RandiA Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Enkelte ganger når jeg åpner bilder i Photoshopp får jeg denne meldingen: (Jeg bryr meg ikke om den, men åpner bildet likevel, ) Kan noen forklare meg hva det fargevalget bør stå på? RandiA Endret 12. mars 2008 av RandiA Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) sRGB og AdobeRGB er to forskjellige fargeprofiler, så alt etter hva du skal bruke bildet til så må du velge. sRGB vises best på trykk mens AdobeRGB er laget for å få mest mulig korrekt farge ved print (selv om det ikke er CMYK) Edit: Du kan forøvrig skru av varsling. Det er i edit -> color settnigs elns (har ikke ps på denne pcen så kan ikke sjekke) Endret 12. mars 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Takk for svar...ville gjerne ha den på noe som kunne være fast og greit til alle formål jeg...de fleste av bildene ligger bare i PC-en eller på nett, og noen av dem blir printet ut. Så jeg kunne vel ha de på det som er OK for print da. sRGB? RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 sRGB er det som anbefales for oss som ikke helt skjønner forskjellen Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 sRGB er det som anbefales for oss som ikke helt skjønner forskjellen Tom Takk, Tom...det avgjorde valget :!: RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå