Thatssomebaadnews Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Du bor i Harstad, ja? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hei. Får en stund tilbake så kjøpte en kompis av meg et komplett hovedkort av meg med cpu og ram. Jeg skulle ha 350kr for det, og han betalte 150kr når han kjøpte det og sa han skulle betale resten litt senere. Så for en ukes tid siden sa jeg at jeg måtte han pengene innen søndag (var fredag da). Han hadde skylt meg disse pengene i en månde nå. På denne fredagen sa han at jeg kunne få dem den 26. mars. Jeg ble litt fustret siden jeg måtte vente enda lengere enn han sa. Han sa jeg skulle få pengene om litt når han kjøpte HKet. Jeg kalte han ting. Han begynte og kalle moren mine ting så jeg sa; Hvis moren din ikke hadde drokket opp alle pengene så kunne du kanskje betalt meg tilbake. Han ble sur og sa at jeg aldri fikk pengene tilbake. Var en annen kompis av meg tilstede når han kjøpte Hovedkortet. Noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre for og få tilbake pengene mine? Vi er i aldern 15-16år Mvh Tom Barnslig av deg å begynne å kalle han ting og fornærme moren hans, spesielt når morens oppførsel må gå utover han. tssss... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Skjønner meg ikke helt på dere som sier at han skal droppe å kreve betalt for å bevare vennskapet. Jeg må spørre: hvilket vennskap? "Kompisen" har jo tydeligivis inngått en avtale om kjøp når en 3. person også var tilstede og det er liten tvil om at han lovte å betale resten om noen dager. Når han da nekter dette i ettertid bryter han avtalen og kan ikke akkurat kalles en kompis... Hadde han vært en kamerat ville han ikke ha satt vennskapet på spill for noen usle kroner. Som oftest er det prinsippet, og ikke pengene som betyr mest. Man gjør opp for seg! Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 1. Dropp å dra inn andre fornærmende saker inn i en samtale som ikke har noe med samtalen å gjøre. At mora hans sliter går nok utover han fra før av. Ikke diss folk som har problemer de ikke kan gjøre noe med. 2. Om du vet at mora hans sliter så burde du vurdert det ved utlånet av penger, da alle veit at familier som går på sosialen ikke er stinne av gryn, og penga forsvinner med en gang. 3. Ved utlån av penger til en kompis, så vurder hvordan han får penger inn på "kontoen" sin. Har han ingen form for inntekt, så ikke lån han noe som helst. 4. Penger er noe av det som oftest ødelegger vennskape forhold og familiære bånd. Tenk preventivt på slike sårbare områder. 5. Er fyren grei å være sammen med, så si at du dropper de pengene med den konsekvens av at han aldri vil få låne en krone mer. Si at det ikke er verdt å ofre vennskap for penger. 6. Vold løser ikke, men avler problemer. Er ikke alle som har tenkt over det, men som skattebetaler vil jeg tro det er mye utgifter som kunne vært kuttet om volden tok slutt. Fysiske og psykiske skader. 7. Kompiser kan bryte avtaler, men det er med på å forme hvordan du bør forholde deg til kompisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå