Gå til innhold

Trenger Bærbar Laptop

Anbefalte innlegg

Jeg er en student og skal nå snart starte med 3. påbygg.

På grunn av dette trenger jeg mer struktur og orden enn jeg har hatt i de siste årene med Helsefag. Jeg trenger en data som

lager lite støy! (Veldig viktig),

har en god strømkapasitet i tilfellet jeg ikke har en pluggkontakt i nærheten av hvor jeg er

Ikke blir varm (en laptop jeg hadde før ble veldig fort varm under når jeg hadde arbeidet i rundt 30 minutter-45 minutter, det ble ofte så galt at jeg måtte la den hvile en times tid ellers ville jeg ha brent meg/hvis jeg ikke fant ett bord da men jeg arbeider ofte på tog/fly så dette er ikke alltid en selvfølge)

Størrelsen av maskinen eller vekten spiller ikke en så stor rolle, bare at det ikke er så altfor lite, jeg skal liksom brke mye word/excel/powerpoint/nettsurfing og mange lange kvelder.

Jeg har ikke peiling på data bare for å si det! Jeg vet hvordan jeg håndterer meg rundt om, men når det kommer til hva en god data trenger så kunne det like gjerne vært forklart på gresk. Det hendte at lillebroren min spillte det her internett-spillet sitt (Warcraft) på min gamle og maskinen var veeeldig varm og laget mye støy mens han gjorde det, dette er absolutt ikke hoved målet mitt for PC-en men det hadde vert en fin bonus viss det var en slik data.

Også til slutt, jeg er mest vandt til Elkjøp-varer. De er veldig enkle når det gjelder reprasjoner og slikt og disse kjedene er veldig nær hvor jeg bor, så jeg foretrekker maskiner fra denne kjeden. (Jeg vet ikke hvordan det er med garantier på de forskjellige maskinene, men hvis dataen flipper helt så er det fint å vite)

(Det at den ikke ser helt alminnelig ut, altså foreksempel en annen farve helst sjokkfarver, hehe)

Min prisvidde er ganske elastisk siden jeg ikke skal kjøpe den før sommerferien starter, men den er rundt 8.000-12.000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden de eneste PCene jeg stort sett holder på med er HP, så anbefaler jeg en 6510b eller en 6710b eller en 6910p.

Ihvertfall ikke kjøp en (HP) PC med AMD prosessor, det virker som om at de produserer for mye varme. Slik at det blir mer vifte støy, og dårligere batterikapasitet.

Aller helst skulle du hatt en gammel HP NX7010, den er ekstremt stille gående!

Lenke til kommentar
Siden de eneste PCene jeg stort sett holder på med er HP, så anbefaler jeg en 6510b eller en 6710b eller en 6910p.

Ihvertfall ikke kjøp en (HP) PC med AMD prosessor, det virker som om at de produserer for mye varme. Slik at det blir mer vifte støy, og dårligere batterikapasitet.

Aller helst skulle du hatt en gammel HP NX7010, den er ekstremt stille gående!

De ser helt fine ut, men jeg kjøper ikke bæbar over internett pga hvis dren trenger reparering eller noe trengs å byttes så blior det fort problemer. Hvis foreksempel hvis den skal repareres i kristinasand så må jeg sende den, de pleier vanligvis ta noeno uker før de kommer igang med den så sender de den tilbake etter enda noen uker med en fet regning. Jetg foretrekker å kjøpe på stokjeder som Elkjøp, men finner ikke noen av disse utgavene på nettsiden deres eller prisen noen plass, men takk for svaret :)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke bekymre deg for at det skal bli feil på PC og det tar så lang tid som sier. Det er bare å feilmelde PC direkte til Infocare eller Ementor. Du trenger ikke å gå igjennom butikken som solgte produktet.

Dessuten er det lite feil på alle 6x10b/p PC ifra HP.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke bekymre deg for at det skal bli feil på PC og det tar så lang tid som sier. Det er bare å feilmelde PC direkte til Infocare eller Ementor. Du trenger ikke å gå igjennom butikken som solgte produktet.

Dessuten er det lite feil på alle 6x10b/p PC ifra HP.

Bare for å forsikre meg er det disse du snakker om?:

http

://h71016.www7.hp.com/html/interactive...owcase%7Cflash

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/sm/WF...3-80768133.html

og

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/sm/WF...6-80069956.html

(PS: Skjønner ikke driten av dataspråk så jeg vet ikke hva som er bra og hva som er dårlig)

Lenke til kommentar

Javisst, det var de jeg mente.

Du trenger egentlig bare en 6510b elelr en 6710b, ikke en 6910p.

Under den forutsetning av at du bare bruker den til skolearbeid og snå tjafs, og ikke prøver deg på spilling. Da er nemlig alle disse feil.

Lenke til kommentar
Javisst, det var de jeg mente.

Du trenger egentlig bare en 6510b elelr en 6710b, ikke en 6910p.

Under den forutsetning av at du bare bruker den til skolearbeid og snå tjafs, og ikke prøver deg på spilling. Da er nemlig alle disse feil.

Det er ikke noen som er bra på skolearbeid (Excel Word Powerpoint Photosop diverse bildebehandling)

Og spill (Det eneste spilelt som ville blitt installert er vel Warcraft (Den versjonen som er internett))

Lenke til kommentar
Mente du at ingen av disse Pcene var bra nok til skolebruk?

Isaåfall så er det helt feil.

Alle disse er særdeles godt brukbar.

Om du ikke mente det, så svarer jeg ingenting.

Jeg sier ikke at de ikke er bra for skolebruk, jeg stoler helt på deg med det punktet.

Jeg bare lurte på om du visste om en laptop som er god til studering OG det spillet jeg nevnte.

Jeg skrev det på grunn av at du sa at hvis jeg tenkte noe med spill så var disse bærbare ikke noe å søke etter, jeg leter absolutt ikke etter noe helt ekstremt profft, det må ikke være en sånn lamborgini pc eller hva det nå heter, bare at det spillet som jeg nevnte får bra farger, hakker ikke og ikke blir så varm og lager mye støy. (Som jeg nevnte i min første post)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...