injustice Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hei, litt uviten her, er det mulig å få dumpventil til automat gir? Skal kjøpe en audi a4 med automat gir. takk. Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Så lenge bilen har en bensinmotor med turbo spiller det ingen rolle om man har dsg, variatordrift, automatgir eller vanlig manuell girkasse. Lenke til kommentar
injustice Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 ok tusen takk for svar! tråd kan stenges. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Enkelte diesel motorer kan også ha dumpventil, men denne er avhenig av gass spjeld så utvalget er ikke stort.. Du vil ikke få noe effekt av en dumpventil med automatgear, dumpventilen dumper kun når gass spjeld stengest. Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Man får akkurat samme effekt som på en bil med manuelt gir, man avlaster turboladeren mot trykkstøt. Og det er riktig at noen turbodieselmotorer har et gasspjeld, men dette gjelder ingen av motorene som har vært levert i a4. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Ja, men det jeg skulle fram til er at det er lite poeng i å holde oppe turtallet på turboen når man slipper gassen på en bil med automat. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Du bør ikke ha atmosfærisk dump på en audi-turbomotor. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Du bør ikke ha atmosfærisk dump på en audi-turbomotor. Riktig. Dette finner du i mange andre tråder her, men du vil lage en enorm falskluftventil. Motoren vil fuske, stoppe osv. Ser ikke noe grunn til og sette det på en automat uansett. Du må slippe gassen før det kommer lyd og på automat holder man stort sett gassen inne hele tiden.. Du må altså slippe gassen som vil resultere i at motoren/bilen slakker av. Det vil bare se dumt ut. Gå eller for åpent konfilter/kn filter. Det vil gi mere dump lyd på orginal dump, men massemåleren har ikke helt godt av det. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Et annet problem, som jeg hadde da jeg i mine yngre, dummere dager brukte åpen dump på en VAG 1,8T, er at dersom du ikke går av gassen helt ved girskifte vil dumpen forbli åpen. Bilen går derfor veldig lett i nødmodus. Anbefaler derfor på det sterkeste at du lar være. Endret 14. mars 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå