Gå til innhold

DVD fra Asia

Nadiri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt på å kjøpe noen film fra asia (Kina og Japan)

Men hvordan er kvaliteten på dvd'ene derrifra.

Kan man regne med at man får kopivare eller er det orginalvarer?

Noen som har erfaring?

Kvaliteten på DVDer fra Japan er stort sett den beste du finner rundt om i verden, og selv om det sikkert finnes et kopi-marked der også har jeg til gode å se noen (handler du via ebay kan det dog godt tenkes). Av eksisterende japanske DVD-etailere har jeg brukt Amazon Japan, HMV Japan, og CD Japan.

Fra Kina stiller det seg litt annerledes, der er det et mer åpent kopi-marked, og kvaliteten på originaler varierer også mye mer (gjelder både Hong Kong og fastlands-Kina), men handler du fra en av de mer annerkjente etailerne (YesAsia (selger også japanske utgivelser), DDDHouse, HiViZone, Buyoyo) skal det ikke være noe problem mht kopier.

Når det gjelder kvaliteten på selve DVDen tror jeg det beste er å sjekke anmeldelser, f.eks. @DVD-Basen (det gjelder strengt tatt uansett hva og hvor i verden du handler fra).

Lenke til kommentar
http://www.dvd-basen.dk , Njål tok sikkert cut&paste fra feil link.

Sånn går det når man sitter og forholder seg til 3-4 forums samtidig.

Bra den feil link'en ikke gikk til noe mer tvilsomt enn en relativt streit youtube-snutt. :innocent:

Ellers kan det absolutt anbefales å sjekke gjennom Guide-sticky'en før man begynner å handle fra nye butikker/verdensdeler.

Lenke til kommentar

Jeg har handlet en del filmer fra dddhouse.com (veldig mange filmer der til en 25-50 kr), og er veldig fornøyd med de. En del filmer har en ganske utvasket og grå bildekvalitet, men dvd'ene som helhet er helt ålreit. Engelsk tekst på alle også, noe som gjerne er en mangelvare på japanske DVD-er...

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt på å kjøpe noen film fra asia (Kina og Japan)

Men hvordan er kvaliteten på dvd'ene derrifra.

Kan man regne med at man får kopivare eller er det orginalvarer?

Noen som har erfaring?

jeg kom hjem fra Kina i stad. så har vel litt erfaring.

kavliteten er tvilsom innimellom, så ogsi alt som selges av dvd i kina er piratkopi, selv det som selges i "onkelige" butiker. og pirat filmer selges OVERALT totalt oppenlyst på gatene.

Noen av de jeg reiste sammen kjøpte en del dvd filmer både på gate og i "onkelige" butikker, de fleste var vanelig dvd kvalitet, men flere av filmene var også filma på kino så både lyden og bilde sugde og det var selv om det stod det skulle være dvd utapå

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke vilken "erfaring" man får fra å gå og titte hos de som selger piratkopier, men god kvalitet er det vel lite av vil jeg tro. Men kjøper man fra seriøse forhandlere så får man det man betaler for, så det er bare å handle fra de sidene som Njål nevner ovenfor.

Har gjort det samme i mange år og har til dags dato ikke fått noe som ligner på en piratkopi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...