Kurt Grusom Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Hei og hopp, godtfolk! Jeg trenger ny pc, men er i villråde om hva jeg skal velge av bærbar, stasjonær, evnt. flyttbar (les: drassbar). Kort og godt: minstekravet er at PC-en håndterer Photoshop CS3 god og raskt. Lagging mens jeg redigerer orker jeg simpelthen ikke. Siden jeg driver mye med redigering, bør skjermen være god! Harddiskplass bryr meg ingen ting, da jeg bruker mye ekstern(e) disk(er). Men ærlig talt, 40 giga bør den i hvertfall ha.. RAM bør vel være så høyt som mulig, men noe over 4 trengs vel ikke egentlig.. 2-4 giga er bra, tenker jeg. Tja, hva mer skal jeg si.. Hovedkort, skjermkort etc. har jeg absolutt INGEN peiling på, så der anbefaler dere hva enn dere måtte tro kunne passe mine behov. Overklokking vet jeg bare så vidt hva er, så NEI, den skal ikke overklokkes med det første. Budsjettet er som sagt på maks. rundt 8000 kroner, gjerne under også. Spill? Neppe det helt store nei Kanskje CS 1.6 på lan en gang i skuddåret.. Men det kan pcene på skolen klare, til og med.. Ang. mus og tastatur trengs dette også, gjerne behagelige, spesielt musen bør være god. Skjerm trengs som sagt også. Jeg håper noen der ute er såpass greie at de slenger opp et oppsett for meg! Alt inkludert, altså; pc, skjerm, tastatur, mus. På forhånd hjertelig takk! Edit1: DVD-brenner? Ja takk! Edit2: Lønner det seg å kjøpe skjerm og mus+tastatur separat, kanskje? Endret 12. mars 2008 av yackup Lenke til kommentar
Ist3 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Vet ikke om du syntes noen av disse er ok, men men.. http://multicom.no/CBC.aspx?q=c:100584 Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Hei. De så jo for så vidt kurrante ut de.. Tror dere det lønner seg å kjøpe skjerm, tastatur+mus og selve pcen hver for seg? Edit: jeg oppretter en ny, mere oversiktlig tråd. Denne raporterer jeg selv. Endret 13. mars 2008 av yackup Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Saken er løst, og/-eller trådstarter har bedt om stenging. Ønskes saken gjenoptatt kan dette innlegget rapportères, og tråden vil bli vurdert gjenåpnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg