Gå til innhold

angrerett ps3 hos deal.no

Anbefalte innlegg

har bestilt ps 3 fra deal med to spill og en monsterkabel , har åpnet dette og testet , men fant ut at dette ikke var noe for meg . har all orginal embalasje og eskene det ble sendt med . selve ps3 ble sendt i rein orginal eske .

kan de nekte meg retur på dette siden jeg har testet det noen ganger ? fikk pakken fredag den 7.3.08

tom inge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er 14-dagers ubetinget angrerett, sett at varen er i tilnærmet prefekt stand. Du kan si du benytter deg av angreretten, men du kan ende opp med at de ikke godtar det og at du får den i retur når de ser den er brukt. Men igjen, det er litt gråsone. Pakk den så fint inn som mulig og prøv.

De kan nekte retur så mye de vil, men vil tape i alle instanser hvis varen bare er åpnet. En PS 3 vil ikke være vesentlig redusert selv om du har spilt hver dag 20 timer. Men er det skrapemerker eller annet på den så kan de nekte.

Lenke til kommentar
En PS 3 vil ikke være vesentlig redusert selv om du har spilt hver dag 20 timer. Men er det skrapemerker eller annet på den så kan de nekte.

Jeg har ikke tenkt å ta en lang diskusjon på det nå, men dersom selger på et eller annet vis, f.eks en elektronisk teller inne i maskinen kan vise til at maskinen er brukt 20 timer * 13 dager vil de 100% garantert vinne i Forbrukertvistutvalget. Det samme om tiden er 20 timer * 2 dager.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
En PS 3 vil ikke være vesentlig redusert selv om du har spilt hver dag 20 timer. Men er det skrapemerker eller annet på den så kan de nekte.

Jeg har ikke tenkt å ta en lang diskusjon på det nå, men dersom selger på et eller annet vis, f.eks en elektronisk teller inne i maskinen kan vise til at maskinen er brukt 20 timer * 13 dager vil de 100% garantert vinne i Forbrukertvistutvalget. Det samme om tiden er 20 timer * 2 dager.

Jeg er redd for at du har rett. Men det det betyr nødvendigvis ikke at jeg er enig. Og som du sier, det er ikke noe vits i å ta en lang diskusjon rundt temaet så lenge ingen forbrukere gidder å gå til en lang rettsak for noen skarve tusen lapper så lenge kostnaden kan bli himmelsk mye større ved et tap.

Lenke til kommentar

På mye elektronikk vil selger kunne hevde at varen ikke er "tilnærmet lik stand" dersom forseglinger er åpnet og tatt i bruk. I tillegg vil angreretten på software, spill og lignende bortfalle i det forpakningen åpnes (fordi du da i teorien kan ha kopiert det)

Om man er enig eller ikke er en helt annen ting, men bransjen vil nok vinne frem med dette.

Lenke til kommentar
På mye elektronikk vil selger kunne hevde at varen ikke er "tilnærmet lik stand" dersom forseglinger er åpnet og tatt i bruk.

Dersom med "bruk" her menes testet i en viss begrenset utstrekning vil bransjen ikke vinne frem hos FTU på det punktet.

Lenke til kommentar
Kablene får han ikke levert tilbake da de sannsynligvis har kommet i en "sveiset" embalasje.

Jo, det får han, det har ingenting å si.

Når det gjelder spill må de merkes med at angreretten faller bort ved åpning av forsegling. Tviler på at bundlete spill er det..

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...