-serien er fra 200 til 260V. En kan også sette 150W innstillingslampe på FX. Se svar i en annen post. BX har vel i tillegg utskiftbart blitzrør. Det er jo et godt argument. Slipper å sende inn om dette går. Og da kan man jo ha et liggende i reserve. Litt kipt å ha masse fine damer på photoshoot, og så går blitzrøret.. Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) lohelleHvorfor BX-serien? Forskjellen er bare at BX har en arbeidsspenning fra 90 til 260V, men FX-serien er fra 200 til 260V. En kan også sette 150W innstillingslampe på FX. Se svar i en annen post. BX har vel i tillegg utskiftbart blitzrør. Det er jo et godt argument. Slipper å sende inn om dette går. Og da kan man jo ha et liggende i reserve. Litt kipt å ha masse fine damer på photoshoot, og så går blitzrøret.. Ja, et godt argument - til en pris av ca 2500,- Style FX 400/400 8145,- inkl. stativsett og paraplyer Style BX 400/400 10670,- inkl. stativsett og paraplyer. Jeg byttet selv på min FX - ved hjelp av en skruetrekker og 20 minutter. Endret 15. mars 2008 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg betalte 8295,- for FX400 og 8895,- for BX400 Men uansett da! Elinchrom, Bowens, Hensel, Profoto osv er alle sikre valg! Lykke til med valget "trådstarter". Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Jeg betalte 8295,- for FX400 og 8895,- for BX400 Men uansett da! Elinchrom, Bowens, Hensel, Profoto osv er alle sikre valg! Lykke til med valget "trådstarter". FX http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=3063854 RX http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=3063862 I tillegg kommer stativsett ca NOK 1100 Dette gjelder både FX og BX Hos Exposervice i Oslo er stativsettet, veske og 2 paraplyer inkludert. Men vi er enige om at Elinchrom anlegget er en bra investering. Endret 15. mars 2008 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Sorry at jeg pirker, men siden det muligens er aktuelt for trådstarter så kommenterer jeg dette. Jeg har nettopp bestilt og fått BEGGE disse to (bestilt for 1 uke siden og allerede fått og brukt begge), og stativsett følger med på begge. Det som fulgte med hver av settene var 2 stk blitzer, reflektor og ekstra sikringer, 2 stk stativer og 2 stk paraplyer i en "bag" (sølv og hvit transp), 1 stk 60x60 softbox og en bag til 2 stk blitzer. edit: det var i hvert fall det JEG fikk. Ring selvsagt forhandler for å bekrefte at dette fortsatt gjelder. Endret 15. mars 2008 av lohelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå