Gå til innhold

Bildernummerering på 40D

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvorfor alle bildene fra mitt EOS 40D legger seg i en mappe som heter "100canon"?

på mitt 350D kamera så skifter mappene navn for hvert bilde nr 100. Skulle ønske jeg fikk til dette på 40D også..

Noen som har noen løsning til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aha!

Takk for hjelpen :)

Synes uansett at canon burde la meg velge hvordan jeg vil ha det.. Men man kan ikke alltid få det slik man vil :(

Det du kan gjøre, er å be kamera starte fra 0001 hver gang du formaterer kortet. Men da får du alltid katalog 100 :(

Uansett bør du ha en annen katalogstruktur på PC-en når du kopierer inn filene. Men det har du vel.

Tom

Lenke til kommentar

Fra 350D var det bare å dra inn bildene i katalogene de lå i fra minnekortet. Det går ikke lengere så nå som katalogen aldri skifter navn og det blir vel mange bilder. Nå gir jeg mappene navn etter datoen de blir flytta over på data.

Lenke til kommentar
Fra 350D var det bare å dra inn bildene i katalogene de lå i fra minnekortet. Det går ikke lengere så nå som katalogen aldri skifter navn og det blir vel mange bilder. Nå gir jeg mappene navn etter datoen de blir flytta over på data.

Det er lenge siden jeg var der ...

Jeg bruker nå Adobe Photoshop Elements 6 til å organisere bildene mine, og jeg bruker ofte den til å importere bildene mine.

Denne tråden har en del forslag på hvoran du kan arkivere bildene dine. En annen nyttig tråd er denne.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...