Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal åpne en "Social Network" og har behov for en webserver som kan holde på mennesker sammtidig og har veldig stor lagringkapasitet. Jeg vet ikke om den kommer til å bli så populær, men ta utgangspunnktet at det kommer ca.100000-200000 besøkende om dagen. Penger er ikkeno problem, bare de tingene har bra kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg skal åpne en "Social Network" og har behov for en webserver som kan holde på mennesker sammtidig og har veldig stor lagringkapasitet. Jeg vet ikke om den kommer til å bli så populær, men ta utgangspunnktet at det kommer ca.100000-200000 besøkende om dagen. Penger er ikkeno problem, bare de tingene har bra kvalitet.

Dersom penger ikke er noe problem vil jeg anbefalde deg å hyre inn folk som har god kompetanse på skalering av webapplikasjoner. En community eller social networking tjeneste med 200.000 besøkende om dagen vil gjerne medføre peak belastning på flere tusen spørringer i sekundet. Dette fordrer en gjennomtenkt arkitektur, gjerne med frontcache og lastbalansering over flere servere.

Det er ikke mulig å gi en god teknisk anbefaling basert på informasjonen i innlegget ditt, men en god fremgangsmåte kan være å bruke tid på en fleksibel og skalerbar arkitektur som lar deg begynne med et lite miljø og bygge ut når behovet faktisk melder seg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

I ditt tilfelle er RANGE SERVERS et godt alternativ.

http://range.no/?id=dedikert

Meget god kundeservice, stabilt, oppetidsgaranti, ingen bindingstid og rask leveringstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...