Gå til innhold

Melanotan ifra http://europatan.eu/shop/


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper jeg tar denne tråden på rett plass...

 

Jeg har bestilt melanotan fra adresse nevnt i emne. De sier at de leverer "local in norway". Noen som har bestillt her ifra ? Lang tid tok det ?

Har sendt mail å etterlyst sendingen uten å få svar..frykter usæriøs aktør..

 

 

 

Jeg har ikke bestilt fra dem,men vurderte det men det er flere ting som ikke er slik det burde være

- Ikke oppført noe organisasjonsnummer på nettsiden.

-Det fremkommer ikke hvilket land dette firmaet er reg.

-Det står at de er secured by SSL/comodo autentic site. Men går man inn på siden til firmaet så er logoen helt forskjellig og når man trykker på logoen skal det komme opp noe om firmaet. http://www.instantssl.com/

-Det er ikke noe tlf nummer å komme i kontakt med de og de har ingen adresse på siden.

 

Men hvor lenge siden er det du bestillte produkt fra dem ?

Skjer det ikke noe og du ikke får varen etter så lang tid som de har lovet så burde de kontaktet deg å gitt en forklaring.

Ser at du allerede har prøvd å kontakte de uten å få noe svar,så det du burde gjøre er å kontakte Forbruker europa på tlf:23400500 (De har forresten stengt i påsken)Da de er behjelpelig meg klager og reklamasjoner i europa. Og også evt Forbrukerombudet norge tlf:81558200 slik at de får registrert dette som useriøst firma og evt kan hjelpe deg.

Har du betalt med kredittkort kan du henvende deg til kortselskapet,da du har krav på å få pengene igjen av de hvist ikke du kommer til noe løsning med Europatan.

Men ønsker deg lykke til videre i denne saken håper det løser seg, og fint om du kunne holde meg oppdatert om hva som skjer videre.

 

God påske

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har handlet der. Og jeg har ingen negative erfaringer å melde...

 

Varene kom raskt - Det tok vel en snau uke tenker jeg.

 

Innpakningen var det så som så med - Bobleplast konvolutt med litt padding inni. Men beholderen til produktet var hel og det var ingen tegn til skitt eller noe annet som gjorde meg bekymret for innholdet.

 

Det kunne også med fordel ha fulgt med en mini-manual i pakken. Det gjorde det ikke.

 

 

Prisen følger vel markedet. Jeg fant ingen andre som var nevneverdig billigere på tidspunktet jeg kjøpte det.

 

Når det gjelder brunfargen, så hadde det en helt sinnsyk effekt. Jeg underdoserte så det holdt (0,04-0.05 ferdigblandet mot 0.06 eller 0.07ml som vekten min tilsier - sjekk instruksjonene på hjemmesiden - Jeg husker ikke helt om det var 0,0x ml, men forholdet mellom anbefalt og inntatt dose stemmer), og solte meg 3-4 ganger i uken den første tiden. Jeg ble imidlertid så brun at jeg rett og slett måtte trappe ned solingen og øke intervallene mellom injeksjonene for å dempe effekten. Så det var jo ingen vei utenom - jeg hadde et par uker på jobb fyllt til randen med real mobbing! ;o)

 

Det beste med hele opplevelsen er imidlertid at jeg er ganske brun ennå - 6 måneder og et fåtall soltimer senere har jeg fremdeles et skikkelig skille under boxeren. Og jeg hadde omtrent samme hudfarge som bakgrunnen på denne hjemmesiden før jeg begynte!

 

Og til deg som tror dette har en middels til ingen effekt og tenker på å overdosere fra første stund. Vær varsom!

Du blir ikke brun.... Du skifter etnisk opprinnelse hvis du ikke tar det pent! Start i det små, så kan du heller øke etter hvert

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at folk vil bruke dette :roll:

Jeg kjenner flere som har tatt det, og noen ble nærmest GULE. For å ikke snakke om alle disse føflekkene som kom. Ei ble også svimmel og kvalm i lengre perioder. Ikke noe jeg vil utsette MIN kropp for hvertfall.

 

Du vil IKKE kunne bli noe annerledes brun av dette midlet enn du ville blitt av normal soling. Det er fysiologisk umulig. Det eneste dette stoffet gjør er å akselerere helt naturlige prosesser i kroppen, på samme måte som UV-stråling fra solen ville gjort. Den eneste forskjellen er at det går fortere... MYE fortere!

Med andre ord; hvis du blir gul av dette ville du blitt gul i solen også.

 

Jeg tror de fleste som har blitt misfornøyd med resultatet etter en slik kur har vært litt for ivrige i starten. Det tar fort 1-2 uker før ting virkelig setter igang, og da er det nok mange som blir utålmodige og overdriver doseringen og/eller soler seg litt for mye i forkant av dette. Resultatet blir at man plutselig har blitt "litt" mer brun enn man hadde forventet.

I tillegg er det jo ofte bleke folk som bruker dette, og når man endelig har blitt brun så er det også overhengende fare for å bli en smule "bitt av basillen" og dermed fortsette alt for lenge. "Mye vil ha mer" heter det vel.

 

Det samme gjelder forsåvidt føflekkene. Noen ekstra føflekker vil nok dukke opp for de fleste vil jeg tro, men igjen er stikkordet måtehold. Får du voldsomme mengder føflekker så har du enten overdrevet eller så får du lett føflekker av for mye vanlig soling også.

 

Med fare for å gjenta meg selv. Ta det skikkelig rolig i starten, så har du mye mer kontroll på endringene i hudfargen, og kan avslutte når du har blitt passelig brun istedet for når du har blitt deportert på grunn av hudfargen din.

 

Før jeg forsøkte dette gjorde jeg masse research på nettet og leste gjennom et utall artikler fra forskjellige hold og frekventerte jevnlig en del forum-tråder rundt om kring.

 

Felles for alle forumene var at de var infisert av folk som - fullstendig blottet for personlige erfaringer eller faglig begrunnede argumenter - utbasunerte bastante advarsler om hvor livsfarlig dette er.

Min mening er at det er helt greit å ha sine egne meninger, men man bør kanskje ha litt erfaring eller kunnskap å lene seg på før man deler de med andre.

 

Men misforstå meg rett; jeg sier på ingen måte at dette ikke er forbundet med noen som helst fare. Men sjekk ut de medisinske artiklene dere kan finne på nettet som omhandler dette temaet...

Jeg tørr vedde på at dere ikke finner en eneste en som har et konkret argument for hvorfor dette er farlig.

 

De jeg kunne finne gikk stort sett ut på følgende:

"vi har ikke forsket nok på dette ennå til at vi med sikkerhet kan si at det er trygt"

"vi har ikke forsket nok på dette til at vi kan utelukke eventuelle langtids-effekter"

"vi har ikke forsket nok på dette til at vi kan fastlå en korrekt dosering".

 

Knappest noen knusende argumenter med andre ord.

Lenke til kommentar

Det gjelder å tenke over flere ganger før du bruker et produkt som ikke er godkjent. Det er ofte en grunn til at et produkt ikke er det.

 

http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article642670.ece

http://www.legemiddelverket.no/templates/I...e____80434.aspx

http://www.side2.no/helse/article2404917.ece

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.4272930

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article2527593.ece

 

 

Og det finnes flere hundre andre artikler om stoffet. Å si at Melanotan ikke kan være direkte farlig å bruke er som å si at røyking ikke fører til kreft. Jeg har selv en kompis som tok melanotan, han var "heldig" og endte opp med å gå rundt svimmel, noe som bla. førte til at han ikke tørte å kjøre Scooter. Han skjønte selv at han måtte stoppe å bruke stoffet før han skulle i militæret pga. bivirkningene. Tenk deg å være uheldig og ende opp med en kropp med farge som en appelsin.

 

Det er et valg man vil ta; er det verdt å ta sjansen på å bli brun, og istedenfor ende opp med blå lepper, gulfarge på kroppen og fly rundt å være svimmel og dårlig?

 

Jeg tørr vedde på at dere ikke finner en eneste en som har et konkret argument for hvorfor dette er farlig.

Det er fortsatt på teststadiet.

Les litt på forskjellige forum og andre diskusjonssider, så finner du sikkert nok av erfaringer, både dårlig og gode, konkrete eksempler finnes det nok av i disse innleggene.

 

Uansett så var ikke dette poenget til trådstarter, så jeg vil stoppe her. Bare vær forsiktig med stoffet, jeg unner ingen andre det jeg så kompisen min gå igjennom bare for brunfargen, om du er så desperat så veksle heller en tusenlapp til tjuekroner og kos deg på solarium.

Endret av Tufte
Lenke til kommentar
Det gjelder å tenke over flere ganger før du bruker et produkt som ikke er godkjent. Det er ofte en grunn til at et produkt ikke er det.

 

http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article642670.ece

http://www.legemiddelverket.no/templates/I...e____80434.aspx

http://www.side2.no/helse/article2404917.ece

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.4272930

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article2527593.ece

 

 

Og det finnes flere hundre andre artikler om stoffet. Å si at Melanotan ikke kan være direkte farlig å bruke er som å si at røyking ikke fører til kreft. Jeg har selv en kompis som tok melanotan, han var "heldig" og endte opp med å gå rundt svimmel, noe som bla. førte til at han ikke tørte å kjøre Scooter. Han skjønte selv at han måtte stoppe å bruke stoffet før han skulle i militæret pga. bivirkningene. Tenk deg å være uheldig og ende opp med en kropp med farge som en appelsin.

 

Det er et valg man vil ta; er det verdt å ta sjansen på å bli brun, og istedenfor ende opp med blå lepper, gulfarge på kroppen og fly rundt å være svimmel og dårlig?

 

Jeg tørr vedde på at dere ikke finner en eneste en som har et konkret argument for hvorfor dette er farlig.

Det er fortsatt på teststadiet.

Les litt på forskjellige forum og andre diskusjonssider, så finner du sikkert nok av erfaringer, både dårlig og gode, konkrete eksempler finnes det nok av i disse innleggene.

 

Uansett så var ikke dette poenget til trådstarter, så jeg vil stoppe her. Bare vær forsiktig med stoffet, jeg unner ingen andre det jeg så kompisen min gå igjennom bare for brunfargen, om du er så desperat så veksle heller en tusenlapp til tjuekroner og kos deg på solarium.

 

Jeg skal ikke motargumentere alt for mye mot det du sier, da jeg stort sett er enig med deg. Men som jeg avsluttet innlegget med: Dette er ikke 100% ufarlig, men det er heller ikke bevist at det er det.

 

Innholdet i artiklene du linket til var nøyaktig som jeg indikerte. Ingen konkrete argumenter. Kun advarsler om at dette kan være utrygt fordi det ikke er skikkelig testet. Det ene tilfellet med hun som faktisk ble skikkelig syk har jo ingenting med stoffet i seg selv og gjøre, men snarere en useriøs aktør på markedet som ikke har produksjons-rutinene i orden (noe jeg vil tro det finnes flere av).

 

Blå lepper, svimmelhet og kvalme, samt føflekker er alle symptomer som oppstår på grunn av overdosering. Dette er med andre ord brukeren sin feil og ikke stoffet i seg selv.

 

Og det å sammenligne dette med røyking er vel litt "far fetched" eller? Tobakk og dets virkning på kroppen har for det første vært forsket på i sikkert 50 år nå, og vi vet nå uten tvil at det er livsfarlig. Om 50 år kanskje vi kan si at melatonan er livsfarlig... Men i dag.... Nei.

 

Litt morsomt at du bruker røyking som en analogi siden røyking forårsaker kreft, mens melatonan indirekte motvirker det :o)

Lenke til kommentar
Du vil IKKE kunne bli noe annerledes brun av dette midlet enn du ville blitt av normal soling. Det er fysiologisk umulig. Det eneste dette stoffet gjør er å akselerere helt naturlige prosesser i kroppen, på samme måte som UV-stråling fra solen ville gjort. Den eneste forskjellen er at det går fortere... MYE fortere!

Med andre ord; hvis du blir gul av dette ville du blitt gul i solen også.

Kan du da forklare hvorfor ei venninne ble GUL? Etter at hun sluttet med disse sprøytene gikk hun over til vanlig sol, og ble overhode ikke gul ;)

Hva med flekkene som kommer og går? Vil du si det er normalt? Neppe.

Hva med svimmelheten og kvalmen?

 

Det er ikke bevist at det er farlig, og det er ikke bevist at det IKKE er farlig.

Derfor velger jeg å ikke bruke dette. Hadde vært kjekt å vært brun året rundt, men så brun som man blir med dette, er bare stygt.

Lenke til kommentar
Du vil IKKE kunne bli noe annerledes brun av dette midlet enn du ville blitt av normal soling. Det er fysiologisk umulig. Det eneste dette stoffet gjør er å akselerere helt naturlige prosesser i kroppen, på samme måte som UV-stråling fra solen ville gjort. Den eneste forskjellen er at det går fortere... MYE fortere!

Med andre ord; hvis du blir gul av dette ville du blitt gul i solen også.

Kan du da forklare hvorfor ei venninne ble GUL? Etter at hun sluttet med disse sprøytene gikk hun over til vanlig sol, og ble overhode ikke gul ;)

Hva med flekkene som kommer og går? Vil du si det er normalt? Neppe.

Hva med svimmelheten og kvalmen?

 

Det er ikke bevist at det er farlig, og det er ikke bevist at det IKKE er farlig.

Derfor velger jeg å ikke bruke dette. Hadde vært kjekt å vært brun året rundt, men så brun som man blir med dette, er bare stygt.

 

Ok... Jeg tar det en gang til. Hvis hun ble gul, har hun overdrevet. Man kan avslutte kuren når som helst og bli

nøyaktig så brun man vil. Høyst sannsynlig har venninnen din blit litt ivrig og holdt på litt for lenge. Jeg vedder huet mitt på at hun ikke var gul i begynnelsen, men ble det etter hvert. Det er viktig å huske på at bruningseffekten ikke forsvinner, med en gang man slutter med å ta MT2. Den avtar gradvis og man bør derfor faktisk avslutte litt før man synes man er brun nok.

 

Grunnen til at man gjerne ikke blir gul av vanlig soling er at folk flest ikke har kapasitet til å sole seg så mye at produksjonen av melanin når opp til det samme nivået som ved bruk av melatonan.

 

La os si - eksempelvis - at 1 sprøyte tilsvarer 5 soltimer. På en kur (10mg) er det ca 20 sprøyter, noe som da tilsvarer 100 soltimer. Hvis man soler seg en gang om dagen har man nådd 20 soltimer i løpet av det samme tidsrommet som det tar å komme gjennom hele kuren. Noe sier meg at venninnen din ikke soler seg hver eneste dag, og i hvertfall ikke flere ganger om dagen.

 

For å nå samme bruningseffekt i solarium er hun da nødt til å sole seg 5 ganger om dagen. Da skjønner du kanskje hvor potent dette midlet er, og hvor viktig det er å begynne med M.E.G.E.T. lav dosering.

 

Folk er forskjellige og selv to personer som veier det samme skal ikke nødvendigvis ha samme dosering. Det gjelder å prøve seg frem og finne ut hva som passer til nettopp din kropp.

 

Lag et eksperiment av det da vel: Ta ut 4 uker ferie og sleng dere i solsengen hver dag, 5 ganger om dagen. For det første tror jeg nok dere blir drittlei soling før 2 uker er omme. For det andre - Hvis dere holder ut, så tror jeg nok du finner ut at gulfargen blir like fremtredene av overdreven bruk av solarium også.

 

Simpsons, here we come! ;o)

 

Når det gjelder de andre symptomene som venninnen din fikk, så har jeg vel sagt det rimelig mange ganger nå...

OVERDOSERING!

 

Visste du at du kan dø av for høyt inntak av vitaminer? Eller vann for den saks skyld... Husk at det er noe som heter bruk. Også er det noe som heter misbruk da...

Lenke til kommentar
Det kommer an på hvorvidt matlyst er årsaken til fedmen, da.

 

Matlyst ER årsak til fedme. Det går ikke an å bli feit uten å spise for mye i forhold til hva du forbrenner ;)

 

Så gullfarget/bronsjefarget "brun" som han på bildet er bare patetisk. Hvem er det som har lyst å se slik ut ?

 

Ikke i alle tilfeller, numbnuts.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...