Gå til innhold

Problemer med link ramme i Dreamweaver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker CSS er det lurt å legge til følgende kode i CSS-filen:

a img {
  border: 0;
}

Da vil ingen av linkene som inneholder bilder ha noen ramme, og du slipper å tenke på å legge til border="0" i alle bildetager som skal brukes i bilder. :)

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg lurte på om noen kan forklare hvordan man setter opp siden, slik at de linkede sidene kommer fram på samme side (som inni en ramme) der linkene er utenfor.

Sånn at man kan ha en link til et fotoalbum, men i stedet for å gå til siden med fotoalbumet så kommer fotoalbumet fram i en "ramme" på hovedsiden.

(Er litt trøtt så sorry for dårlig forklaring :p)

Håper noen kan hjelpe.

Programmer jeg bruker:

Frontpage 2003 (mest brukt)

Dreamweaver 8 (litt mindre brukt :p)

Lenke til kommentar

Kan sikkert benytte frames til dette, men det er ikke særlig godt likt i webverdenen.

Men vær så snill, lær deg å lage sider fra bunnen av! Å bruke WYSIWYG-editorer lærer du omtrent ingenting av, og det gir deg bare masse unødvendig og tung kode, i tillegg til hodepine når du skal gjøre siden din kompatibel med ulike nettlesere.

EDIT: Leif, man kan vel ikke lage sider fra munnen av?

Endret av Garanti
Lenke til kommentar
Kan sikkert benytte frames til dette, men det er ikke særlig godt likt i webverdenen.

Men vær så snill, lær deg å lage sider fra bunnen av! Å bruke WYSIWYG-editorer lærer du omtrent ingenting av, og det gir deg bare masse unødvendig og tung kode, i tillegg til hodepine når du skal gjøre siden din kompatibel med ulike nettlesere.

EDIT: Leif, man kan vel ikke lage sider fra munnen av?

Har dessverre ikke tid til dette ettersom jeg er i forsvaret for tiden.

ellers ville jeg brukt mer tid på siden.

Det skal bare være en enkel hjemmeside for en kamerat som kjører motorcross, siden skal inneholde litt info om ham samt et enkelt bildegalleri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...