Slystr Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Har en database med 50 setninger som jeg skulle ha vist på en webside. Klarer alt med oppkobling o.l mot databasen. Det som er problemet er at jeg skulle ha vist dem en av gangen og alltid en ny når siden blir refresh'et. Kan noe hjelpe meg her? Lenke til kommentar
Slystr Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Vi trenger mer info. OK... skal lage en side som viser sitater. Har 50 sitater i en database/tabell, som jeg vil vise. Vil vise et sitat av gangen og alltid et nytt når jeg trykker på refresh. trenger ikke være noe annet på siden en sitatet... Sitter litt fast her.... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 språk? php, asp/asp.net, ..? Lenke til kommentar
Slystr Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 språk? php, asp/asp.net, ..? Språk php mysql... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 select * from table order by rand() limit 1 Lenke til kommentar
Slystr Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 select * from table order by rand() limit 1 Fint... Har ikke noen flere tips til hvordan scriptet kan se ut? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg tror dokumentasjonen på php.net har det, slystad. Med andre ord, lær deg i det minste litt PHP før du spør. Dette er egentlig veldig basic PHP. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg tror dokumentasjonen på php.net har det, slystad. Med andre ord, lær deg i det minste litt PHP før du spør. Dette er egentlig veldig basic PHP. Second that. Snakk om å kaste bort tiden vår når du ikke gidder å prøve noe selv først en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå