newlon Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Kjøpte disse rambrikkene http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334571 Problemet er at de vises som pc 6400 isteden for pc 8500 i diverse programer. Hva kan være feil? Hovedkortet mitt er http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=86297 Dette skal jo støtte pc 8500!!?? Noen som har peil? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Selv om hovedkortet støtter denne hastigheten må det også være satt opp for den hastigheten. Hvilke "diverse programmer" viser 6400 og er det noen som viser andre hastigheter? Lenke til kommentar
newlon Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Takk for svar! Programene var Everest,Cpu-z og Pc wizard.Det er ikke noe program som viser annen hastighet. Hvordan setter jeg opp dette da? Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 SPD er gjerne satt til pc6400 for å være sikret at brikkene er kompatible med alle hovedkort. Da vil de starte på alle systemer. En må gjerne gå inn i bios for å stille hastigheten manuelt. Lenke til kommentar
newlon Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Hei Men er det egentlig meningen at man må sette seg inn i overklokking for at man skal kunne kjøre brikkene til det de er satt til. Hvordan går man fram? Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Nei, en behøver ikke å sette seg inn i overklokking, men det hjelper. Med alt i bios på auto så vil brikkene tilpasse seg hastigheten på prosessoren. Men med brikker med så bra potensiale så må manuelle innstillinger til for å få utnyttet brikkene fullt ut. Du må nesten lese i manualen til hovedkortet ditt for å stille inn maks hastighet. Merk at brikkene må ha 2,2 volt for å kjøre denne hastigheten. Innstillingene er også avhengig av hvilken prosessor du bruker. Du har ikke sakt noe om det enda. Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hei Men er det egentlig meningen at man må sette seg inn i overklokking for at man skal kunne kjøre brikkene til det de er satt til. Hvordan går man fram? hvorfor kjøpe dem hvist ikke overklokking vi kan bytte jeg har noen 6400 liggende 2gb sett Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Når man kjøper ballistix bør man greie og stille dem inn i bios. Skal gjøres med alt minne spør du meg. Aldri auto. MEM (DDR), Mhz: 1066 Actual MEM (DDR), Mhz: 533(cpu-z) Memory Voltage: 2,1v NB Core Voltage: 1.4v tCL 5(CAS Latency 5)ballistix 8500 tRCD 5 tRP 5 tRAS 15 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Advance Memory Settings tRRD: AUTO tRC: AUTO tWR: AUTO tWTR: AUTO tREF: AUTO Async Latency: AUTO Når dette er satt skal minnet alltid testet med memtest86+ 2.01 http://www.memtest.org/ Feil i test 5 øk til 2.2v En skal aldri gi minne mere spenning enn det trenger. Sett at ballistix 8500 gjør 1200mzh greit på flere hovedkort(2.2v) Dette er veldig basic kunnskap som bør læres. Endret 14. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Når man kjøper ballistix bør man greie og stille dem inn i bios.Skal gjøres med alt minne spør du meg. Aldri auto. MEM (DDR), Mhz: 1066 Actual MEM (DDR), Mhz: 533(cpu-z) Memory Voltage: 2,1v NB Core Voltage: 1.4v tCL 5(CAS Latency 5)ballistix 8500 tRCD 5 tRP 5 tRAS 15 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Advance Memory Settings tRRD: AUTO tRC: AUTO tWR: AUTO tWTR: AUTO tREF: AUTO Async Latency: AUTO Når dette er satt skal minnet alltid testet med memtest86+ 2.01 http://www.memtest.org/ Feil i test 5 øk til 2.2v En skal aldri gi minne mere spenning enn det trenger. Sett at ballistix 8500 gjør 1200mzh greit på flere hovedkort(2.2v) Dette er veldig basic kunnskap som bør læres. Ja, men det du glemmer her, er at alle har forskjellig avvik i spenning, forskjellige FSB-hull, etc. Noen har gjerne for svak PSU, en PSU med større avvik i spenninger, mer spenningstap på hk, etc., så du kan ikke si at det er basic kunnskap at man må ha 2.1V. Noen må gjerne kjøre med 2.2 eller om de kjører på skikkelig jalla psu, kanskje enda høyere. Jeg personlig kjører på 2.2V og 1066FSB, e.p.p. deaktivert på hk, men auto på timings. NB'en kjører jeg høyere enn du skriver her (1.5V), men det er også pga jeg har OC'et, samt at jeg har fire minnebrikker. Skal nevnes at m itt hk har passive kjølere, men jeg har en 120mm vifte som blåser over minnebrikkene, samt cpukjøleren min har 2 x 120mm som da kjøler chipsett og spenningsregulatorene. Ville aldri anbefalt noen å kjøre på mine settings, med mindre de hadde identisk oppsett og mye luftgjennomstrømning, da det kunne gitt varierende resultater. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Ja, men det du glemmer her, er at alle har forskjellig avvik i spenning, forskjellige FSB-hull, etc. Noen har gjerne for svak PSU, en PSU med større avvik i spenninger, mer spenningstap på hk, etc., så du kan ikke si at det er basic kunnskap at man må ha 2.1V Jeg glemmer ingen ting,passerer brikkene på 2.1v i memtest86+. Da er du ferdig,får du feil opp til 2.2v Poenget er at dette skal testes. Jeg har kjørt i 1 1/2 år på 1066mzh [email protected] 4GB (100% stabilt) Dette er på ballistix 6400. NB'en kjører jeg høyere enn du skriver her (1.5V), men det er også pga jeg har OC'et, samt at jeg har fire minnebrikker. Nå var det vel ikke oc han skulle. Endret 14. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
newlon Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Nei, en behøver ikke å sette seg inn i overklokking, men det hjelper. Med alt i bios på auto så vil brikkene tilpasse seg hastigheten på prosessoren. Men med brikker med så bra potensiale så må manuelle innstillinger til for å få utnyttet brikkene fullt ut. Du må nesten lese i manualen til hovedkortet ditt for å stille inn maks hastighet. Merk at brikkene må ha 2,2 volt for å kjøre denne hastigheten. Innstillingene er også avhengig av hvilken prosessor du bruker. Du har ikke sakt noe om det enda. Jeg har e8200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå